2011. szeptember 9., péntek

15 centes sütemény

Most hogy szólóban vagyok, képes elszabadulni a kreatív énem....már ami a konyhát illeti. Ez olyanokban manifesztálódik, hogy három órán keresztül alkotok vadast zsemlegombóccal, vagy éppenséggel tejberizst főzök, amit a gyerekek nagyon szeretnek, csak én utálok készíteni, mert ahogy én csinálom, úgy 40-50 percig kell folyamatosan kavargatni, és az amellett hogy fárasztó, baromi unalmas is.

Hozzátartozik a dologhoz, hogy alma "fan" lettem, rákattantam erre a gyümölcsre, minden nap fogyasztok belőle, és egyáltalán nem unom meg. Ami bosszantó, hogy a kedvenc fajtáim jelenleg eltűntek a kínálatból, és kénytelen vagyok beérni az ún. "sweet gala" verzióval, ami elmegy szódával, de azért nem egy Fuji vagy egy osztrák starking....van azonban, hogy ilyet sem akaródzik vennem,mert kicsi vagy drága, vagy mindkettő. A múltkor az aldiban járva akciós almát láttam, 79 cent volt a nyolc darab, gondoltam ennyit megéri reszkírozni, hiszen hányszor van olyan, hogy nem feltétlenül a drágábba jobb....? Na hát nem jött be. Kemény, kicsi, savanyú, törik, stb...

Nemcsak én nem szerettem, de a gyerekek is visszahozták a lunch-ból, hiába csempésztem be aljasul a táskájukba. A "sweet gala" márkájút azért nem hozzák vissza általában...namost innen jött az ötlet, hogy akkor valamiképp szabaduljunk meg az almától. Volt már ilyen az elmúlt két hétben, akkor kelt palacsinát sütöttem belőle, nagy sikere is volt. Ezúttal mást akartam. És ha már ez ilyen olcsó alma volt, gondoltam, ha már lúd legyen kövér alapon, olcsó sütit fogok gyártani. Sikerült, jelentem a számításom alapján 15 cent alatt van egy szelettel :) Az olcsónak számít....íme, a "csíkos" összetevők:

8 db alma - 79cent
1 rúd tesco rich tea keksz - 37 cent
1 tasak tesco custard powder - 19 cent
10 dkg cukor - 9,5 cent
fél tábla étbevonó (ikea) - 34,5 cent

Összesen tehát 179 centbe került az egy jénai klasszikus kekszes-almás sütemény, amit tizenkettő szeletkére lehet felnyesni. Az elkészítés rém egyszerű volt, a jénaiba leraktam egy sor kekszet, rá fedésben még egy sort, hogy ne legyenek lyukak....aztán az almát meghámoztam, kimagoztam, lereszeltem, hozzáadtam a cukrot, a bekevert custardot, és megrottyantottam, rá a kekszekre, arra egy újabb sor kex, és a csoki a tetejére. Kép is van: :)




Nincsenek megjegyzések: