2008. június 21., szombat

halacska-torta

Sokat agyaltunk, hogy milyen szülinapi tortát is csináljunk Beninek.

A kedvencei: hal, autó, traktor, kamion, béka, hold, katica, virág. ( a könyvekben csak ezek érdeklik, ezeket kell újra és újra megnézegetni.)
A két utolsó kiesett, mert "csajos". :P A béka és a hal közül a halat választottuk, mert az a főfőkedvenc, és azt ki is tudja mondani már érthetően. :D

Sütöttem 15 tojásból piskótát.
Kikevertem egy citromkrémet:
  • fél kiló mascarpone
  • 4 deci tejszín
  • 4 habfixáló (ezt direkt dupláztam meg, így lett igazán jó krémes állagú)
  • 4 citrom leve és héja
  • porcukor
A tejszínt 2 habfixálóval keményre vertem, egy másik edényben a mascarpone-t, a citromok héját/levét, a másik 2 habfixálót és porcukort összekevertem, majd ehhez adagoltam a tejszínhabot.

Buddy ez idő alatt kivágott egy hal formát a piskótából, és elkezdte a fondan összeállítását.
A fehérvári hipermarketben sem találtunk (tulképpen sehol eddig nem láttunk) kék színezéket, de megakadt a szemünk kékszínű, "formázó marcipánon". Tökéletes.
Mert a terv az volt, hogy a sütit beborítjuk fehér fondannal, majd kék pikkelyeket teszünk rá, a farkincáját megcsíkozzuk.
Így annyiban módosult az alapterv, hogy 3 színt csináltunk, a legsötétebb kék az tömény marcipán, a többit pedig a fehér fondan hozzágyúrásával világosítottuk.
A marcipán nem akart a fondanhoz ragadni, így azokat meg-megkentük juharsziruppal.
A pikkelyek kiszabása: legapróbb pogácsaszaggatóval történt, majd a karikákat félbevágtuk.


4 megjegyzés:

vero írta...

gyönyörű lett, de tényleg!!!!
Boldogot Beninek holnapra!!!!!!!!!!

vero írta...

(keddre, persze, nem tudom miért az gondoltam holnap lesz) :OOOOOOO

verbena írta...

Köszi Vero! :D Aranyos vagy. :D (végülis 2 éve szombaton született, a múzeumok éjszakájára akartunk kimenni aznap.. hát nem mentünk :P)

vero írta...

:DDDD