2007. december 14., péntek

2005. november

1.
Ma reggel észrevettem egy 4-est Jancsi párnáján (tollal volt ráírva).

Kérdezem, ki csinálta ezt és miért? Jancsi közölte, hogy ő és azért, mert ugye 4 éves és hogy megjelölje a párnáját. (mindegyikőjüké más..) (és ő tud olyat is, hogy ajtófélfára kistraktort, ahonnan hogyan szedjem le??)
Nyáron megoldottuk a falfirkát: vettem nekik egy nagy vödör színes krétát és a pajta, istálló falára annyit rajzolhattak, amennyit csak akartak. Mintha azóta lankadt volna a lelkesedése a benti firkálásra.
Csakhogy Marci meg most kezdett el nagyon rajzolni. Nem győzzük papírral, és attól tartok, hogy egy óvatlan pill.-ban őt is utoléri az ősi ösztön.

2.
Szerencsére minden OK. Azt leszámítva, hogy közel 3 hónapja leálltam a rendszeres edzéssel, és -ehem-ehem- kaptam magamra egy pár kilót. Ez kissé aggaszt, hogy mi lesz majd akkor később, bár Buddy szerint nem kellene ezzel foglalkoznom...Mindenesetre lehet, hogy kapok egy szobabiciklit. Ha minden igaz, talán jövő héten eljutok orvoshoz is.

6.
Napok óta azon szenvedek, hogy merre menjek? (orvoshoz..stb..stb) Van itt egy védőnő barátnőm, aki elvisz a saját orvosához (m-ra). Állítólag mióta új az oszt.vezető (p-ről jött prof) azóta másképp mennek a dolgok. Úgy döntöttem, hogy megveszem a "hol jó szülni"-t és abból kiindulva fogom leellenőrizni a m-i kh.-at, ill. azért már van egy kis tapasztalatom, és arra támaszkodva faggatózok.

A p-i klinikáról nekem olyan benyomásom támadt (mmint amikor anyukákkal beszélgettem) mindig, hogy olyasmi lehet, mint a SOTE. (futószalagon teszik a dolgukat) Nekem csak egyszer volt "szerencsém" a sotéhoz, köszönöm nem kérek belőle. Szóval igen, nincs koncepcióm..És ez idegesít.

7.
Olyan nyugodt lettem. Megvettem a "hol jó szülni"t és úgy döntöttünk, hogy - bár az első vizsgálatot ezzel a m-i dokival ejtetetem meg- de a megyeiben szeretnék szülni.

Sokat segítetett a könyv.

Ui. ami nekem lejött a m-i kh.-ról, az az, hogy hazug és szemellenzős a vezetés. (persze értékelhető kismama vélemény nem volt), de az már önmagában röhej, hogy a prof. szerint a "kórház elnyerte a Unicef bababarát kórháza címét", addig a szerk. megjegyzése, hogy sosem pályázott. Ill. a bababarát kh.-ban a szülést követően néhány percre kaphatja csak meg az anya a babát, nincs írásos szoptatási irányelv, ill. egy (azaz 1) db. kolléga vett rész eddig ilyen irányú továbbképzésen.
Aztán: lehet választani szülésznőt - a prof beleegyezésével, kötelező a beöntés/borotválás, egy db. szülőszoba van, 2 db. gyerekágyas (sok ágyas) szoba. És a csúcs: amire büszke a vezető...arra, hogy a kismamák és a dolgozók között baráti a kapcsolat. Ennyi.
És akkor most megyek kutakodni, hogy vmi fogalmam legyen arról, hogy kit is keressek majd fel...

8.
Naaaagy vigyor van a képemen: bár a baba (vagy babák) egy héttel fiatalabb, mint gondoltam (5 hetes). Jövő pénteken vissza kell mennem kontrollra.

Szóval: a jelen állás szerint van egy nagyobb és 2 kisebb petezsák. (Olyan szmájli kéne, aminek égnek áll a haja.. :DD) De mivel igen korai bmiről is komolyan beszélni, van egy papírom "gemini?"-felirattal, de igazán a 10 nap múlva esedékes UH fog biztosat mondani. (felszívódnak-e)

9.
Így mondta a doki:

Hát igen...ezt nagyon szépen összehozták, sőt. Ha jól megnézem, akkor látok itt még mást is.
egy kissé elhaló hangon mondtam, hogy hááát az azért elég perverz lenne, ha pont hatodikra sikerülne ikret összehoznunk.
Erre a doki: akkor lehet, hogy még perverzebbet mondok, ezt nézze meg anyuka.
Szóval jó, hogy feküdtem.

A nagy 12,1 mm-es, a kicsiket nem mérte meg külön-külön. szemem szerint, arányítva az egyik cca.6-7-8 mm-s lehet, ez ugyanolyan kerek, mint a nagy és van egy kifli formájú. Ez körbeöleli a kicsit és a nagyot, de vékony. Mmint a képen ez van..és a gép-doki szerint 5 hetes)
És úgy döntöttem az esti beszélgetésünk után, hogy majd eldöntődik "odafent" mi lesz nekem/nekünk jó. És bárhogy lesz, örülni fogok.
(Buddy persze bizakodik, már a nagy átalakítást tervezi a házon belül...ilyen egy manust! :O :DDD)

11.
Ma libát kell neki sütnöm Marcinak. Ez találta ki... (Márton nap)


Jancsi lelkesen mesélte el a mai nap történéseit:
Márton-napi lámpásokat csináltak a héten, ma meg sétálgattak a faluban. Előtte megbeszélték a legendát Szent Mártonról..:"Képzeljétek, kerestük a Szent Mártont, de már meghalt!......És akkor jöttek az emberek lámpásokkal, de Márton nem akart püsp lenni..
Nem értettük, hogy mit akar mondani, majd rájöttünk: püspök=püsp többes számban. :PP


A mondás szerint " ki Márton napján libát nem eszik, egész évben éhezik" (egyébként ekkora híztak meg a fiatal libák, ekkor lehet őket vágni)
És van az a legenda, hogy mikor (Szent) Mártont, aki nagyon szerény ember volt, meg akarták választani püspöknek, akkor elbújt az emberek elől egy libaólba. Az emberek lámpásokkal, lampionokkal keresték a sötétben, de a libák gágogása elárulta őt.
Ezt a lámpásos hagyományt próbálják ápolni a (főleg német nemzetiségi) sulikban/ovikban.

Csatolok még ide Márton-napjához kapcsolódó dolgokat:
A liba húsából szokás volt küldeni a papnak is, mégpedig az állat hátsó részébõl. Innen ered „püspökfalat” szavunk is.

Magyar hiedelem, hogy aki Márton éjszakáján álmodik, boldog lesz.

Aki spicces lesz a bortól Márton-napján, az a következõ évben megmenekül a gyomorfájástól és a fejfájástól.

Aki Márton napján csak répát eszik, ágyba vizelõ lesz.

Ja, meg ilyenkor kóstolják meg az újbort is. Szóval ez a Márton nagyon sokrétű.

12.
Amióta ideköltöztünk, minden évben összeszedjük a srácokkal nem használt játékokat, vagy amiből már "kinőttek" és összerakjuk, elviszem az oviba és az óvónénik odaadják azoknak a gyerekeknek, akikhez valszeg nem jön a Jézuska.


A cipődobozosban csak egy nem tetszik: a noe. Mert úgy gondolom, hogy aki a legrászorultabb, azokról a noe "nem tud". Nem tag=nem létezik. Szerintem, de azért úgy gondolom, hogy összerakok egy csomagot.

**

megbeszéltük ezt a cipősdobozt Buddyval.

Szóval, lesz cipősdoboz, de hétfőn felkeresem az óvoda vezetőjét (Jancsi óvónénije is egyben) és elmesélem neki ezt a kezdeményezést. És mindenféle szervezetet kihagyva, helyben csinálhatnánk egy ilyesmit. Itt is vannak jó emberek, és vannak olyan gyerekek (sajnos egyre több), akik igen szerény körülmények között élnek. Mert, ha a cipősdoboz méretét vesszük, akkor ugyan kit verne földhöz egy marék szaloncukor, egy zokni, egy tusfürdő, vagy dezodor, egy kissapka-sállal, vagy egy már nem használt, jó állapotú könyv, játék...Ha esetleg nagyon ellenszenvvel lennének az 5let iránt, van egy B-terv is: van ez a védőnő barátnőm, megkérem (ő a szomszéd faluban dolgozik), hogy segítsen. Én adnék, de név nélkül, ismeretlenül..


Talán sejthető: mi már nem vagyunk noe-tagok.

Minden egyes noe Leveleken felhúztam magam.

1. Azt gondolom, hogy pártállás és vallási hovatartozástól függetlenül kell(ene) a nagycsaládosok érdekeit képviselni.
2. Itt is sógor, koma, jó barát alapon megy minden.
3. Effektív semmit nem nyújt. Az állatkerti belépőn kívül. Nekünk és a környezetünkben (Bp.-től 200 km.-re) élő nagycsaládoknak ez akkora segítség, hogy erősen gondolkodom, ne lépjünk-e vissza. ;))
Mindegy, engem totál hidegen hagy. Csak a cipődobozosnál hördült fel Buddy is, hogy "Naaa, neeem. Ha akarsz segíteni, akkor ne a noe-n keresztül."

13.
Ma elemet kapott egy karácsonyi dalos könyv. Egész nap a Mennyből az angyal és a Pásztorok szóltak..tisztára Karácsonyi hangulatom lett. Gyorsan pucoltam narancsokat, meg beeresztettem a hideg, télszagot a lakásba.

16.
A cipődoboz akció beindult Az ovivezetővel megbeszéltük a stratégiát (azért hozzáfordultam először, mert az a "jó nagymama" típus - imádnivaló), holnap megkeresem a helyi védőnőt, és van egy nő, (vele is kosaraztam) aki szintén "szociálisan érzékeny" fajta, ő pedig a helyi nyugdíjas ház/klub vezetője.


Holnapután megyek vissza a dokihoz. Az is egy húzós nap lesz: a nagyoknak aznap lesz népdaléneklési verseny M-n, aznap jönnek a sógoromék vendégségbe (2 napra), plusz nekem is lesz egy menetem M-ra..és vmit főzni is kéne.

19.
Tegnap doki: 2 és fél órát vártam (ügyeletes volt a pasi, egy ilyen kis p**ányi kórházban is lehet őrültekháza?). És tul.képpen előttem döglött be a régi Uh; épp sorra kerültem, mikor hozott egy mentő egy 84 éves nénit; mikor bementem, akkor jött egy alkesz nő, hasi problémával...szóval kerek 3 mp.-nyi ideje volt rám, hogy megnézzen. Valami másik UH-gal: egy babát látott, gyönyörűen dobogott a szívecskéje. De terveim között szerepel a köv. héten felkeresni egy p-i dokit, és akkor talán lesz arra mód, hogy alaposan megnézzen vki.

21.
Reggelre minden fehér lett! :DDD

Kezdek neki keseredni.. Doki fronton vhogy nincs szerencsém.

Nővéremnek ma este beindult a szülése..
Ma 36+3 naposak.


(Doki: mikor utolértem (már bosszantó volt, hogy mindig ki volt kapcsolva), ecsetelte, hogy ő nagyon elfoglalt. 3 helyen dolgozik, előadást tart az egyetemen..stb..stb. Azaz csak magánrendelésen fogad, kórházban nem.
ÉS azért mondja, mert ez így korrekt. Mondom, OK. Akkor mennyi a terhesgondozása? 3000 Ft. Csak keddenként és délután rendel.
Nem a 3000 Ft. a gond. Csak a velejáró egyéb klt.-ek. Azaz utanként 2000 Ft. Minden vizsgálatot, természetesen a kórházban végezne(k) el: UH, afp, vérvétel..stb..stb.., és persze délelőtt. Szóval még HA keddekre szervezném az egyéb vizsgálatokat, akkor is mi a francot csinálnék 5-6-8 órán át P-n?
Szóval asszem nem ő lesz nekünk a befutó.)

22.
Tesóm ma hajnali 0:44-kor világra hozta egyszem kisfiát: Bertalant. Aki korához képest igencsak szép, nagy baba: 3200 g; 53 cm.

Előbb meg lett volna, csak a köldökzsinór 30 cm-es volt, nem akart kibújni, plusz a fejével együtt jött a kiskeze is.
A lényeg, hogy mindketten jól vannak, bár a babát óránként ellenőrzik (cukor miatt) de délelőtt már megkaphatja.

Bizonyára a diabétesz miatt is nagyobb lett a "normálisnál", de úgy tűnik, így volt ez odafent megírva. Mert ha egy hónap múlva bújt volna ki, akkor bizonyára négy és fél kiló felett lett volna.
Szegény tesómnak össze volt varrva a méhszája, déltől voltak fájásai, 3-kor ment be, hogy a zsinórt elvágják. Az ügyeletes seggfej nem tudta elvágni a zsinórt és mire sikerült addigra egy kissé szétnyiszálta a méhszáját is. Meg talán jól be is indították a negyedórás piszkálással.. Így, azt mondta a nővérem, hogy minden egyes fájás iszonyatosnak tűnt.



Ma tudtam beszélni azzal a p-i dokival: hétfőn megyek hozzá a kh.-ba UH-ra, meg beszélgetésre.
Kellemes hangú, rögtön mondta, hogy természetesen tud fogadni, de szeretné, ha úgy mennék, hogy UH-gal is meg tudjon nézni.
Remélem, hogy nem lesz pofára esés.



Másik: a cipődobozok. Úgy döntöttünk, hogy Mikulás lesz belőle. Ui. a karácsony előtti hét nagyon be van már mindenkinek táblázva, (én akkor leszek a 12. héten, rám még vár azon a héten egy újabb vizsgálat).
Meghirdetem a gyűjtést a faluTV-ben, a jövő héten hétfőtől-péntekig adhatóak le az adományok/ajándékok. Aztán a hétvégén szétszortírozzuk. Ui. attól tartunk, hogy vannak olyanok, akik igencsak használt, esetleg lejárt terméket raknának bele a dobozba, és megpróbáljuk "egységesíteni". Persze nem lehet, hiszen a 13 éves fiú nem ugyanazt kapja, mint a 3 éves kislány, de vhogy korosztályonként egyformára törekednénk.
És 5.-én este a védőnő Mikulás ruhát ölt, (mi meg krampusz jelmezt..), és körbejárjuk a falusi szegény gyerekeket. Így totál anonim marad a dolog. Persze félünk attól, hogy majd megy a méricskélés, de úgy döntöttünk, hogy idén ezt megcsináljuk és a visszhang után kitaláljuk, hogy legyen-e jövőre is.

24.
Úgy tűnik, hogy sikerült egy normális gyerekortopédust találnunk. Elvittük Tomit ehhez a fickóhoz, és totál megnyugtatott, hogy -bár a kolléga, aki úgy gondolta, hogy Tominak scoliosis-a van helyesen járt el: azaz beutalta- egy szép kis bokasüllyedés a ludas. Mert az egyik lábán olyannyira megsüllyedt a bokája, hogy ez okozza az asszimetriát a gyereknél. Úgyhogy kapott egy helyes lúdtalpbetétet. És persze kell tartásjavító tornát is csinálni (tovább, mert azóta én nap, mint nap tornáztatom), mert hát kamaszodik a lelkem és olyan, mint a kérdőjel.


Tegnap este óta szakad a hó: mostanra majd' 20 cm-nyi le is esett. Tök jó!


Az történt minap, hogy van egy ún. varrós-fiókom, minden olyan cucc van benne, amit vagy varrni kell, vagy pedig anyagnak, foltnak jó. Na, kihúztam és szembenézett velem egy egér. Oltárira elkezdtem sikítozni, (ami nem szokásom..de télleg.), Buddy frászt kapott persze. Na, egér el, csapda ki. Éjjel indultam ki a hajnali wc-zésemre, mikor hallom, hogy az egér döglődik a csapdában. Felrázom Buddyt (azonnal ki KELL jönnöd és el KELL intézned az egeret) Na, csapdástól kivágta a teraszra (úgy, hogy a kutya ne férjen hozzá), reggelre megfagyott vagy csak úgy meghalt.. nem tudom. No, lényeg, hogy utána 3 órán át nem tudtam elaludni, mert hol az undortól rázott a hideg, hol pedig szégyelltem magam, mert nem voltam sosem ilyen. (Így lassan karcolódik, hogy tuti lányunk lesz..) A gyomrom forgott, pedig csak egy kicsit láttam az egeret.


Nemrég értünk haza a traumáról: Kari kezét törte.
Tesi órán neki esett a falnak, és a bal kezén a 3as ujjtöve tört el (letört egy darabka is belőle, a porc mellett), ill. mozdult ki 15 foknyit. Visszatették (ismét egy irtó rendes dokit sikerült kifognunk: kedves volt a Karival, és bár 4 idegbe adott érzéstelenítőt neki, nem is sírt), begipszelték, szerdán kontroll, mert ha esetleg elmozdulna, akkor meg kell műteniük.
És mondta a doki, hogy hiába a pihenés, meg a kímélet: elmozdulHAT. Tehát ha így is lesz, senki sem tehet róla.

25.
Karit ma nem engedem suliba, mert még dagadt a kézfeje -jegelni kell.

26.
Berci unokaöcsi baba 2 napja besárgult, tegnap már a koraszülött oszt.-ra kellett felvinni, most pedig vércserét csinálnak nála. Szegény tesóm pedig megkapta a tipikusan botrányos csecsemősöket, gyerekorvosokat. Pl. anyuka menjen ki a kezelőből. Nem megyek! -így a tesóm, jogom van itt lenni. Akkor pedig nem szúrom meg a gyerekét, én ui. nem tudok úgy dolgozni, hogy közben itt lábatlankodik egy anyuka.

Vagy: nővérem fültanúja volt, amikor egy síró kora-babának azt mondja a nővérke, hogy ha tovább sírsz kiraklak a -10 fokba.

28.
Babóca egyszem lett, tutira. 9 hetes, 22 mm a fejétől a fenekéig
. Kalapált gyönyörűen a kis szíve. Szóval nagyon happy vagyok.

Doki bácsi normális volt.


Ma a kollektív rendrakás (szekrények átmazsolázása) volt a soron. A hétvégén sikerült ajtó-, ablakdísz csinálni és adventi koszorút is. Ez külön jó mulatság volt, ui. a kezetörött Karival, Jancsival és Marcival készítettük.
A héten akarom megcsinálni mézeskalácsot, már összeszedtem a fémdobozaimat is.

29.
Kari jól van, jár suliba, a nagyok pátyolgatják. Igaz, tegnap Buddy vitte fel egész az osztályig a tasiját, vetkőztette le. ÉS azon nevetett Kari és a barátnője, hogy "Apát le kéne szerződtetni felügyelő tanárnak, ui. légy zümmögését is lehetett hallani, mikor beléptünk az osztályba.."

Holnap egyre megyünk vissza a sebészetre.. remélem, hogy minden OK lesz vele.

(azt szokta mondani az én Drágám, hogy vele KELL megküzdeni a pasiknak a lányok kezéért...erre én csak annyit szoktam mondani, hogy : na, így lesznek leszbik a lányainkból.Vagy aggszüzek.
De ez persze csak vicc. Hanna szerencsére még nem akar fiúzni (Vagy csak fél a faterja miatt:))), úgyis elég siralmas a helyi lehetőség e téren).

30.
Nem meséltem még az én két kreatív kisfiamról..: Minap találtak egy használaton kívüli vízfestéket, és egy ecsetet. Igen ám, de nem mertek vízért kijönni, mert épp a rendet kellett volna rakniuk. Így ráköptek a festékre, és ujjal mázolták ki Hanna tanulósarkát.. Pl. Jancsi felírta, hogy HANA..csak, hogy tudjuk kinek a helye az ott.
:DDD
Le kellett volna őket szidnom, de nem ment.

(kibuggyant a vihogás belőlem..meg a büszkeség is, hogy milyen szépen ír már Jancsi..és télleg milyen talpraesett fiaim vannak. Persze leszidtuk utána őket, irgum-burgum..és hasonlók.)

Nincsenek megjegyzések: