2008. március 12., szerda

mindent bele pogácsa

Van egy igen kedvelt sós sütink: a sajtos pogácsa.

Ezt csináltunk ma közösen Buddyval. (a recept is közös fejlesztés. :P )
Én összeszedtem a hozzávalókat, ő bedagasztotta, kelesztés után kinyújtotta-szaggatta, én tojásoztam-kentem, a sütő megsütötte és a család megette.

Hozzávalók (nagycsaládra):
  • 5 deka élesztő
  • kicsi cukor
  • 1 dl. tej
  • másfél-két kiló liszt
  • 60 deka vaj
  • 1 nagy tejföl (450 g.)
  • 2 tojás + még 1 a kenéshez
  • 75-90 deka reszelt sajt (a háromnegyede a tésztába kell, a többi a pogácsa tetejére)

Az élesztőt megkelesztjük (kevés cukorral és az egy deci tejben) , a vajat és a lisztet összemorzsoljuk.
Minden más hozzávalót (tojás, reszelt sajt, tejföl, só) beledolgozunk a tésztába, majd egy jó órát meleg helyen kelesztjük.
Eztán kinyújt-kiszaggat, egy tojást felverünk, majd ezzel megkenjük a pogácsák tetejét, reszelt sajtot rá, és előmelegített sütőben, magas hőfokon aranybarnára sütjük. (ez nálunk kb. 15-20 perc/tepsi -öreg gázsütőben-)


1 megjegyzés:

vero írta...

nyam-nyamm :)))