2019. szeptember 25., szerda

Vegán hét, harmadik nap

Vegánkodásunk harmadik napján Hanna lányunk receptjének mentem neki, igaz, kis módosításokkal, de alényeg ugyanaz lett. Lasagna. Olívaolajon megpirítottam a vöröshagymakockákat és a fokhagymacsócsát, ehhez több lépcsőben adagoltam hozzá a gesztenyegombát, a sárgarépát, a cukkinit, a kaliforniai paprikát, a spenótlevelet, a paradicsomot. Só, bors, öreganyó, bazsalikom....

Összefőztem az egészet, és addig redukáltam, amíg megfelelő nem lett a sűrűsége. Vegán verziójú béschamelt csináltam, szójatejből és napraforgóolajjal....így ezeket rétegeztem a tepsibe a bolti lasagne tésztalapokkal. 180 fokon 20 perc alatt meg is sült. 

Döbbenetes. Komolyan mondom, ilyen finom Lasagnét az életben nem ettem...elképesztően finom lett. Fel sem tűnik, hogy nincs sajt rajta, nagyon könnyű, ízekben gazdag....nyoma sincs a zsíros marhahúsnak meg a még zsírosabb cheddar-nak. Isteni lett.

Desszertnek pedig a tegnapi csokis piskóta felét, amit gondosan lefóliázott Verus, hogy ne száradjon ki, kettévágtam, és megtöltöttem egy általam kreált kókuszkrémmel. Margarin, porcukorral kikeverve, ehhez hozzádolgozva némi kókuszvaj, és kókuszreszelék, ledarálva kávédarálón olyan jó kis masszaszerűre. A krém kifejezetten jól áll a kakaós piskótának, szóval összességben véve ez a nap is baromi jól sikerült, úgy érzem :)







4 megjegyzés:

Lazac írta...

Ó édes istenem!!! Qrva jól néz ki minden! És biztosan finom is, mert én pl padlizsánnal szoktam csinálni és azzal is nagyon jó lenni.:):)

Alan írta...

Köszi! :) Hát a padlizsánt a srácok kifejezetten utálják. Nem azt mondom, hogy a gombáért, a répáért meg a cukkiniért ölni tudnának...de legalább duzzogva, de megeszik. A padlizsánt soha....nem tudom mi az oka, de ezért nem csinálunk soha semmit szegénnyel....

Lazac írta...

Uzsi is utálta, de most már megeszi :):) Ugye nem kap mást :D:D:D:D:D

Alan írta...

:):)