2008. május 21., szerda

Jog a pofátlansághoz

A mai napon felhívott az egyik megrendelőm, és közölte, hogy a főnökének nem tetszik a két napja leadott fordítás, úgyhogy visszaküldik a számlát.

Egy röpke pillanatra felmerült bennem a gátlásos énem….meg az a jeges érzés a szívemben, hogy bassz..mit szúrtam el…Megkértem udvariasan a kedves asszisztens csajt, hogy rendben, de hagy kérjek már valami konkrétumot a főnök úrtól, hogy mi nem tetszett….

A jó hír az, hogy nem végeztem szar munkát….mert a fordítás jó! A rossz hír, hogy ezt az ötven rongyot cseszhetem. Mert ha valaki nem akar fizetni, akkor nem fizet. Igaz, az elmúlt 18 munka, amit csináltam már nekik, az rendben volt. Igaz, ez egy közel harmincmilliós tenderanyag volt, és most ott van nekik tök ingyen, ajándékba. Mert nem szerződök senkivel, bizalmi alapon dolgozom. Ha szerződnék, rengeteg papírmunka lenne, megölné a gyorsaságot. Ezt a 15 oldalt egy hétvégén csináltam meg. Hivatalos szerződéssel el se kezdhettem volna addig, amíg az aláírt és átfaxolt megrendelő nem jön meg. És akkor most mivel lenne jobb? Semmivel…Polgári per, kereset beadása, blablabla…..5 év, kösz szépen. Hol leszek én már akkor…..:D

De -ahogy Verbénának mondtam- hobbiból odavágtam nekik….kilistáztam azokat, amiket ők hibának vettek….elég ha a szótárba belenéznek…bebizonyítottam mindenről, hogy a fordítás korrekt, és a kifogás a rossz. Pénz úgysem lesz belőle, de akkor se gondolják, hogy ezt le lehet nyomni a torkomon…már úgy értem csak úgy szó nélkül. Mert nem lehet. Igaz, a büdzsében már benne volt ez a pénz….ha egy számlát befogadnak, beírom a mérleg pluszos oldalába általában….mert akkor fizetnek. Általában. Illetve mondhatni, mindig, mert ezen kívül volt egy cég még, asszem 2005-ben, aki ugyanígy egyszercsak nem fizette ki az aktuális számlát. Pedig addig minden gond nélkül….és régóta megrendelőm volt, ahogy most ezek is. Nem tudom, mi lehet az oka, lehet, hogy felvettek egy titkárnőt, aki bírja a nyelvet :DDD
A lényeg, hogy a megrendelőnek mindig joga van 8 napon belül minőségi kifogást emelni a munka ellen. És ez a jog akkor is megvan, ha a munkával minden rendben….

4 megjegyzés:

Ann írta...

Sajnálom :(

buddy írta...

Köszi az együttérzést....jól kiírtam magamból :))

vero írta...

Én viszont azt gondolom, hogy a k anyját!! Eszembe jut a holistos ügy (igaz, hogy az ingyen meló volt) amiről szintén kiderült, hogy x-en belepiszkáltak és én kaptam a fikát. Szerintem ez szemétség a javából, és ezt ők is tudják. Tod mit dugják fel, a pénzt meg kőccsék aspirinre...

buddy írta...

Vero, tök igazad van...

Fogtam magam, és jól megírtam a választ...merthogy kaptam a nagyságos főnökasszonytól egy emilt, amelyben kifejtette, hogy pl. a forrásanyagban hiába van egyes szám első személy, azt úgy illik, hogy többes szám egyes személybe kell rakni.
megírtam neki, hogy nem a fordító dolga, ha ő nem tud fogalmazni...és hogy hiába a komoly nemzetközi cég, azért a magyar vezetés az csak magyar vezetés. Egy ekkora cég, mint ők, és akkor pitiáner...na, értedmá :DDD nem cizellálom, menjenek a fenébe és kész...