2021. március 4., csütörtök

TBT - Montparnasse torony

Ha már csütörtök van.. most 2 éve, hogy Karival elmentünk Párizsba és a FB dobott fel fotókat. Nosztalgiáztam kicsit, és rájöttem, hogy akár szentelhetnék egy külön posztot egy-egy helyszínnek, ha már úgysem utazhatunk sehová. 

A Montparnasse torony volt az én extra kívánságom, hogy nézzük meg.. és még Karit is megleptem vele, mert ő ugyan járt többször Párizsban, de még sosem jött ide el, sőt ahogy emlékszem, azt mondta, hogy nem is hallott erről a toronyról. 

A sztorija röviden: 50 éve építették, 210 méter magas és 70 méter mély alapja van. A Montparnasse dombra építették, így bár mindenkinek az Eiffel torony jut az eszébe rögtön, ha Párizst akarná magasból látni, ide érdemes elmenni, ugyanis innen sokkal szebb a látkép, pláne, hogy így az Eiffel tornyot is láthatjuk. (Az meg nekem, a hűde tériszonyosnak külön nagy szó volt, hogy míg az Eiffel torony második emelete, ahova felmentem, “csak” 196  méter magasan van, a torony panoráma tetőterasza 210 méteren)
Az építésekor az volt a terv, hogy egyfajta európai felhőkarcolós negyedet hoznak itt össze, de annyira ronda lett maga az épület, hogy elvetettek eztán minden más magasház építését a városközpontban. A párizsiak utálják, mert csúnya, amúgy a torony megkapta a világ második legcsúnyább épülete címet. A helyiek azt is mondják, hogy azért is érdemes a tetőteraszra felmenni és onnan lenézni a városra, mert addig sem látod a tornyot.
Aztán épültek felhőkarcolók, a La Défense negyedben, oda is kimentünk, de az már nem a központban van, az egyes metró végállomásnál. 2011-ig a Montparnasse torony volt Franciaország legmagasabb  felhőkarcolója, aztán a Tour First (a La Défenseben van, 231 m magas) elvitte a címet.
A Montparnasse torony egyébként 59 emelet magas, de lifttel csak az 56. emeletig lehet felmenni. A szupergyors lift is egy külön élmény volt nekem, 40 másodperc alatt fel is értünk az 56.-ra. 
Kicsit tartottam tőle, hogy majd rosszul leszek, de csak a fülem pattogott.. de rákészültem, rágóztam. 
Mivel késő estig látogatható a torony (este 11-ig), úgy terveztük, hogy az első este, a naplementére fogunk odaérni, és a körpanorámás, üvegablakos 56. emeleti bárban fogunk borozni.
Így is lett, és bár itt nincsenek sorok, mint az Eiffel toronynál, az ablakok melletti asztalok mind foglaltak voltak, de azért lett helyünk, tudtunk borozni.
De előtte még felmásztunk az 59.-re, a tetőteraszra, ahol télidőben koripálya működik, nyáron meg extra terasz. Itt van a helikopter leszálló is. 
Életem egyik legnagyszerűbb élménye volt, liftestül, tetőteraszostul. Talán azért is, mert le akartam győzni a félelmemet, a magasság miatt, és sikerült.
Mivel Alant rádumáltam, hogy neki is muszáj eljönni velem Párizsba, tuti, hogy megyek még ide.



A Montparnasse temető, itt nyugszik Baudelaire, Maupassant, Sartre..













A tornyot amúgy a 2024-es párizsi olimpiára átépítik, új, menő külsőt kap, üvegházzal, loggiákkal..





3 megjegyzés:

Lazac írta...

Hű, de jó ötlet ez! Én sem hallottam még erről a toronyról, de tényleg nagyon klassz lehet ott lenni. ♥
Amikor én az Eiffelen voltam, szakadt az eső, és kb semmit nem lehetett látni a városból a legfelső szintről sem. Azért ez visz mindent, amit fotóztatok. ♥

Verus írta...

Köszi Lazac. Próbálom magamat feldobni kicsit :)
Mi másnap mentünk az Eiffelhez, a legfelső emelet le volt zárva, akkora szélvihar volt. Meg eső. Úgyhogy itt a Montparnasse-nál nagyon szerencsések voltunk, hogy nem esett, aránylag tiszta volt az ég is, elég messzire el lehetett látni.

Lazac írta...

Én várom a következőt. ♥♥