2007. december 8., szombat

2005. szeptember

3.
Marci csak pisi szempontjából "szobatiszta", de ha pelus van még éjjelről rajta, akkor simán belepisil ébredés után is. Ha hamar leveszem, akkor kicsoszog a wc-re és belepisil, de magától még nem. Marci most épp a nem igazán aktív életkorában van, amikor nem akkora léptékkel fejlődik. Utánaolvastam, megnyugodtam.

6.
Nálunk Tomi volt sokáig nagyon magas, mindig büszke volt arra, hogy még Hannánál is magasabb. De idén nyáron Hannus nőtt sokat, Tomi alig, így most kor szerint vannak. (azaz Hanna a legmagasabb, majd Tomi..), de hogy ne legyen hátrányban: lába nőtt veszettül, nyár elején 38-as cipőt hordott, most 41-est. És 10 éves.

9.
Holnap megyünk B-ra, anyósomékhoz. Ott alszunk. Hát nem repesek a boldogságtól, de megdumáltuk, hogy akkor az idei év le van tudva. Ilyen benzinárak mellett nem fogok azért 250 km.-t utazgatni, hogy még szarul is érezzem magam.

Buddy próbált feldobni: hazafelé megnézhetjük Csesznek várát. Ez szerintem "ön"feldobásként is működik. :P

11.
Megjöttünk! És amint rákanyarodnunk a v-i útra, mindig megállapítjuk, hogy VÉGRE itthon! Hosszú és fárasztó volt. Tömören.

Bővebben: Mivel anyósék lakás-felújítását egy hete fejezték be a melósok, totál káosz fogadott. Alapvetően azért mentünk, hogy Buddy felszereljen dolgokat, de mivel nem volt evőeszköz, tányér, főzőedény, így én meg nekiálltam kidobozolni anyósommal. Hulla fáradtak vagyunk, persze sokat esett, így amikor kimentek a srácok a kertbe játszani, sz*rrá ázott az edzőcipőjük, tehát ma nem mentünk várat mászni. (Marci mamuszba jött haza).

14.
Jancsi:

-...és képzeld anyu, az oviban van egy olyan billentyűzet, aminek a nyomtatójába lehet papírt rakni és lehet rá írni!! (mindezt csillogó szemekkel)
Erre én vigyorogva: - Azt úgy hívják, hogy írógép, kisfiam! :PP *cikiciki*


**


Nem értem, hogy miért kell hajtani ezeket a gyereket?! Lehet, hogy "vidékies" gondolkodású a sulink, de Kariék (másodikos) még nem is írtak semmi "fölmérőt"... *(fórumtársnő 2.-os kisfiáék igen, rendszeresen 2-3 A4-es oldal házit kapott az a kisgyerek.. *ledöbben*


A suliról jut az eszembe, hogy idén a sulink "alapfokú művészeti iskola" is lett, ami annyit jelent, hogy van zongoraoktatás és képzőművészeti szak is. (rajz, festészet, korongozás-?-) Így lett zongorista tanonc Tomi és Kari is. Karinak csak szolfézs van, mert ő előképzős, míg Tomi elsős lett, neki heti 2* van ez is, az is.

17.
Buddy aftás lett... viszont van egy ecsetelőm, amit anno Tominak írtak fel (ő is kh.-ba került, mert az afták miatt nem evett-ivott, belázasodott, kiszáradt..stb.) ott a kh.-ban: Glycosept (antibakteriális), Klion tbl. porrá törve (gomba ellen), fél ampulla Lidocain (érzéstelenítésre). A klion miatt keserű nagyon, viszont csodákra volt képes: bekenés után 10 perccel jól elérzéstelenednek az afták és képes inni, pépeset enni a gyerkőc.

Én beszereztem a hozzávalókat és ha nagy gáz van, bekeverek egy adagot.


Nehéz délutánunk volt: meccseltünk a két kisfiúval, hogy ők miért nem mehetnek szülinapozni a nagyokkal. (mindhármat külön szülinapra hívták.. Sütöttünk almás pitét, meg fent segítettük (lábatlankodtunk igazából) Buddynak a tetőtérben, de igencsak nyafogtak.

19.
Hideg van ! Mi még csak a fürdőben és este a gyerekeknél fűtünk, de durva hideg van.. (konvektor van a szobákban, éves leolvasás vmikor októberben lesz és vészesen közelít a 3000 m3/év -hez a fogyasztásunk..)


Ma vettem egy karperecet. Azt a műanyagot.. Nyáron tele volt vele a Balaton, kiírva az volt, hogy a különböző színek különböző rák-alapítványt támogat, a teljes összeggel. (ennek ellentmondani látszott a nem egyforma ár és a karszalagon lévő logo-k, amik nem hiszem, hogy engedélyezve lettek volna..)
No, ma a tesco pénztáránál szemet szúrt egy "egészség hídja" feliratú karperec, ami zacsiban volt 490 Ft.-ért, és a mellrák ellen küzdő civil szervezeteket fogja össze (erről legalább már hallottam a rádióban) és ez a karkötő a jelképük. Az ár teljes összegével hozzájárulok a mozgalom támogatásához.. Szóval vettem magamnak és Hannának. Egy baja van: nagyon rózsaszín.
És már tavaly elhatároztam, hogy amint a tb támogatja nálunk is azt az enzim vizsgálatot, amiből kiderül, hogy van-e hajlamom mellrákra, elvégeztetem. (vérvétel) Női ágon nagyanyám, nagynéném is mellrákban halt meg, apai ágon csak a mamám..

22.
Megjártuk az orvost: Marci ugatva köhögött fél éjszaka. Szerencsére semmi nagy baj nem volt ill. nincs.


Amúgy: mióta Jancsi is ovis lett, és csak Marci van nekem itthon, nagyon nehezen viseli az egyedüllétet. Egész napos "baba" lett: mesélünk, olvasunk, rajzolunk, ha van lehetőség, játszózunk, vagy a kertben vagyunk, egyedül 5 percig elmarad...és közben szalad a lakás. Vele mosogatok, főzök, de vhogy lassan mennek a dolgok. :D

24.
Lassan összeszokunk azért Marcival, mert ő nem rosszalkodik, csak marhára nem érti, hogy miért van ő most egyedül. Nekem meg fura, hogy mosogatás közben is jár a szám. :P


A faluban van egy dadus, aki nagyon jár templomba, és nem értette, hogy miért nem akarjuk Karit hittanra járatni. Elkezdett háttérmunkázni, Karit riogatta, hogy micsoda bűn..stb. Buddy leállította, kicsit keményen, plusz a vezetőnő is, de Kari sokszor sírt, ha rosszat csinált, mert az micsoda bűn. :(((

25.
Marci persze szokott egyedül játszani (autózik, várat épít-benne várbörtönnel -, rajzolgat..), de nem sokáig. Nem akarok ebből nagy problémát csinálni, mert a wc-zés miatt is aggódtam, meg a beszéde miatt. .most meg be nem áll a szája, óráról-órára ügyesebb, vagy éjjel megállt az ágyamnál és felébresztett, hogy pisilnie kell. (pelus volt rajta)


Majdnem mindennap főzök, bár az én gyerekeim kajálnak a suliban, de a tesóim nem. Szóval olyan estebéd jellegű vmit főzök. Marcinak meg teszek félre másnapra ebédre. Mert ebben (elalvás) viszont isteni a kölyök: délben ebédel, és szinte a holnemvolt-nál már alszik. :P

26.

Hajnal óta fáj a szemem, mostanra árpa lett belőle.

Hittan még: nekem azért nem fontos, mert én sem vagyok megkeresztelve, szüleink úgy gondolták, hogy majd döntünk felnőtt korunkban.
És mivel nem érzem hiányát, sőt időnként képmutatásnak is tűnik az egész, így egyértelmű, hogy nem akartuk mi sem.




Nincsenek megjegyzések: