2023. december 28., csütörtök

“We time”

 A müncheni ottlétünk alatt csináltunk pár extra programot is magunknak. Hanna is, Mimi is rendszerint korán ágyba bújtak (még szép), késő keltek is fel az ágyból, így bőven belefért az ottlétünkbe egy-egy extra program.
Elmentünk 3 karácsonyi vásárba, meg az Olimpia parkban lévő TV toronyba is felmentünk. És egy teljes napra elmentünk az Alpokba.
Még itthon voltunk, mikor olvastam, hogy a német vásárokban nincs karácsonyi zene, a licenszek miatt. És tényleg nincs. 
A münchenivel kezdtük a sort, direkt csütörtök este mentünk ki, mert Hanna mondta, hogy a péntek plusz a hétvége olyan szinten forgalmas, hogy lépni sem lehet. Hát így sem voltak kevesen, de aránylag nyugodtan tudtunk inni forralt bort (én kipróbáltam a fehér forraltat, és nagyon finom volt). Tudatosan megtartottuk a betétes karácsonyi bögréinket, emléknek is jó, illetve abból isszuk a forralt bort itthon is. (23.-án a hideg kaják mellé azt ittunk, illetve pl ma este is azt tervezzük Karival) 
Körbejárkáltunk, enni nem akartunk, mert ahhoz tényleg tömegnyomor volt és az eső is szakadt a végére, de meglehetősen fura élmény volt a zene nélküli karácsonyi vásár.










Aztán elmentünk az augsburgiba is, oda 2 dolog miatt: 1: Jancsiék annyit meséltek a városról, és tényleg nagyon hangulatos, bajor városka, 2: mert egy ún Angyal kórus-t hirdettek meg, akik a városháza balkonjáról adnak majd koncertet.
Ez az én fejemben valahogy úgy volt, hogy az angyalok majd énekelnek az erkélyen mindenféle karácsonyi dalt, de nem énekeltek, zenélést imitáltak.. végülis aranyos volt, de itt most lepontozom az előadást. :) 
Zene itt sem volt, kaja-pia-kézműves kiállítás, de a város nagyon hangulatos volt, sokkal szebb, mint München.







Jártunk aztán az ingolstadtiban is, zene itt sem volt, kivéve egy rebellis kocsmárost, ahonnan nagy hangerővel szólt a spotifyos karácsonyi playlist.. és ha nem csak töményet kínáltak volna ott, eskü, hogy ott ittam volna meg a forralt boromat, olyan jó kis hangulatot adott a zene. Mert amúgy csak egy “gyere-fogyassz-takarodj” érzete volt mindegyik vásárban az embernek. 





És az egyik reggel, nyitásra odamentünk a TV toronyhoz, hogy felliftezzünk a 190 m magasan levő kilátó részre. 
Ultra tiszta volt az ég, direkt olyan napot választottunk, amikor ragyogott a nap, és elláttunk az Alpokig. Látni lehetett a Zugspitze-t, és az osztrák Alpokat is. 
Fantasztikus élmény volt, bár a nyitott részen éreztem a zabszemet, nem is mertem kimenni nagyon a szélére, plusz az extra emeletet is passzoltam, oda már csak Alan ment fel.
Az alpesi túránkról majd külön posztot írok, annyira szép volt..







2 megjegyzés:

Lazac írta...

Nekem is megvannak minden osztrák városból a forralt boros bögréim, ahol eddig jártam. :) Ezeken a helyeken, amikről írtál én nyáron voltam, akkor semmi hangulat nem volt, csak szép volt. :) Az olimpiai falunál mi nem mentünk fel a toronyba, már nem is emlékszem miért nem, talán az idő volt kevés rá. Ingolstadtból indultunk vizitúrával hazafelé, de az is nyáron volt. :) Fura lehetett így zene nélkül a karácsonyi vásár, az emberek egyre jobban hülyülnek, nem? :):) Annak úgy van filingje zenével együtt, szerintem.

Verus írta...

Nagyon fura volt, még egyszer nem mennék el szerintem, hiányzott a zene a karácsonyi fílinghez.
Ja hülyék, meg az is milyen gagyi már, hogy nem kapták meg a licenszet.. mivan? Az ó szép fenyő-re? Vagy a csendes éjre? .. nem tudom.. nekem olyan érzésem volt, hogy ez már a nagy pc-skedéshez tartozik, nem akarják más hitét megbántani a vidám, karácsonyi dalokkal.. de lehet, hogy csak rosszul éreztem.