2019. szeptember 29., vasárnap

Vegán hét, hetedik nap: A vasárnapi ebéd

Mára kitaláltuk, hogy klasszikus magyar vasárnapi ebédet lefőzzük.. hamár a nokedli bejött mindenkinek, akkor a múlt héten beszerzett szójakockákból főzünk pörköltet, tejfölös szójajoghurtos uborkasalátával.
Süti gyanánt feltúrtam a fagyasztót és kielemezve a benne találtakat, kisütöttem a bajor pereceket, mert az is vegán, nem tartalmaz semmilyen állati eredetű terméket és tuti, ami ziher alapon, elővettem egy másik szilvás -kész, gyári - sütit, ami meglepően szintén nem tartalmazott semmi mást, csak növényi cuccokat.

Mivel szójakockával egyikünk sem dolgozott, utánaolvastam, hogy ki-mit ajánl, így amellett döntöttem, hogy egy éjszakás áztatást kap, és csak egy zacskóval (350 gramm) csinálok.
Megcsináltam a klasszikus pörkölt alapot, bele a kifacsart szójakocka.
Minden tök jó volt, csakhogy... tényleg rágós..olvastam róla, hogy el kell vonatkoztatni, de nem ment.. Miután nem lett nem-rágósabb, tálaltunk.
Becsülettel minden gyerek és felnőtt megkóstolta, és volt, aki egész sokat evett belőle.. (mondjuk 8-10 kockát) én azt hiszem a 8. után éreztem, hogy ez inkább már visszajönne, úgyhogy letöröltem az idióta vigyort a fejemről és konstatáltam, hogy na, ez sem jött be. 
Végig olyan érzésem volt, mintha félig főtt húst ettem volna, és nekem az nagyon-nagyon nem jön be. A steaknél sem bírom a raw vagy medium raw húst megenni..
Lehet, hogy csak tovább kellett volna főzni (bár szerintem így is tovább főztem, mint a szója-kocka evők írták), nem tudom. 
Úgyhogy maradt a nokedli, pörkölt szafttal, meg ubi salival.




1 megjegyzés:

Lazac írta...

A szója megosztó dolog. Én nem használok kockákat , mert szerintem undorító:D:D:D csak granulátumot, azt pedig Steiner Kristóf útmutatásai szerint készítem el, és úgy egészen ehető. :):) De pörköltet szoktam csinálni jackfruitból is, lehet kapni konzervben, csak azt is megfelelően kell elkészíteni és akkor egészen finom.:) Főleg a pulled pork szendvics az ami bejön belőle.