2011. augusztus 20., szombat

konyhatündérek





Ma nagyon-nagyon nyomi voltam. Megfáztam, és be van dugulva az orrom, tele az agyam is.

Ezért is talán, de Kari és Tomi újra sütésre adták a fejüket.

(újra= hetek óta sütögetnek különféle sütiket, pl. túrós lepény a lá Zsani, almáspite)



Van egy tök régi Jamie Oliver könyvem, még magyarul.. borzasztó fordítással amúgy.

De erről nem Jamie tehet. ;)

Szóval a recept:



Csodás citromos felfújt

(4 személyre)



  • 60 g vaj
  • 120 g cukor (plusz egy tk vaníliás cukor)
  • 1 citrom héja és a kifacsart leve
  • 2 tojás
  • 60 g liszt+késhegynyi sütőpor
  • 2 és fél-3 dl tej
Sütőt 200 fokra felmelegítették.

A vajat, a cukrot és a citromhéjat kikeverték, majd belekeverték a tojások sárgáját, a lisztet és a sütőport. Majd a tejet és a kb. 3 evőkanálnyi citrom levet.

Külön tálban felverték a tojásfeherjét, és legvégül ezt beleforgatták a masszába.

Kivajazott, tűzálló jénaiba öntötték, és vízfürdőben (másik-nagyobb tepsibe tesz-3/4-ig vízzel felereszt), majd jó 40 percig sütötték.



Nyammmm, isteni lett! Well done guys! :)











1 megjegyzés:

bééé írta...

még, hogy a mai fiatalok... igen! az általam ismert fiatalok nagy része úgy klassz, ahogy van :)) persze mindig van tanulni, fejlődni való :))
én hasonló édes meglepit kaptam, nem gyengélkedés, hanem munkaidő túltengés miatt: nagy-kisfiam sk franciakrémessel kényezteti a családot! semmi nincs véletlenül!! egy kutya képe amin megakad a szemem, egy blog, ami döbbenetesen jó és akkor legyen egy mail-cím: bara.buday és a jól ismert "dzsímél" :))(mert én nem annyira szeretem azért ezt a "nyíltszínt") amin megvitathatjuk a rengeteg kérdést! szívesen mesélek, még szívesebben kérdezek én is :)) jobbulást! jóétvágyat! napocska továbbra is!