2007. december 30., vasárnap

Jamie-féle csirkemell-másképp

Régóta az egyik Jamie-könyv a nagy kedvenc receptesünk. Ebben olvastunk-kipróbáltunk sok-sok szuper receptet, többek közt egy bugyolált csirkemelleset.
Nagy sikerrel szoktam csinálni, vendégvárónak is szuper, látványos, és nem egetverően bonyolult. Természetesen a kreativitásom (cöccööcc) beugrik itt is a képbe, és az alapreceptet szeretem tovább gondolni/álmodni.
No, Zs-ékat, a minapi vendégeinket Levelestésztába bugyolált, aszalt szilvás pulykamellel vártuk, mellé barnamártás és rizs járt.

Fogtam egy darab pulykamellet, beáztattam fokhagymás tejbe pár órára. Kivéve a tejből, áttörölgettem, és egy naaagy zsebet vágtam a hús közepébe. (óvatosan, hogy ne lyukadjon ki sehol másutt a hús). Bedörzsöltem sóval, és a zsebecskébe szuszakoltam közel 30 deka aszalt szilvát.
A levelestésztából vágtam egy darabot, kinyújtottam akkorára, hogy bizton ráférjen a hús. Miután rátettem, a maradék tésztából 3 centis csíkokat vágtam, kinyújtottam fél centi vastagra, és ráillesztettem a pulykamellre, úgy, hogy mindegyik csík fedje az előzőt. Bekentem felvert tojással a tésztát, kivajazott tepsibe került, előmelegített sütőben bő 35 percig sütöttem, közepes lángon.
A tepsiben látható másik rudacska, a maradék húsból készült, ujjnyi vastag sajt szeleteket tettem 2 hús közé, tésztacsíkkal körbetekertem, tojásozás után reszelt sajttal megszórtam, és így lett kisütve.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Nincsenek megjegyzések: