2008. május 12., hétfő

Hanna szülinap

Ezen a hétvégén azért történtek még dógok -anyósék látogatásán kívül :DD - : megtartottuk igaziból is Hannus szülinapját, szombaton.
Újítást akartunk, mert Hanna csak annyit kért, hogy tiramisu és valami krémes, epres legyen. Ez nekem/nekünk kihívás volt a javából. :DD
Van egy angol sütis könyvünk, amit E-tól, Buddy fórumtársnőjétől kaptunk jó pár éve, azt lapozgatva találtunk egy moulding icing nevű cuccost (nem találtam rá jó magyar szót: nem fondan, de nem is glazúr.. szóval egy formázható, nyújtható cukormáz.. ), amit persze rögtön kipróbáltunk, még aznap.
(Vettünk egy gagyi tortalapot, kikevertem egy rém pocsék vaníliakrémet és ezt fedtük be a cukormázzal..)
(nem kicsinyítettem le a képeket, szóval bazi nagyok ... upsz)



Ezen fellelkesülve (mmint, hogy képes vagyok arra, hogy ilyen ájszingot csináljak) megálmodtam *hajat hátravet* egy eperbomba fedőnevű sütit.

Pénteken kikevertem egy tejszínhabos-epres krémet (egy liter tejszín, porcukor és fél kiló eper kell hozzá), és -mindenféle áztatás nélkül- egy félgömb alakú tálba letettem egy sor babapiskótát, rá egy adag krémet, megint babapiskóta-krém. A tetejét (ami ugyebár a leendő süti alja lett) dupla adag piskótával "erősítettem" meg.

Másnapig állt az edényben, majd jött a drukk, hogy egyben kijön-e? Kijött:



Aztán a nagy öröm után jött az extra nagy icing kinyújtása, felrakása.. és bár jó sokféle díszt-színezést kitaláltam (húúúhúú, Beninek ollllyan tortát gyártunk.. :P), időhiányában csak ennyi sikeredett:



A Szülinapos örült, tetszett neki. Az ajándékoknak is volt sikere (vettünk neki egy igazi parfümöt, egy kagylókkal díszített sarut, hangvillát.. ja és lakkot a lábkörmére), úgyhogy mindenki igazán heppi volt.


4 megjegyzés:

Ann írta...

Szerintem szép, finom lett - nem étkezési értelemben :D
Ájszing receptet lehet kapni? (Ha leadom a szakdogát még lesz egy hetem kitalálni egy szuper tortát ;))

vero írta...

Nagyon jól néz ki- nyami!!!!

vero írta...

Ráadásul tiramisu. még nyamibb!! :))

verbena írta...

Ann, mindjárt bepötyögöm a receptet..

Köszi, amúgy ízre is jó volt. :P