2012. január 23., hétfő

Harmadik alaptörvény, avagy Newton és OV

Az erőtan harmadik törvénye ezt mondja:


    Valahányszor egy test hatást gyakorol a másik testre, mindannyiszor a másik test is ugyanakkora, de ellenkező irányú hatást, erőt gyakorol az első testre.

Hívják még ezt a törvényt hatás-ellenhatás törvénynek. Newton fogalmazta meg, 1867-ben. Nem vagyok fizikus, sőt...de bizton állíthatom, hogy nálam ez kitűnően működik. Newton-nak nem volt fogalma arról, milyen a magyar politika, nyilvánvalóan Orbán Viktor vagy Gyurcsány Ferenc neve sem mondott volna neki sokat.

Világéletemben utáltam a politikát. Na jó, nem utáltam, egyszerűen nem érdekelt. Nem foglalkoztatott. Általában úgy gondoltam, hogy nem sok közöm van hozzá. Máshogy mondva tehetek akármit én, attól semmi nem lesz jobb vagy rosszabb, inkább törődtem a saját kis szekeremmel. Tudom, ezt sokan nem vallják be, pláne így nyilvánosan. Én vállalom. "Family comes first" - ahogy szokják mondani. Tisztában vagyok azzal, hogy előfordul, amikor a politika bekúszik a mindennapokba, benyúlik a zsebekbe, és belemászik a fejekbe. Valami ilyesmit érzek most is. Nem tudok úgy beszélni otthoni ismerősökkel vagy rokonokkal, hogy így vagy úgy, de ne jelenjen meg a politika. Nem tudok úgy felmenni egy közösségi oldalra úgy, hogy ne tolná valaki az arcomba OV-t, vagy valamelyik másik akárki épp aktuális dolgát.

Utálom. Minél jobban nyomakszik, annál jobban nyomom vissza. Erőtan. Ott tartok, hogy hosszabb ideig nem nézek rá azokra az oldalakra, amikre pedig rendszeresen rá-rá tekintek, mert nem érdekel. Bosszant.

Tudom, nem élünk otthon. Könnye(bb)en megtehetem, hogy szarok rá, milyen nehéz a helyzet. Megjegyzem, mostanság sehol sem könnyű. Itt is van politika, itt is van válság, és itt is benyúl a zsebünkbe. Ki-ki megéli úgy, ahogy tudja, Nincs mit tenni. Az ember elfogadja azt, ami van, és a lehetőségekhez képest igyekszik a legjobbat nyújtani. Természetesen tudom, hogy nem szabad, sőt...nem is lehet összehasonlítani a két országot. De élőhely ez is, az is. Az életem meg az én életem. És igyekszem kiirtani belőle azt, ami idegesít, és nem visz előrébb.


2 megjegyzés:

Vizicsibe írta...

Te már megint a szívemből szóltál. :):)
Néha félel,metes mennyire egyformán gondolkozunk. :)
Ja és áldom az eszem, amiért soha nem beszéltem még Neked politikáról, de akkor már tudod is, hogy miért. :):):)
Nem érdekel, és nálam is a család az első.:):):)

buddy írta...

:) Azért lehet ám velem politikáról (is) beszélgetni, kialakult véleményem van a dolgokról...csak utálom, hogy mindenhonnan kérés nélkül is ez ömlik...:):)