2008. március 15., szombat

tavaszodik

Ma remek napunk volt, igazi napsütéses tavaszi nap.

Buddy korahajnalban kelt, letekerte a szokásosát, aztán -miután Hannus kikönyörögte előző nap- a napfelkeltét nézve Qi-gong oztak, és ma valami miatt hamar felkelt mindenki.
Így a klasszikusan 10-ig elhúzódó szombat reggeli teendők, ma fél 9-re befejeződött.
Aztán Buddy angolozott a nagyobbakkal egy kicsit, én sürögtem-forogtam a konyhában. Ahogy felmelegedett az idő, kimentek a srácok a kertbe, ill. Kari elment sétálni Benivel (azzal a hátsó szándékkal, hogy hááátha elalszik hazafelé. Így is lett.) és én még Tomival egy kicsit átvettem a föcit, de később ő is ment ki a többiek után.

Buddy pedig elkezdte a -tavaszi ? :D- nagytakarítást a dolgai között. Már napok óta írjuk ki a gépeinken lévő adatainkat dvd-re, a videóinkat archiváljuk, de az ezer éve felgyülemlett adat CD-inket nem volt eddig igazán senkinek kedve szétválogatni.. no, és mivel ugye a Terv, hogy idén tipli.. szóval ez egy jó ok arra, hogy rendszerezzük a dolgokat.
(én is hasonlóképp fogok nekiállni a papírjainkhoz. Kell-nem kell, ha kell: visszük-nem visszük. :D )
Ebéd után elment a 2 lány Tomival biciklizni (ezen kissé megsértődött Jancsi, de tudtuk, hogy ma nehéz úton mennek, így ő nem mehetett.), az új kütyüje szerint 25 km-t tekertek, és volt, hogy 44 km/h is mentek (lejtőn lefelé, de ez igazán mellékes)
Mi pedig a 3 kissráccal kint lötyögtünk: Jancsi duzzogott, Beni motorozott, Marci köveket szállított.. én napoztam egy kicsit, Buddy meg tűrte hősiesen mellettem a tűző napot.

Este pedig össznépi filmnézés lesz. :D (najó, össznépi- mínusz: Beni, Marci, Jancsi. ők ui. aludni fognak akkor már.)

3 megjegyzés:

Ann írta...

Kellemes nap lehetett :)
Tavaszi nagytakarítás...:D:D:D Látjátok, ehhez nekem perpill nem fűlik a fogam :S

A Qi-gong és a tai chi különbsége-kapcsolata miben rejlik?
1 hónapja mi is elhatároztuk, hogy irány a tai chi foglalkozás... hát nem megszívtuk? A korábban (a csontkovácsunknál) heti rendszerességgel tatrott dolog, most max havi 1x van, de már talán annyi sem, mert a csaj (aki szervezi) 6 hónapos terhes... Ez azt jelenti, hogy nekem nem való a tai chi??? :(:(:(

buddy írta...

Szia Ann!

Az európai emberek számára szerintem nagy különbség nincs...a kínaiak meg többszáz félét gyakorolnak, nehéz benne eligazodni. a QI mndenképpen az erőt, energiát jelenti. A GONG az pedig gyakorlat. A kínai megközelítés szerint az ember két irányból vehet fel energiát. A Földből és az Égből. A Földből ennivalók és innivalók segíségével, az égből pl. a qi-gong segíségével. Gyakorlása közben harmóniába kerülsz az univerzummal, és ahogyan a nagyítólencse összegyűjti a sugarakat, úgy gyűjtöd össze az energianyalábokat. A gyakorlat végén -ha jól csinálod- még 0 fok alatti környezetben is felforrósodik a tenyered.
Mindez megmagyarázható persze materiálisan is...fakultatív. Megszállotja nem vagyok a témának, inkább érdeklődő laikus :-)

Ann írta...

Na, látod, Buddy, pont ezt akartam... energianyalábokat gyűjteni, meg harmóniába kerülni...hmmm...és most is akarok!!! [hisztis emotikon]