2007. november 14., szerda

2002. július

7.
Elmentünk a cápáriumba (Tropicarium).., szép volt, jó volt, drága volt. A gyerekeknek nagyon tetszett, Jancsi egyik akváriumtól a másikig rohangált, amibe meg nem látott bele, az már nem is érdekelte.

A rája-simogató nagy sikert aratott, Hannus két kézzel lógott a vízben. Kari kicsit kiborult, mert neki nem sikerült megfogni egy ráját sem, de apa segítségével azért csak összejött a dolog.
Baromi sokan voltak, a klíma nem működött, így tényleg trópusi volt a légkör. Tulajdonképpen a sok ember, meg a hihetetlen párás meleg kicsit rontott a jó kedvünkön, de a srácokat ez - úgy tűnt- nem igazán zavarta.

8.
Ma sikerült jól felhúzni magunkat. Az történt, hogy gyereknapon "meglepték" az iskolásokat, az önkormányzat szervezésében A-ra vitték strandra őket. Ez idáig szép, meg jó, csak egy kis szépséghibája van a dolognak: mindezt egy platós IFA-n.., ja és a csúcs, hogy rendőr kísérte őket..
Ezen felháborodtunk, szerintem joggal. Buddy a rendőrségre akart menni, hogy veszélyeztetik a gyerekei életét, azok, akikre rábíztuk. Ledumáltam, megbeszéltük, hogy TANÁCSOT kérünk az oktatási minisztériumtól, hogy ilyen esetben mit lehet tenni. (ugye önkormányzati iskola és elég blama lenne annál a szervnél panaszt tenni, akik - szerintünk- szabálytalanságot csináltak)
Kaptunk egy levelet egy OM-es főosztályvezetőtől, aki leírta, hogy ilyen esetekben nekik nincs beleszólásuk, ezért továbbítják a panaszomat(!!!!) az helyi önkormányzat jegyzőjének.. Huhhh! Szóval egy szimpla kérésből, feljelentést kovácsoltak. Persze azon nyomban faxot küldtem a nőnek, hogy a tudtom és a beleegyezésem nélkül milyen jogon küldözgeti a levelemet tovább. Én vmi olyasmire gondoltam, hogy ham gondolom és igénylem, akkor a kérésemre továbbítják a helyi önkorminak, vagy valami.
A nő visszaírt, hogy ez így helyes és törvényes.
Ma megjött a jegyző válasza, amelyben felszólít, hogy ha legközelebb bajom van, hozzá forduljak! (Ki a franc ő, hogy utasít? Elég nagylány vagyok, talán el tudom dönteni, hogy mikor és kihez AKAROK fordulni)
Ő még viszonylag kultúrált volt.. de mellékelte az igazgató válaszát. Azt írta, hogy mi Pestről jöttünk (hú, de nagy bűn!!) és az én kérésemre vette fel a gyerekeket a sulijába (egyébként ez a körzeti suli, tehát kutya kötelessége felvenni). Aztán nekik nincs pénzük légkondicionált buszokra, érjük be az IFÁ-val.. (azt hiszi a hülye paraszt, hogy Pesten légkondis buszokkal vitték a gyerekeinket.) Tehát mi a francot háborodtunk fel?!?
És megjegyzi, hogy a gyermekek ez élmény volt, sajnálja, hogy én ezt nem érzékeltem. És velem nem veszi fel a kapcsolatot, mert nem hozzá fordultam.
Na, nem tűzik a kalapjuk mellé, amit válaszoltunk.

Kis adalék még: a jegyző szemben lakik velünk. Sosem volt képes csak úgy magától köszönni, inkább elfordult. A turinkat állandóan meg akarta/ja fúrni, az asszonya is titokban járt át. Aztán a falusi főállatorvost, a jegyzőt, a suli igazgatót is K-nak hívják. ;) :O
Egyébként többedszerre jutottam el ahhoz a kérdéshez, hogy vajon tényleg szakemberek ezek az emberek, vagy csak jó helyre születtek és a rokon hátán vakarodik ki...?
Ez így lehet, hogy durva, de én nem vagyok hajlandó meghunyászkodni és fejet hajtani, csak azért, mert szerintem igazam van. Felmerült bennünk az, hogy esetleg az állam felé tényleg légkondis buszokat (mert nagyon kiemelte a diri bá) számoltak el, a srácokat meg ifával vitték?

11.
Tegnap voltam orvosnál, csak megerősíteni tudták a teszt eredményét
.:DDD

A picike 8 hetes, láttam a pici szívét dobogni, egyedül kuksol odabent, és minden rendben van. Nemcsak vele, hanem velem is.
A szülés várható időpontja így 2003. február 21.

Még mindig hihetetlen. :DDD

18.
Úgy tűnik, hogy engem üldöznek a hülye védőnők...: ma megkerestem a védőnőnket, akit még nem láttam nálunk (megjegyzem 8. hónapja lakunk itt), hogy csinálja meg a kiskönyvemet. Jól leb*szott, hogy ez nem az ő dolga, hanem a dokié..(??) De, ha nagyon kell(??), akkor jöjjek vissza jövő héten vmikor és ad egyet..
Nekem eddig mindig a védőnőhöz kellett elmenni, hogy kiállítsa a papírokat, így kissé furcsállom, hogy állítólag nem ő az illetékes. ÉS azt is, hogy hát mégis tud adni, de csak a köv. héten..
Egyébként egy pokróc vénk***va. A látványától is kiráz a hideg. (Legörbülő ajkak; gonosz, disznó szemek; tele fuxszal - úgy gondolom, hogy egy eü-s a munkahelyén vegye le a gyűrűit, nyakláncait; és a rúzstól fénylő FOGAK!! BÖÖÖÁÁÁ!)
És, hogy miért a fenti többes szám?? Nos, az előző (pesti) védőnőnk többször agitált az abortuszra, amikor Jancsival voltam terhes. Még a 12. héten is felkeresett, hogy nem gondoltam-e meg magamat?? Buddy, persze kidobta a lakásból.

Amúgy kezdek jól lenni, a hányinger múlóban: sok gyömbért iszok és a B6 is bevált.
Karit elkezdte érdekelni, hogy hol is jön ki a baba? Persze nem hiszi el.. Hanna is sokáig azt mondta, hogy őt tutira a vakbél-műtét hegemen keresztül vették ki. Tomit azt hiszem ez így sosem érdekelte.

26.
Megkaptam a kiskönyvemet. Persze végig dödögött a védőnő, hogy ez nem az ő dolga, hiszen én nem hozzájuk fogok terhesgondozásra járni. Így, csak szimpla adat felvétel volt, nem mért meg semmimet (vérnyomás, súly,), kimaradt, hogy van-e visszerem stb.. De hát ki a francot érdekel ez? De azt el tudta mondani, hogy tessem rögvest a Jancsit leszoktatni a szopiról, mert nem egészséges:P Azt nem mondja (!!), hogy kenjem be a mellemet (??) paprikával.. de találjak ki vmit! El kezdtem röhögni, hogy mi csak Erős Pistát tartunk itthon és azt NAGYON szereti a gyerek. No, meg persze azt is mondtam, hogy Ez nem a maga dolga! Egyszóval kritikán aluli!:/

29.
Az IFA-ügy az OM szerint nem akkora dolog, hogy így felfújjuk. És az is helyén való, hogy a 6 éves (Tomi) gyereket csak úgy hazaengedjék (decemberben, az ideköltözésünk első heteiben), nem feltétlenül kell az én írásos engedélyem. Pontosabban erről azt írták, hogy ez csak a városokban szokás, falun nem.. (??) Nem igazán értem. Tehát a városokban figyelnek arra, hogy a gyerek csak úgy ne tudjon kijönni a suliból, míg falun mi a francnak?? Megjegyzem, Újpalotán Hannának sosem kellett úttesten átmennie, így egyszer-egyszer hazajöhetett egyedül. Itt van olyan pontja a falunak (mi nem itt lakunk, de lakhatnánk is akár -ezt nem tudhatja az OM-es faszi), ahol a számozott főúton kell átmenni. Ott, ahol a kamionok nemhogy 40-nel, hanem 80-100-zal száguldoznak, esetenként a piros lámpát is figyelmen kívül hagyva.

Az Ifára visszatérve: a jegyző, ill. a diri még nem válaszoltak, gondolom kibekkelik a 30 napot. Az OM tanácsa, hogy ha EZEK után is úgy tartom, hogy az iskola vétett a KRESZ ellen, akkor tegyek feljelentést a rendőrségen.

**
Kissé egyhangúan telnek a napok, a gyerekek visszaszámolnak (egy hét múlva Szelidi-tó), listát gyártanak, hogy mi mindent kell vinni (eddig a kutya még nem szerepelt, de a Potter könyvtől a vízipisztolyig minden más). Mi meg próbálunk matekozni, hogy egy heti cuccunk + mi 6-an, hogyan is fogunk beférni a kocsiba
Jancsi non-stop dumál, babanyelven, anyósom szerint úgy, mint a Menő Manó. Foga továbbra is csak 7 van, talán mostanában lesz egy rágó is. Kari kissé nyűgös, azt hiszem "társtalan". UI. Hanna és Tomi állandóan együtt lógnak, mindenkivel elhitetik, hogy ők ikrek, szegény kicsi Kari pedig onnan kilóg, viszont Jancsi meg még egyedül játszik. De ha rájuk dörrenek, beveszik "kisikernek”.

Nincsenek megjegyzések: