2019. szeptember 23., hétfő

Vegán hét, első nap




















Vegán hetünk első napján egy klasszikus magyaros ételt készítettem, gombapaprikást, nokedlivel. A nagy kérdés itt az volt, hogyan tudjuk a tojást helyettesíteni a nokedlihez, erre két lehetőséget is gondoltam: lenmagliszt és víz keveréke, avagy őrölt chia mag és víz keveréke. No hát egyik sem lett belőle, mert találtunk az "egészségesboltban" tojáshelyettesítő port. Mondhatom, hogy kiválóan bevált, tökéletes nokedlitészta lett belőle.






A másik kérdés ugyebár a tejföl....ezt kérem szépen szójajoghurttal oldottam meg liszttel, sóval,borssal összedolgoztam, és a megfőtt gombapörit behabartam vele. 
Kifejezetten finom lett minden, nem is gondoltam volna.

Tény, hogy a mennyiségekkel még gondban vagyok....továbbra sem megy a kis adag....hiába, aki nagycsaládott vitt valaha, annak nem könnyű miniadagokban gondolkodni. Nem tudom mi a ménkűt fogunk csinálni ennyi nokedlivel....de majd kitalálunk valamit. Legfeljebb lefagyasztjuk.

2 megjegyzés:

Lazac írta...

De jól néz ki!!!! Az öcsémék fiának mindenmentes diétája van, ők is küzdenek sokszor mint malac a jégen, hogy mit mivel tudnának helyettesíteni. Szerintem itt nem kapható még ilyen por, vagy a csuda tudja? :) Mindenesetre nagyon klassz a menü és a kivitelezés is :)

Alan írta...

Köszi szépen, tőled különösen jól esik a dicséret, hiszen profi vagy, mint közismert :) Amúgy megdöbbentő sikere lett...még Beni is evett belőle, aki pedig elvileg nem szereti a gombát :):):) biztató...