2008. május 18., vasárnap

rolled fondan -próba

SZUPER anyag!!!
Ezerszer jobb dolgozni vele, mint a moulding-gal. Vékonyra nyújtható, finom, (juharszirupot tettünk bele -mer' ugye olyan, hogy cukorszirup nincsen sehol), egy évig is eltartható hűtőben, (míg a moulding csak egy-két napig, csak nyers tojásfehérje van benne).. jajj, így hirtelen ennyi.

A két próbasüti így néz ki:



Részletes leírása -ahogy ez készült: (az amerikai receptből kihagytuk a glicerint pl. - nem is tudom, h hol kapható..talán patikában? )

Hozzávalók (a fenti sütikhez másfélszerest vettünk, de maradt belőle bőven):
  • 7 g. zselatin
  • 60 ml hideg víz
  • 120 ml szirup (juharszirupot használtunk.. nyammmi!)
  • 2 evőkanál zsiradék (növényi -pálmavajat tettünk bele)
  • 1 teáskanál vaniliaaroma
  • 1 kiló porcukor + a szóráshoz egy kicsi
  • (és ha van: 1 evőkanál glicerin)
Az elkészítés:
  1. A zselatint a hidegvízzel elkevertem , és 5 perc állás után, mikróban a legmagasabb fokozaton, 2szer 15 másodpercre betettem. ( a kettő között megkavartam)
  2. Belekanalaztam a pálmavajat, addig keverem, míg fel nem olvadt a zsiradék. Aztán hozzáadtam a juharszirupot (és itt kéne a glicerint is), a vaniliaaromát.
  3. Fokozatosan adagoltam a porcukrot ebbe a szirupos lébe, eleinta fakanállal kevertem, majd kézzel gyúrtam. Egészen addig kell gyúrni, míg olyan nem lesz, mint egy tészta: nem ragadós és jól nyújtható. Itt lehet színezni, de előfordulhat, hogy attól kissé lágyabb lesz a fondan, így még igényel porcukrot. A kinyújtást én folpackon csináltam, meg-megszórva porcukorral, hogy ne ragadjon a nyújtófához. Ha kész, akkor folpackostul (stulstul) ráborítani a sütire (aminek a tetejét és az oldalát vékonyan lekvárral, sütikrémmel, mézzel be kell kenni). Folpackot lehúz, és tádám.. kész. :D
  4. A maradék folpackban, hűtőben tartandó, és újbóli felhasználása szobahőmérsékletű állapotban javasolt.

A sütikóstoló is megvolt: király a cucc!! :DDD Vágható, nem reped, ésss .. nyammm.


2 megjegyzés:

Ann írta...

Áááááá, nagyon jól néz ki!!! :)
(glicerin: igen, patika, nekem van is itthon, a hógömbhöz kellett ...volna)

verbena írta...

Köccke!

Eszembe jutott ám, hogy anno Buddy vett egy deci glicerint a patikában, mert vmi gumi cuccot akart azzal leápolni. :D Asszem..