2019. október 1., kedd

Mai menü

A mai napot is sikerült ismétlés nélkül megcsinálni....azaz olyan ételt alkotni, amit eddig még a vegánkodásunk ideje alatt nem :)

Bableves volt, ha nem Jókai, akkor mondjuk Mikszáth módra, mert kolbász helyett füstaroma került bele, tejföl helyett meg kikevert szójajoghurt. Öreganyám módjára nem volt rest csipetkét szaggatni bele a saját két kezemmel :):)...de mivel a tojáspótló olyan fehér, mint a hó, így elég hülyén nézett volna ki a galuska, szóval csaltam egy kicsit, késhegynyi kurkumával dobva fel a színeket.

Mellé teljes kiőrlésű tönkölyvekni dukál, naná....:)

Desszert témában kalandoztam kicsit, és megpróbáltam a Steiner Kristóf Cheese-cake-jét összedobni. Itt-ott módosítottam rajta, pl. az alapban nemcsak zaboskex van, hanem pár szem oreo is (ha már az is vegán), a töltelék része viszont pont úgy van, ahogy Kristóf írja....csicseriborsó, beáztatott, lecsurgatott kesudió, kókuszzsír, kókuszvaj, fahéj, citromlé, és én agavészirup helyett rizsszirupot tettem bele, ezt még Németországban vettük valahol a Rajna mentén.....

A díszítése Verus érdeme, osztrák stílusú erdei-gyümölcskompót, vega-zselével sűrítve.

Na kérem. Látványra elég jó, kicsit megfolyt a tetején a cucc, de egyfelől ez csak technika, másfelől lehet rá mondani, hogy direkt ilyen, ez a dizájn...ugye. Ízre nem rossz, de a csízkéktől kábé olyan messze van, mint Makó jeruzsálemtől. Finom lett, mondom, de ez egyáltalán nem olyan, mint egy New York Cheesecake.

Ettől függetlenül nem rossz, remélem a srácok is szeretni fogják.







4 megjegyzés:

Lazac írta...

Kinézetre pedig pont olyan. Gondolom az íze tért el a megszokott sajt torta ízétől. Jól néz ki minden megint. :) A tojáspótló miből van?

Alan írta...

Ja, optikailag oké...tulajdonképpen ízre is jó, csaknem a tipikus cheesecake-íz...még mindig azt a tojáspótló port használjuk, tökéletesen működik, már rendeltem is belőle még. Az külön poén, hogy kiszámolva még olcsóbb is mint a tojás....plusz nem kell attól tartani, hogy megbuggyan :) Köszi :) (maga a por valami keményítős keverék)

Lazac írta...

Köszi :)
Az egyik ismerősöm is készít vegán sütiket, Ő pl a csicseriborsó levét veri fel habnak. Működik.:)
Fészen megtalálod ( Boris éltető finomságok, vagy Boriskonyha)

Alan írta...

Húha, ez izgalmasan hangzik, meg fogom nézni, köszi!