2008. október 17., péntek

Arc

Mára az arcom jobb oldala gyakorlatilag lebénult.

Ez elég rosszul érintett engem is, és persze Verbénát is, leginkább mindenekelőtt azért, mert nem értettük, hogy ez mi a franc, mitől van, és mi lesz még. Pánikrohamaimban láttam magam, ahogy a gyerekeim arrébb tolnak a kerekes székemmel az útból :D
Aztán miután túl lettünk egy szar estén meg egy még szarabb reggelen, és Verbénát elvittem dolgozni…meg befizettem a lakbért, hazajöttem, bekevertem a palacsintatésztát, és amíg az okosügyes nagylányom elkezdte sütingélni a paleszokat, addig én belevetettem magam a netbe, és kitaláltam, hogy akkor nekem egy bizonyos B.-féle arcidegbénulásom lett, a VII. számú agyi ideg bénulása miatt. Erről azt köll tudni, hogy 2-3 nap alatt alakul ki, nem tudni a pontos okot, de okozhatja pl. herpeszvírus is…nálunk mostanában majd’ mindenki volt herpeszes. Szerencsére ennyi, illetőleg azon túl, hogy nehézséget okoz az ivás, az evés, a beszéd, és minden mimika, nem várható rosszabbodás. Az enyhébb esetek kb fele meggyógyul néhány hónap alatt. Ebben reménykedek. Addig meg masszírozom a fejem, hogy ne sorvadjanak el az arcizmaim.


15 megjegyzés:

vero írta...

Ez rém kellemetlen lehet, és ijesztően hangzik! :((
Jobbulást Neked!!!!!!

malyvacsiga írta...

Úristen, ez azért elég szürnyű! Gyors jobbulást, esetleg ne csak hónapok múlva!

verbena írta...

Tulajdonképpen a kezdete az volt, h a nyelvén lett egy "afta" -hittem én.. aztán teganpelőtt este már érzéketlen volt a nyelve, olyan, mintha papírral vonták volna be az egyik részét... tegnap vendégeink voltak, akkor vette észra, hoy a nevetéskor nem mozdul az arc jobb oldala.. kurvára ki voltam, azt hittem, h agyvérzést kapott (volt mostanában egy-két dolog, amin idegeskedett).. de a beszéde OK-s, az egész olyan volt akkor, mintha lidokaint kapott volna a fogászaton. A szemét nem tudja teljesen becsukni, pislogni erősen, és tudatosan kell neki..
Az éjjel sírtam, h mi a büdös franc.. szar volt látni, hogy fogmosáskor kifolyik az öblítővíz a száján, nem tudja összezárni.
Szerencse a szerencsétlenségben: van nálunk gyógyszer,(szteroid) ha kell, B1 vitamint kell szedni, és a leírt kezelés (rágózás, masszírozás).
A nővérem segített, egyrészt lelkileg, másrészt konzultált az orvos kollegájával, és segített a terápiában, ha hétfőig rosszabbodna (pl. nem tudna pislogni, vagy nem csukódna be), akkor küld antivirális gyógyszert.
De azért nagyon aggódok. :(

buddy írta...

Lányok, köszönöm, nagyon kedvesek vagytok, jól is esik. Igen, valóban ijesztő, és...nem is tudom...döbbenetes érzés, hogy hiába AKAROK mondjuk pl. kacsintani a jobb szememmel, egyszerűen nem megy. De tényleg bízom benne, hogy elmúlik...:-)

vero írta...

El fog!!!! Ennyi kaland és izgalom 20 családnak elég ilyen ütemben, nem egynek!
Szóval pihi, és minden oké lesz!
V tesója nagyon rendes!
Puszi Nektek és kitartás!!!!

Szunyó: írta...

Jaj! Minél előbbi "kacsingatást"! (Elhiszem a kiborulást. :()

ZJA írta...

Gyors gyógyulást!!!!
Verbena.. nagy ölelééééést Nektek!... nem lesz baj, ezt IS hamar legyőzitek!
(Ezek a kis hülye vírusok pillanatok alatt milyen bonyodalmakat tudnak okozni :(.. Mondjanak le!!!!)

Ann írta...

Jaj, Buddy, ez nem hiányzott! :( Rendbe fogsz jönni hamar és nyom nélkül, de akkor is! Az öndiagnózison túl teszel lépéseket, vagy kivársz, hogy mi lesz?

Hamma is herpeszes - neki ez (is) állt a 1,5 évig tartó ekcémája hátterében. A mai napig kijön, 1-2 nappal bármilyen betegség első tünete előtt (érdekes, a mostani betegségénél nem is volt).
Neki a Protexin vált be, az ekcéma eltüntetésére is, de ha kijön a herpesze, azt is helyrerakja sitty-sutty.

Nézd már, nem küldte el, pedig ezt még tegnap írtam úgy 9 körül - grrrr!!!! - de most itt találtam meg reggel a gépen. Azért elküldöm, bár egy része már nem aktuális...
További jobbulást!!!

buddy írta...

Még egyszer kösz, a kezdeti sokkon lassan túl vagyunk, és rendbe fog jönni, és kész. Valahogy majd műkönnyet kell beszerezni a szememre, de ha az megvan, és oké, úgy értem hat, akkor gyakorlatilag azért átvészelhető a dolog...

cory írta...

Fú, ez nagyon rosszul hangzik!

Buddy: mielőbbi jobbulást!!!

Iboly írta...

Buddy, kívánom, hogy gyorsan javuljon az állapotod!

Amíg sikerül beszereznetek műkönnyet, addig esetleg használhattok házilag készített élettani sóoldatot is. 1 liter felforralt vagy desztillát vízbe 2 teáskanál sót kell tenni. Ha testhőmérsékletű, akkor cseppenthető. (Lezárt edényben a hűtőben tárolható egy hétig. Sebtisztításra is alkalmas.)
Ennek az oldatnak a sótartalma körülbelül annyi, mint a könnyé. Kóstolással ellenőrizhető. :)

buddy írta...

Írok jelentést :-)

Szóval köszi, vettem műkönnyet, használgatom...a használata nem kellemes, de utána tényleg jobb...sokat röhögünk az általam vágott érdekes grimaszokon...:D Ugye, ha sírnánk se lenne jobb, akkor már inkább nevessünk, hiszen tudjuk, a humor az élet sója :D
hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem érzem magam szarul e miatt, mert ez nem így van, de őszintén remélem, hogy oldódni fog előbb utóbb, és akkor tényleg csak egy fejezet lesz ez is az életünkből. Mindenesetre vannak pozitív oldalai a dolognak: pl nem tudok annyit enni, mert elfárad a szám az erőlködéstől, illetve le kell szoknom a hangoskodásról, ugyanis ha normál hangerővel beszélek, akkor szinte nem hallani a különbséget, de ha erősen ejteném ki a szavakat, akkor a p, b, f, cs, s hangoknál szétesik a szám.
Szóval súlyt fogok veszteni, és halkabb leszek :D:D:D:D

Lipi írta...

Gyógyulj meg minél gyorsabban! Jobbulást!

Iboly írta...

Amíg a humorod el nem veszíted, nagy baj nem lehet! :)

Javult időközben az állapotod valamit?

buddy írta...

továbbra is köszönöm az együttérzést.
Igazából nem tudok szolgálni javulással...remélem hogy csak egyelőre nem....de csodálatos feleségem és a gyerekeim sok erőt adnak...nem fogom feladni, és ha sokáig tart....akkor majd örülök anak, hogy élek :D