2020. július 25., szombat

Ügyeleten

Pár éve lett életemben először felfázásom, azóta viszont évente egy-kettő alkalommal előjön.
Most mikor, ha nem péntek este, megspékelve kis vérrel is.. ultraszar fél-éjszaka után (2 körülre hatott a hazai no-spa forte - itt nincs semmi ilyen hatóanyagú szer), kora reggel felhívtam az ügyeletet.
A régi, -KE (korona előtt és nem Krisztus előtt) időkben- ez úgy nézett ki, hogy telefon, elmondom, h mi van, visszahívnak, kapok egy időpontot, majd elmegyek a közeli ügyeletre, váróba be, orvos behív-megvizsgál. Ha még van patika, kapok receptet, ha nincs már, akkor annyi gyógyszert ad, ami elég addig, míg ki nem nyit a gyógyszertár és ad egy receptet is persze.
Most: telefon az ügyletre, ott egy asszisztens rögzíti, hogy ki vagyok, mi vagyok, és hogy tuti nem koronavírus tüneteim vannak. Majd a nővér visszahívott fél órán belül, ő rögzítette a tüneteimet is, ismét nyilatkoztam, hogy nincs koronás tünetem és nem is találkoztam koronással. Adott időpontot (10.45), de már nem választhattam, hogy melyik ügyeletre mennék, hanem csak egy van, a legközelebbi kórházban. 45 km. 
Ha tudok vigyek mintát, maszkban legyek, és a kocsiban várakozzak, nincs váróterem. Telefonon felhívnak, amikor én kerülök sorra. 
10.40-kor hívtak, az orvos volt, kérdezte, hogy ott vagyok-e már..mondtam igen, akkor várjak egy kicsit még, mindjárt én jövök.
5 perc múlva kijött a kocsihoz, én maszkban a kocsiban, ő maszkban a kocsi mellett megbeszéltük, hogy mik a tüneteim. Odaadtam a mintát, kifaggatott, h melyik patikába küldje az e-receptet.. visszajött, mondta, hogy pozitív, tényleg húgyúti fertőzésem van, kapok antibiotikumot, és csá. Nem, nem kell a körzetihez mennem, csak ha nem múlnak a tüneteim.. 
Hát nem tudom.. mindenestre rendeltem most vizelet tesztcsíkokat, hogy ha vége van a ab-kúrának, megnézzem gyors teszten, tényleg minden ok. 
Nem kéne rohadtul betegnek lenni most senkinek sem. 🤐


1 megjegyzés:

Lazac írta...

Itt ugyanez pepitába. A rendelőbe nem jutsz be ( Itt úgysem jutsz át! by Gandalf) kint kell várnod a rendelő előtt, kijönnek az utcán (megvizsgálnak) kikérdeznek, visszamennek, a receptet a felhőbe és csá...én már értem miért van egyre több halott, nem konkrétan a korona miatt, hanem a korona miatti szövődménybe halnak bele, nincs orovosi ellátás.