2019. szeptember 27., péntek

Vegán hét, ötödik nap

Péntek van, viszont tegnapról irdatlan mennyiségű chilis bab ragu maradt, amit ma fűszeres sült krumplival szándékozunk elfogyasztani, mert bár maradt még főtt rizs, de azzal Verusnak tervei vannak. Úgyhogy főfogást ma nem kellett csinálni.

Viszont jelenlévő probléma eléggé, hogy a kenyérre a gyerekek nem nagyon tudnak mit pakolni, mert csak a mogyoróvaj, a lekvár, meg legfeljebb a margarin volt terítéken. Úgyhogy elkészítettem Hanna egy újabb receptjét, a szendvicskrémet.

Az eredeti recepttől alapanyagokban és metódusban is eltértem, mert én így találtam ehetőnek a kulimászt....szóval csicseriborsó konzerv, leszűrve, és villával szétnyomva (ez volt a legnehezebb része a munkának, a csuklóm megsínylette rendesen), majd bruniose-ra vágott lilahagyma és csemegeuborka, mindezt sóval, borssal és mustárral ízesítve....Megmondom az őszintét, megkóstoltam, és kvázi ehetetlennek találtam. Az eredeti recept szerint köllött volna hozzá napraforgómagot szórni, de ezt nem csináltam meg. Helyette bevágtam az egészet a gépbe, toltam hozzá érzésre olajat meg még fűszereket, és jól megkínáltam. Homogénre csoppereltem az egészet. Kenyérre kenve nem olyan rossz, nyilván nem egy Pick füstölt májas...de ugye az egy másik műsor....

Nem fotogén, de azért a teszt-szeletről készítettem képet.

A múltkori kókuszos kocka utolsó hasábjai a kukában végezték sajnos, túl sokat csináltam valószínűleg....a srácoknak gondolom annyira azért nem ízlett, mi meg Verussal odafigyelve fogyasztunk édességet, szóval így jártam. De ma nem csináltam olyan sok sütit, csak keveset, remélhetőleg ez nem végzi a kukában. 

A hagyományos diós-répás sütimet készítettem el, de ezúttal teljes kiőrlésű tönkölyliszttel, tojáspótlóval, és eritrites mázzal a tetején...szóval full-vegán módra :)


4 megjegyzés:

Lazac írta...

Én imádom a humuszt, az is csicseriborsó, római kömény, fokhagyma, olívaolaj és citromlé keverékéből van. Majdnem minden nap azt eszek, mert függő vagyok.:):)
A sütid jól néz ki nagyon.:)

Alan írta...

Hát, nálunk sajnos nem megy a humusz :) Ez is olyan mint a padlizsán....bonyolult egy csapat vagyunk, nem könnyű :) Köszi egyébként!

Verus írta...

Hummusz.. nagyon nem oké nálunk, a Falafelt is csak úgy esszük, ha itthon készítjük el, mert a koriandertől a hideg is kiráz.. :D Finnyás ez a banda.

Lazac írta...

Hát nem szerethet mindenki mindent. :):) Uzsi utálja nálunk a koriandert, én meg kimondottan szeretem :):) Így ha neki is főzök, mindig petrezselyemmel csinálom. A guacamoleból meg kihagyom.:):)