2021. május 31., hétfő

Oltásom története - Alan

  Nálunk én voltam az első, aki nem a háziorvosnál lett beoltva, hanem a nagy össznépi tömegoltáson. A HSE (itteni esztéká) oldalán kellett regisztrálni a személyes adataimmal, majd a regisztráció után nem sokkal SMS-ben kaptam az üzenetet, hogy akkor ekkor és ekkor itt és itt jelenésem van. Ott még a weblapon nyilatkoznom kellett, meg hozzájárulnom, hogy tényleg én akarom ezt, meg hogy nem voltam covixos, stb....ja, az is meg volt említve, hogy akkor én a Moderna vakcinát kapom.

A megadott helyszín egy szálloda volt a tőlünk 40 km-re lévő városkában. Tanácsos, hogy kísérő is legyen az emberrel ha esetleg bármi reakció lenne, úgyhogy a jobbik felem, Verus elkísért, addig elkéredzkedett a munkahelyéről. 

Már a parkolób is csak úgy lehetett behajtani, hogy egy ember állt, listával a kezében, és kikérdezett...mi a nevem, mi a regisztráció számom. Miután megtalált engem a listáján, mondta, hogy jó, parkoljak le, és amikor itt az idő, menjek a hotel bejárata elé felállított katonai jellegű sátorhoz. Így is tettem. 

A sátorban egy hölgy, szintén papírokkal a kezében kifaggatott, hogy akkor mi a nevem, mikorra szól az időpontom, van-e nálam fényképes hatósági igazolvány. Diagnosztizáltak-e nálam covixot az elmúlt két hónapban, allergiás vagyok-e bármire, szedtem-e vérhigítót az elmúlt időszakban, volt-e bármi olyan problémám az elmúlt két hétben, amiért a háziorvosom három napnál tovább tartó elszigetelést javasolt volna....meg ilyesmiket. 

Miután válaszoltam mindenre, megkért, hogy akkor készítsem ki az igazolványt, és haladjak tovább. A következő ponton kötelező kézfertőtlenítés volt, és egy másik hölgy megnézte az irataimat, és tovább küldött egy terembe, ahol üvegfal mögött több diszpécser is volt, nekem a kettes számúhoz kellett mennem. Ez a diszpécser csaj elkérte a bevemet, a telefonszámomat, kellett neki a regisztráció sorszáma, az időpont, és kábé ő is ugyanazeket a kérdéseket végigdarálta, majd adott egy kis tájékoztató füzetet, és tovább küldött a következő állomásra.

A folyosó végén egy hosszú helyiséghez értem, ahol két oldalt kis kocka-pavilonok voltak, mindegyik oldalán egy lámpa világított vagy pirosan vagy zölden. Egy dolgozó megállított, és mondta/mutatta, hogy a négyes számú kalitka az enyém, oda menjek be. Bementem.

Egy nagyon aranyos idősebb hölgy volt bent, elkérte a nevemet, a telefonszámomat, a regisztrációs azonosítót. Feltett kb 25 kérdést hasonlóakat, mint eddig. Előélet, allergiák, vérzékenység, védőoltások, betegségek, stb. Közben megkérdezte, hogy honnan származom, majd megdicsérte az akcentusom és a maszkom :D Mikor ezen túlestünk, megkérdezte jobb- vagy balkezes vagyok-e. Mondtam, hogy jobb, mire közölte, hogy akkor a bal vállamba fogom kapni az oltást, jó-e. Modernát fogok kapni, okés-e nekem az. Ezek után feltűrtem a pólómat, és ő némi masszírozás után beigazította a kezem (nem volt mindegy, hogyan tartsam lol), és beadta az injekciót.

Részletesen elmagyarázta, hogy a kis kártya, amit kapok, azon hol szerepel az időpont, hol az, hogy melyik batch-ből kaptam az anyagot, és majd hova kerül a második oltás időpontja. Azt is elmondta, hogy a HSE majd SMS-ben fogja küldeni a második oltás pontos idejét és helyét, ami a mai naptól számítva 28 nap múlva fog megtörténni. Ezek után felsorolta, milyen mellékhatásokkal találkozhatok. Rosszullét, gyengeség, izomfájdalom, fejfájás, hányinger, szédülés, hasmenés, és láz....kábé ezekre emlékszem, de lehet hogy több minden is volt. A lelkemre kötötte, hogy bármi bajom van, keressem fel a háziorvost, aki majd elmondja az instrukciókat. Ezek után megkért, hogy akkor ha innen kimentem, menjek tovább balra, ahol van egy váró, és ott várjak 15 percig mielőtt elmennék. Arra is felhívta a figyelmem, hogy legyek szíves én mérjem az időt magamnak.

Elköszöntünk, és én kiballagtam ebbe a váróba, ahol 2 méteres távolságokban voltak fekete műanyag székek, és rajtuk emberek ücsörögtek. Lehuppantam az egyikre én is. Végig volt két zöld köpenyes segítő, aki mászkált közöttünk, és felügyelte, hogy mindenki jól van-e. Miután letelt a 15 perc, felálltam, megköszöntem mindent, és kisétáltam a parkolóhoz.

Abszolút nincs semmi problémám azóta sem, így estére kicsit megfájdult az oltás helye, de nem vészes.

2 megjegyzés:

Lazac írta...

Én még nem voltam oltáson ( kivárom a 3 hónapot) de nálunk sokkal lazábban megy ez az egész. Kapsz egy időpontot sms-ben, ha regisztrált vagy, odamész a kórházhoz, a katonák megnézik az igazolványod alapján, hogy valóban Te vagy-e az. Utána mehetsz az oltópontra, ahol semmit nem kérdeznek, beadják az oltást és vársz 15 percet, aztán eljöhetsz. Azt, hogy milyen oltást kapsz, azt tudod, mert az sms-ben leírják előtte. Ez a tiétek sokkal macerásabbnak hangzik, de számomra megnyugtatóbb, hogy ilyen kérdéseket tesznek fel előtte, mert ez igenis fontos. Itt nálunk csak én ragaszkodok a 3 hónaphoz, a háziorvosom már egy hónappal ezelőtt is beoltatott volna, pedig még van vissza egy hónapom.

Alan írta...

Tényleg, az sms-ben, amit először kaptam, abban is benne volt, hogy Moderna-t kapok...de a csaj akkor is rákérdezett, hogy oké-e :):)