2008. január 23., szerda

nyomozok..

Na szóval, alakul a beadványom az ellen a bizonyos orvos ellen.
Először is azzal kezdtem, hogy megpróbálom megszerezni azon anyagok listáját, amit közgyógyra támogat az OEP, majd megszerezni Tomi anyagát, hogy x drnő mit számolt el a Tb felé. Ha kiderül, hogy papíron olyan anyagot tett a gyerek szájába, amit ingyen is megkaphatott volna, akkor az már nyerő helyzet, teljesen tiszta kép.
No, Magyarország pont hu-n megtaláltam a "Betegéletút lekérdezése" linkecskét.. ehhez azonban ügyfélkapu kell. Telefonon felhívtam a 189-et, ott elmondták, hogy az nem jó, hogy a szülő lép be az Ügyfélkapun (Buddy már rég tudna), mert mindenki csak a saját történetét kérdezheti le. Adott egy megyei telefonszámot, ahol egy nagyon kedves hölgy elmondta, hogy sajnos nem tudják kiadni hivatalosan a listát, reggeljük be Tomi, és ne izgassam magam, azzal is lehet panaszt tenni az ún. Orvos Ellenőrzési Hivatalnál (vagy osztálynál..), amit még múltkor felsoroltam.
Onlájn időpont kérés a helyi okmányirodába, ma ott is voltunk, gyerek regisztrálva. (Amúgy ez egy aranyos, igazán jellemző sztori..: Tomit kikérem a 2. óra után, 10-re odaérünk a hivatalhoz. Sorra kerülünk, én mindent összekészítettem, és csak Buddy ment be a gyerekkel, de ha kellenék én is aláírni, ott legyek. Hölgy közli, hogy saaaajnos 14 éven alulit nem lehet regisztrálni. Deee, mondja az ujam, lehet. Neeem, menjenek az OEP-be, ott majd segítenek. Buddy ingatja a fejét, hogy hát mi már kijártuk azt az utat, itt KELL intézkedni. A hölgy, arcán szánakozó mosollyal, közli, hogy akkor megnyugtatásul felhívja most az OEP-et.. Persze megint az jött be, hogy aki utánajár.. az a király. :P Szóval hölgy lesápad, és elhebegi a telefonba, hogy ő ki tudja hány embert hajtott már el eddig.. )
Hazaérkezés után, szinte kabátban még, bele is néztünk Tomi betegtörténetébe.. sajnos valami oknál fogva csak október 10.-ig mutatja a dolgokat, igaz, ott is már találtam kifogásolnivalót. Ui. a dr-nő elszámolt a beszélgetős-konzultálós időpontjainkon olyan dolgokat, amiket az életben nem is csinált. (3 alkalommal fogkőlevétel, egy alkalommal tömés polírozás.. khmm.. nem csinál fogászati kezeléseket. Tudom, ott voltam.)
Ott izibe írtam az Illetékesnek, hogy mikortól fogom látni az uccsó negyedévet is, válasz remélem, hogy mihamarabb megérkezik.

Apró kiegészítés még a régi bejegyzésemhez: eszembe jutott, hogy a dr-nő a beteglapjukon vezeti, hogy hányan vannak testvérek, honnan költöztünk ide, mivel foglalkozunk (Hannát több alkalommal megkérdezte már, hogy melyik egyetemen is végzett a papád?).. asszem ez is kiüt egy-két biztosítékot.

5 megjegyzés:

vero írta...

Hűű, nekem ilyenekről fogalmam sincs, elképesztő miket ki nem nyomoztok...
Már megfogadtam, hogy én is utánanézős leszek, hogy ne tudjanak kibabrálni velem, de eddig még nem (mindig) sikerült. AMúgy:hajrá!!!!

verbena írta...

Hát mi sem ilyenek voltunk.. :/ Csak miután azt vettük észre, hogy mennyi helyen átverhetnek, kihasználhatnak, nézhetnek hülyének.. na, azután.
Pl. mi mind a mai napig a kocsiban tartjuk azt a jogi passzust kinyomtatva, ami a 2. bekezdése a babaüléses szabályozásnak. Abban az van, hogy ugye 12 év alatti gyerek fél felnőtt, tehát 6 darab 12 év alattit vihetünk akár egy normál, 5 személyes autóban. De 6 gyerekülés nem fér be.. erre van egy kitétel, hogy ha a gyerekek száma meghaladja a beköthető ülések számát (esetleg gyárilag nincs is biztonsági öv hátul -Lada pl.- ) akkor mentesül az autós az egyes bekezdés alól. Bár mindig úgy megyünk, hogy max. 3 gyereket vigyünk egy autóban, de egy-egy suli-ovi menetnél lehet akár az, hogy K-J-M-B ül hátul..és bár csak 1,2 km, de azalatt is lehet rendőr.. akit fel kell világosítanunk, hogy van második része is a szabályozásnak. :D

vero írta...

:DD Ez jó!!
***

Ügyfélkapuhoz csak simán be kell sétálni az Ocsmányirodába, és ennyi?
Most elkezdett érdekelni ez a dolog...

verbena írta...

Elvileg lehet ideiglenes reggelés is, ezt nem tudom, hogy mennyire jó. Amúgy, én kértem időpontot, és kb. 15 perc alatt megvolt az okm. irodába a regisztrálás. Hazajövetelkor várt az email a "kormányzattól" :P és már használható is.
http://www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu/regisztracio
Egy fényképes igazolvány kell (Ez fontos, szóval gyereknek is csak akkor lehet, ha van útlevele) és egy emailcím.

vero írta...

Köszi! :)
Ideiglenes reggel nem lehet betegizét nézni, majd bemegyek jövő héten személyesen... :D