2007. december 29., szombat

2006. január

1.
Marci este édesen közölte (10 körül), hogy "naa, vége a bulinak...elmegyek aludni.”

2.
Csakhogy elmondjam idei első bosszúságomat:


Van ez az új családtám.-i rendszer..Mi is jogosultak voltunk a kieg. csp.-ra. Ez ugye megszűnik jan. 1.-től, mert beépül az emelt "dupla" családi pótlékba. De jóóó.
Én, a rafinált agyammal már dec. közepén elkezdtem agyalni, hogy ez egy tuti jó szivatás: ui. a kieg.-t előre kapja az ember, míg a csp.-t utólag. Ma felhívtam az illetékeseket (önkorm, Államkicstár) és lőn: a kieg nem jár, a dupla csp. pedig csak februártól jár.
Alapvetően 25000 Ft-ot nem kapunk meg..ez túlélhető, mert -mint írtam gondoltam, hogy ez lesz, tettünk félre, meghát nem léphetjük át az újév küszöbét üres zsebbel - de pl. a megyében lakik egy igen nehéz helyzetű nő. Ő 11 gyereket nevel, egyedül. Neki 55000 Ft.-tal kevesebbel kell kezdenie az új évet.

Vagy a régi rendszerben kapsz mindent (régi csp, plusz kieg) márc. 31.-ig, vagy mostantól élsz az új lehetőséggel. Tök mindegy mit választasz, egyszer úgyis kimarad az egy havi pénz.
Az a helyzet, hogy ma Mo-on közel 700.000-en kapnak kieg. csp.-ot. Ez iszonyú nagy szám...a legtöbbjüknek nincs más tiltakozási lehetősége, (ha rájön a turpiságra, már pedig 10.-éig rájön..) mint a kapa-kasza. Jó, ez persze túlzás, de vhogy több empátiát vár(na) az ember. Ezeknek az embereknek nincs hitelük, hogy a kieső jövedelmet vhonnan pótolják.
A kérdésem (persze elméleti) az az lenne, hogy avjon tudták-e "odafönt" hogy 700.000*5000 Ft bentmarad a kasszában vagy egyszerűen nem gondolta senki végig ennek a változtatásnak a tényleges menetét.

3.
Elvittem Tomit orvoshoz, mostanában többször fullad - emiatt mentünk. Erre kiszúrta a doki, hogy milyen dagadt a nyakam. Mondtam neki, hogy ez nekem gyerekkorom óta ilyen. De - állítása sz
erint- nem volt ilyen, így kaptam pajzsmirigy Uh-ra beutalót. :OO

Marci nagyon érdeklődik, hogy mikor fog "kiszületni" a PíBaba (azaz pici baba). Én mindig elmondom, hogy majd ha fürdünk a medencében. Az egyik ilyen beszélgetéskor azt kérdezte, hogy emlékszem-e (én) arra, mikor az ő pocakjában voltam. Nevettem, mondtam, hogy ilyen sosem volt, viszont olyan volt, hogy ő volt az én pocakomban. Erre ő: az nagyon félelmetes volt ám!

5.
2 jó hír mára: tök normális a pajzsmirigyem. Nyugodtan lehetek vastag, húsos nyakú..

A másik -nekem- fontosabb: már tegnap este is éreztem, de mára tuti biztos lettem, hogy egy nagy Ugrifüles lakik a pocakomban.

9.
Olyan jó kedvre deríti az embert a napsütés! Én egész nap tök heppi vagyok. Na, jó kaptam egy pocakos farmert is, az is feldobott, mert a régi gatyáimat csak trükkel (gumi a gomblyukba és úgy akasztottam rá a gombra..) tudtam hordani, van egy sztreccs farmerszoknyám, amit szeretek, de örökké mégsem hordhatom.

13.
Olyan jól indult ez a napom: ma reggel totygok ki félálomban a konyhába, tök nagy rend, két kis ajándékos zacsi az asztalon: a gyerekek leptek meg, kaptam tőlük egy kis plüss oroszlánt, meg egy nagyon szép zselé gyertyát.

Én vhogy ma letojom, hogy péntek, 13.-a van. :PP

16.
A következő a problémám..: (OK-OK, Hisztis Myrtill fasorban sincs hozzám...de nyugodtan és kiegyensúlyozottan szeretném ezt a babát is kihordani, nem tele kétségekkel..)

Mégpedig, hogy ez az itteni terhesgondozás egy kalap sz*r, az orvosom sem igazán "az én emberem". Olyan se hús, se hal. Már sajnos nem tud, csak magánban fogadni, OK, lenyeljük, de ha még láttatok gáz magán rendelőt.. Egy helyi, ezer éves SZTK-ban bérel rendelőt..: azaz hót sötét folyosókon üldögélünk, majd egy lepukkant kisvárosi rendelő cuccai között beszélgetünk -esetleg man. vizsgálatot megejt. UH ohne.. szóval ide pofahúzós szmájli kéne.
A. pedig forszírozza, hogy beszéljek a régi dokimmal a Margitban, (akinél még Hannust és Tomit szültem, utána váltottam egy dokinőre, de a múltkori vérzést az ő ill. a fog. szülésznőmnek köszönhetem..), szüljek ott. Hiszen, ha programcsászár, akkor csak a havi vizsgálatokra kell feljárni, esetleg a 37. hét körül befektetnek.
Erről is beszéltünk: és valszeg családi kupaktanácsunk a régi kh. mellett dönt (mert így vállalható..), Buddy is utálja ezt a p-i helyet, de nem mondta. Na, jó, előbb még a dokibával beszélni kell.

20.
Tökre lehangolódtam ma.. van a b-n egy topik (2006 nyári babák), ahova írogattam. egy nap az egyik (jogásznő) vadul románozni kezdett, majd jött a cigányozás, most épp a lumpen, senkiházi sok gyerekes
eknél tartanak..itt már közbeszóltam, hogy ugyan hagyjuk már ezt a qrva általánosítást, és hát ugye a topik sem erről kellene, hogy szóljon..
Finoman szólva lehurrogtak, mit veszem magamra. És annyira elkedvetlenít, hogy nem a "magamra vevés" az én bajom, hanem az, hogy nick-néven -kihasználva az internet adta arctalanságot- gyalázkodnak... asszem rajtam kívül (cca. 30-40-en írtunk oda) egy kezemen megtudnám számolni azokat, akik ezen felhördültek. Jaj, hülyén fogalmazok..szóval, hogy úgy gondolom ezek az emberek egy társaságban nem ilyen nyíltan vállalnák a nézeteiket, hanem megfontoltan, óvatosan nyilatkoznának. ("ki tudja" alapon..)
Lehet, hogy szociálisan (túl) érzékeny vagyok, de pl. egy tanítónő is ugyanilyen véres szájjal szitkozódik.. szegény rá bízott hátrányos helyzetű gyerkőcök...kisbabát váró, boldogsághormontól túltengő anyukák...Mit fognak ezek csinálni a választások körül??
No, mindegy: leléptem onnan.

Én nem akarok világot váltani, de ezekben a felületes ismeretségekben pont az adott témát "kell" passzírozni, egyebet rázós..

23.
Ma reggel Hanna keltett fel: "azonnal csináljak vmit az orrával, mert van rajta egy baaaazzzzzi pattanás, és mindenki :OO azt fogja nézni.." Szegény, még nem tűnt fel neki, hogy a fél osztálya ragyás??

Túléltem a mai vérvételt (egy banya volt, aki esküszöm, úgy sacc/kábé alapon beledöfte a vénámba a tűt....okos voltam, mert a bal kezemet adtam oda, így is nagyon fáj..), Karival megjártuk a fogászatot. Bevásároltunk egy hétre előre (ki tudja mi lesz itt alapon.)

24.
Izgi éjszaka jutott. Hajnali 3.-kor Marci befulladva sírt fel: krupp. Ekkor még olyan kis lájtos volt -mentem a kúpért, közben duruzsoltam neki, hogy minden rendben lesz..stb..stb.., de ahogy kezdett rádöbbenni, hogy nem kap levegőt, bepánikolt és még jobban fulladt. Buddy felkapta, becsavarta 2 plédbe, takaróba és kiállt vele a teraszra. Én meg elkez
dtem kihűteni a nappalit (nagyon hamar ment.. mire nem jó a -15-16 fok..), kúpot előkészítettem, a fiúk bejöttek, Marci csak üvöltött, nem sikerült megnyugtatnunk.. szerencsére a Rectodelt-re hamar reagált, lenyugodott. Buddy hozta a vendégmatracot, megágyazott az akkor már 6-8 fokos szobában, Marcira sapkát kötöttünk..stb..és itt töltöttük az éjszaka hátralevő részét.
Reggel orvos, most egy prednisolon kúrát kell csinálnunk (3*1-ről indulunk, majd csökkentjük mindennap), és bár nem örülök neki, de a rectodelt 30-mg.t tartalmaz, így meg a mai napon 15 mg-nyit kap, holnap 7,5-et stb.stb.., mellé antibiotikumot ( az esetleges felülfertőzés elkerülése miatt..) és köptetőt. Izgulok, hogy minden OK legyen éjjel, persze inhalálunk is, meg 18 fok alatt tartom majd a gyerekszoba levegőjét.

25.
Jól telt az éjszaka, igaz, kicsit hörgött Marci, de pluszba kinyitottam az ablakot, így hamar oldódott a fulladás.

Jó hír: Kari megy holnap suliba. (egy hétig volt itthon ő is)
A rossz: Tomi meg marad itthon. (Délután énekkarról már úgy jött haza, hogy alig bír állni, és nagyon fázik: 38.4 volt a hője...)

26.
Tomi éjjel nagyon lázas volt, csak hajnalra sikerült levinni a lázát. De most kifejezetten jól van, épp most kiabáltam vele, mert talált egy sípoló játékot és azt nyomkodta perceken át..miközben szóltunk neki, hogy bocs, alig aludtunk, fáj a fejünk..stb..stb..

Egy kicsit letörtem, mert bár Tomi bizije tök jó , de a magatartása 3-as lett. Eddig csak egy tanár panaszkodott rá, ez a természetet, a rajzot és a hon- és népismeretet tanítja.., a baj Tomival, hogy mindig mindent tud, és ezt nem bírja magában tartani. Beszéltünk vele, állítása szerint odafigyelt magára. Na most, természetből 4-es lett , rajzból 3-ast kapott, (igénytelen munka miatt), és honismeretből is 4-es lett.. Minden másból 5-ös...Ez a pasi egy olyan, aki minden gyereket gyűlöl.. (ja, nála Hanna 3-as lett földrajzból (a qrva anyját, nem is állt 3-asra..), rajzból "kegyelem" 4-es.. ) Nem csak én panaszkodom ám, hanem sok-sok szülő érzi, hogy nem korrekt a fickó. Ő amolyan sunyi fajta, egy-két órán jó fej, haverkodik, majd ha lazul az osztály, bedob egy röpdogát.. Jó, én utáltam a kiképzőtiszt fizika tanárunkat, de tudni lehetett, hogy nála mi a szabály. Azaz kiszámítható volt.
Azt mondtam Tominak, hogy a rajzot letojom..(neki ui. komoly problémát okoz a szép írás, a szép rajzolás..valszeg az újszülöttkori oxigénhiánya itt jön ki...), természetből olyan agya van, hogy a tudása az nem 4-es, de nem hiszem, hogy ecsetelnem kell, hogyan lehet kics*szni egy gyerekkel. Egy-két olyan kérdés.. és máris lehet rosszabb jegyet adni. Ismerem Tomit, tudom, hogy egy sajtkukac, elfogadom a magatartás jegyet, de akkor elég egyszer büntetni. Még a jegyeit is lehúzta.

Egyébként Tominak kezdődő tüdőgyull.-a van.

27.
Kari is meghozta a bizijét: mindenből kitűnő.
Hannus meg letette a zongora vizsgáját, egy "pedál hibája volt", de a tan. nő kiment utána, és megdicsérte, hogy nagyon ügyi volt.

Megőrülök egy kis dobostortáért...

28.
Tegnap dobostorta híján, no meg Mozart születésnapján -jó ürügy, nem igaz?- beburkoltam 2 Mozart-golyót. :DD

29.
Jancsinak hajnalban 39 volt a hője. Mi a franctól már megint???

Mostanra lement neki, alszik.

31.
Dobos helyett kaptam egy szupi csokitortát az Uramtól...
Saját kezével csinált mindent, kandírozta a narancsot, mandulát pirított..stb..stb Tegnap este csinálta, mára "ért" be, így ide stílusosan a "Londonban illetve.. V-n tortát reggeliztünk" illene. :PPP

Mondtam már ugye, hogy milyen jó nekem? :DDD

Érdekes ez a torta: ez ui. egy étcsokis, mandulás narancsos süti. Én nem szeretem a keserűcsokit, de vhogy nem érezni rajta. Buddy ámerikás barátjától olvasta a receptet, kissé átmagyarosította, és egész belelelkesült. Nem bonyolult, és jó vendégváró süti.. Akár egy hétig is eltartható hűtőben.

Nincsenek megjegyzések: