2007. december 14., péntek

2005. december

1.
Ma kiváltottam a kiskönyvemet, háát, hogy mennyi sz*rt kell a védőnőknek kitölteniük. majdnem 3/4 órát voltam ott. Megbizonyosodhattam afelől, hogy piszok kövér vagyok, figyelni akarok majd magamra. (és remélem ez nem az a so
ha be nem tartott újévi fogadalom lesz)
Tegnap és ma csináltam 3 gyönyörű tortát (és a fogadalam miatt csak egy vékonyka szeletet ettem belőle -> büszke szmájli), tegnap a fél életünket a traumatológián töltöttük Karival: szerencsére minden OK, nem mozdult el az ujja. (Jancsi ezt úgy mesélt el itthon, hogy és képzeljétek, a Kari nem is mozdult el a kórházban!)


Este kultúrálódtam: hangversenye volt Hannusnak. Tudom, hogy elfogult vagyok, de annyira ügyes, nem tévesztett, pedig mindenki csinált kisebb-nagyobb bakit..
Úgy tűnik, azért itt sem adakozó kedvűek az emberek, 4 nap alatt 5 szatyor cucc jött össze. Pedig: a pap felolvasta a hirdetést a vasárnapi misén, feltettem a falu Tv-be hirdetést, és körbe plakátoltam a falut (a seggem majd' befagyott), a közértekbe is kitehettem.. szóval -úgy érzem- mindent megtettem.

5.
Elment a kedvem a Lidl-től. Nagyon sok gagyi cuccuk van, jól meg kell gondolni, mit veszel!

Rosszul vagyok a sok "ezeknek a vad magyaroknak jó lesz" cuccokkal. Van, hogy olyan cipőt árusítanak, hogy öreganyám sem venné fel, annyira gáz.
Múltkor visszavittünk egy karórát: közlik, hogy nagy szerencsénk van, mert egy hónap még nem telt le. (3 év garanciával árusítják)..Buddy odaszúrta, hogy azé' az nem úgy van.
ÉS lőn: 2 héttel később egy nyáron vett hátizsákot vittünk vissza. Közlik, hogy sajnos...Drága férjem elővette a fogyasztóvédelem honlapjáról letöltött infókat, hogy erre a terméktípusra 2 év a garancia, szóval, ha kell javíttassák meg, nekünk az is jó...Kisfőnök szól a nagyfőnöknek, hogy itten van egy marha okos vevő. Telefon (hova???) mire szól az atyaúristen a vonal végéről: adjátok vissza a pénzt. Szóval, ha nem megyünk felkészülten oda, akkor simán elzavarnak. Ja, és kértünk egy blokk-másolatot, mert volt más -garanciális- termék is a listán. Közlik, hogy nincs másolójuk..semmi baj, mi akkor visszajövünk később, ui. nekünk van itthon. :PPP
Vannak dolgok, amiket csak ott veszünk, de az akcióra én már nem ugrok..(pl. van egy margarin, ami 80%-os zsírtartalmú, és a fél kiló 160 Ft. Mi csak ezt vesszük, még az extra rama is csak 40%-os, és ha épp ezt kell vennünk, fanyalgunk, mert vizes, színtelen..undi. Ja, és a sütiket is ebből csinálom, mert a kocka margarinok is csak 75%-osak, és 140 Ft. körül van a negyedkilós..) Ja és igen: óvatosan! Én pl. beleestem az elején abba, hogy lengyel vagy cseh baromfi cuccokat vettem...a virsliben ici-pici tolldarabka is volt, végülis az is csirke… (bööööeeeee)
Szóval elk**rvultak.

7.
Tegnap este észrevettük, hogy Karinak eltört a
gipsze. Ma megint traumatológia, jövő héten amúgy is -megint..
Gyomrom újrakezdte: alig bírok vmit magamba tuszkolni, mert állandósult az émelygés és az undor. Hasam akkora, hogy úgy nézek ki, mintha terhes lennék:PPP, ez kissé megriaszt, mert még csak 10+3 -nál tartok..
És rámtört az álomkór is. És ha már panaszkodok..: anyám jön a jövő héten (húgom szalagavatójára) marad egész héten, majd ugye karácsonykor is...Jajjj! Jó is lehetne, mert elmehetnénk kettesben vásárolgatni, de nem. Mert vagy a nyakunkba sózza magát, vagy olyan állat (lenne, ha hagynánk) a gyerekeimmel, hogy csak az úriasszonyságom miatt nem kapja vissza. Max. elküldöm a sóhivatalba, de a legjobb a prevenció: nem bízom rá senkimet.



Na, hogy ne csak nyavalyogjak: tegnap vettünk egy csuda helyes szőnyeget a nagyok leendő szobájába. Karácsonyra talán készen is lesz. Buddy szerint ösztönzi őt a szőnyeg megléte:)
Ja és a Diegoban kinéztem egy nagy autópályás szőnyeget a kisfiúknak: volt eddig is, de ez 2m*2m-es.. ezen elférnek marakodás nélkül is.

8.
Ha lyány lesz, akkor nagyon esélyes a "Júlia" név.

Mindegyik lányunknak van egy "száma", egy-egy kedvenc, kedvelt zeneszám.. (Give me hope, Joanna; Oh, Carolina) A Szép Júlia nálunk igen népszerű. Na, persze nem emiatt, csak pont stimmelne.

9.
Dáthás vagyok...nagyon. És nagyon utálom..meg én is utálatos vagyok.

11.
Az orrom vörös és kidörzsölődött a sok pzs-től. A torkom kapart egy-két napig, ma reggelre tartós száraz köhögés lepett meg. De ettől függetlenül úgy érzem, hogy kifelé megyek belőle.

13.
A Nők Lapjában volt egyszer, de ezt én írhattam
volna:

"Levélváltás: Drága édesanyám! Kérlek, vigyél haza innen a kollégiumból, mert gonoszak a tanárok, a szobatársaim utálatosak és nagyon rosszul érzem magam. Hiányoztok! Fiad: John
-Kisfiam, tudod, hogy ez lehetetlen. Csókol: Anyád"

Évekkel később:
Drágám, kérlek, vigyél haza innen, mert az ápolók gonoszak, a szobatársaim utálatosak és nagyon hiányoztok. Csókol: Anyád

-Édesanyám, tudod, hogy ez lehetetlen. Fiad: John"


Télleg lufi-pocakom van, de én is felnövök a helyzethez: azaz élvezem. A gyomor panaszaim mintha elmúltak volna, most jön a boldog babavárós időszak.
Marci mindenkinek mutogatja milyen "PÍÍ" a baba, és egész jól hozzászokott ahhoz, hogy nem emelgetem. Hétfőn megyek Uh-ra , kíváncsi vagyok, hogy mekkora a masni a hajában. :DDD

15.
A tanárnak készülő húgommal beszélgettünk arról, hogy a 90 % az évfolyamon gyűlöli a gyerekeket, irtózik tőlük, azért idejárnak, mert csak ide vették fel őket és nekünk szülőknek jó esélyünk van arra, hogy vmelyik vadbarom majd tanítani is fogja a gyerkőceinket, mert máshova majd nem tud elhelyezkedni. Egy taxisofőrködéshez is kell a pályaalkalmassági vizsga, nekik pedig még egy nyomorult pszichológiai tesztet sem kell kitölteniük.

15.
Tegnap megvettük a karácsonyfánkat. Előrelátóan, ui. mára Baranyát belepte a hó. Én fél 6-kor keltettem a családot (SmasszerAranka vagyok
:DDD), hogy irány a hólapát, mert a suliba sem tudnának elmenni. Majdnem 20 centi esett.
A fánk (mmint a karácsony-) tök szép, normandiai fenyő és 2 és fél méter magas ésss ésss gyönyörű.
Láttátok, hogy az Ország Karácsonyfája idén egy mecseki luc? Az is olllyan szép.
Megérkezett édesanyám is, bár meglepően normális volt (eddig): eszébe jutott a Télapó, hozott mindenfélét a gyerekeknek, megkérdezte hogy vagyok, szóval egész emberi volt...
Mi meg hol glettben, hol festékben úszunk, lassan végére érünk az (idei:DD) átalakításnak.. jó, mert egyben meglesz a karácsonyi nagytakarítás is.
ÉSSS Kari gipsztelen!! Hurrá!!

16.
Az igazság az, hogy kényszermegoldás volt a gyerekek befogása a hólapátoláshoz. Buddynak az arcüregére húzódott az én bacim/vírusom, és sokat-sokszor fullad. És az hogy fél 6.-kor keltettem őket, az egy kamaszlány esetében min. fél 7-es indulást jelent. :DD Egyébként ők élvezték nagyon. Csináltak a szűz hóban angyalkákat, a kutyával hülyültek..ja és közben lenyomták a havat. :DD

A hó szép (volt), mert azért tegnap hétágra tűzött a nap és lefogyott 5-6 cm.-esre.

19.
Rendes a PiciBabánk, jóól összehúzta a nyakát. Szóval normális a nyakiredője, a buksija már kemény 2 cm-is, a testhossza
:D (ülőmagasság) pedig 5 cm. Sikerül egy morcos nénit kifognunk, kértem képet, sztem tuti a méhlepényről adott, mert egy paca látszik csak. Az meg ugye már nem lehet a gyerök.

Bosszantó volt az UH-os néni, főleg azután, hogy egy előttem levő kismama (19. heti, afp utáni UH) kérdezte, hogy egészséges-e a baba? Erre a nő közölte, hogy ő azt honnan tudja, azt tudja megmondani, hogy UH értékek normálisak-e vagy sem...És ez egy 50 körüli szülész orvosNŐ.. fő az empátia, nem igaz?


Kinek a lánya Hanna? Ma a diákönkorm. kiosztotta a legfinnyásabb és a legjobb evő díjakat a suliban: az én lányom az első helyet kapta a finnyás kategóriában. :LOL:

22.
Idén, úgy döntöttünk, hogy nem megyünk anyósékhoz, olyan bántóak voltak a múltkor, ill. a nagyok is csak a szájukat húzták, ha szóba került. Így aztán végképp nincs kedvünk.

Ellenben ők sem jönnek (jún.-ban jöttek el utoljára, azelőtt pedig 2004 jún.-ban..)

28.
Szilveszterkor mi itthon, de lassan hagyomány lesz, hogy a barátaink jönnek le hozzánk. 30.-a este jönnek, és 1.-én mennek haza. Variálok a kajákkal kapcs.-ban, hogy mi legyen, mert ugye sertést kellene enni, de azt meg mi nemigen eszünk (max. karaj.. de azt is pofahúzva). Szóval asszem lesz vmi karajos dolog, meg vmi csirkemelles is.

A múltkor láttam a nők lapjában egy receptet (asszem hátszínből csinálták, lehet, hogy átszabom karajra.), meg a mostaniban láttam egy tutti-frutti torta receptet, azt már gondolatban átdolgoztam, az lesz Kari szülinapi tortája.
Van egy v.-féle gesztenyés-habis (Marci kérte az idei szülinapjára, kitaláltam, és bejött-nagyon) tortám, ezt dolgozom át sok gyümölcsösre. Majd meglátjuk milyen lesz.


Tomi karácsonyi ajándéka egy új családtag volt, egy ékszerteknős.

Három napig az öcsém szobájában volt, oda tilos volt bemenni (azt mondtuk, hogy egy egér van bent és kitettünk mérget neki..-jó, gonosz duma, de hatásos volt!) Egyszer etettük egy nap, és egyszer még kimostam az akváriumát. Mi csak "PINTY" fedőnéven emlegettük, ui. az állatkereskedő egy pinty-eledeles dobozba tette bele. De ez Tominak is megtetszett és úgy tűnik, Pinty marad. (Én van, hogy Pulinak hívom -Ron Weasley után szabadon..) Tomi lelkes nagyon, sétáltatja:)) is.

29.
Mi új hagyományt teremtettünk:

1. sosem eszünk lencsét. (egész gyerekkorunk megrontója, kötelező volt minden újévkor azt enni)

2. malacot egyszer ettem az életben, de az egy életre szóló kaland volt.

3. bár mi is ismerjük az "elkaparja a szerencsét" mondatot, ezt átalakítottuk-miránk: KIkaparja a szerencsénket :PP)

4. az én drágám majdnem vega. A füstölt csülök és szalonna az csak a rémálmaiban jön elő.., én meg hentes gyereke voltam, feltankoltam ebből egy jó időre. (Persze jó kis bacon-t mindig kapok Buddytól, sőt isteni szalonnás-rántottát csinál-nekem.) Ő egy olyan pasi, hogy még a rakott kelt is úgy szereti, ha nem rakok bele darált húst.. persze a gyerekeink mindent megkóstolhatnak, mert a nagyszülőknél mindig naaaagy húsok voltak, meg kolbász..stb..
Szóval, tavaly is csirkét ettünk (no, meg virslit, meg salátákat), és úgy érzem, hogy jó évünk volt.

30.
Befogtam a számat: AKKKORAAAA hó van, hogy az itt vendégeskedő bátyámék hadi tanácsot tartanak, hogyan induljanak haza. Este még jele sem volt, erre reggelre akkora hó lett, hogy nem lehet kimenni a kapun.

Kari nagyon boldog, hogy a szülinapjára leesett a hó. :DDDD

A jelenlegi hóállás 25 cm, és még mindig csak szakad-szakad..
Igazából errefelé nagy havak szoktak lenni, sőt a lankásabb részeken hóátfúvások is nehezítik a helyzetet, 3 éve (még nem laktunk itt) 3 hétig járhatatlan volt emiatt a P. felé vezető út...
Bátor barátaink ma este jönnek Bp.-ről...remélem, hogy addigra normalizálódik a közlekedés.

A havazással kapcs.-ban csak egy miatt vagyok pipa: senki (azaz egyik meteorológiai cég-portál) sem jósolt havat, hanem végig esőt, meg trutyit mondott. Még tegnap délelőtt is néztem, hogy havazást először a köv.-ő hét közepe táján jósolják P környékére. Erre ma éjjelre -13 fokot jósolnak, meg ugye a mai meglepi hóesés is itt van.
Már nem esik, a kutyánk fél délelőtt a konyhában aludt és eresztett ki: milyen bernáthegyi az, aki utálja a hideget?? Havat még csak-csak (azaz akkor szereti, ha a srácok hógolyóznak vele, meg együtt "fetrengenek" a hóban..), de a hidegben sír és nyáron is csak 40 fok körül megy el hűsölni.

31.
A bátyám egyébként tegnap 11 körül indult el tőlünk, elvitte a kislányát Szentendrére, majd onnan ment haza, Telkibe. Este fél tízre ért oda. A 6-oson Ercsinél volt necces az út (hóátfúvások), a 11-esen is elég izgi volt, de a csúcs, hogy Páty előtt másfél órát állt. Azon a részen több hókotró is volt az árokban.. :OO
A barátaink a mi általunk is preferált (M7, 63, 6 -os) úton jöttek, kb. 3 és fél óra alatt itt voltak.

Nincsenek megjegyzések: