2018. szeptember 5., szerda

Tordai sóbánya

Az utolsó (mármint a tervezett utolsó) erdélyi napunkon a tordai sóbányába mentünk. Kerülő volt, de  mindenképp-látni-kell hely volt a nemlétező bakancslistámon, még itthon mutattam a családnak, hogy el kéne ide is mennünk: senki sem ellenkezett. Nem véletlenül: futurisztikus hely, fantasztikusan kiépített látogatóközponttal. 
Mivel tériszonyos vagyok, mondtam, hogy olyan isten nincs, hogy én a 120 méter magasan kiépített fapallókon menjek végig, majd 13 emeletet le-meg fel, inkább állok sorba sokat, de lifttel megyek. De itt már Alan mondta, hogy nem érzi 100%-osan magát, így mindannyian lifttel mentünk le, én beálltam a sarokba és onnan leskelődtem kifelé/felfelé.
Lent a bányában végigjártunk mindent, én összeszedtem magamat és felültem az óriáskerékre a fiúkkal, tudtam, hogy ha most nem, akkor sosem. Marci volt a támaszom, fogta a kezemet, amíg odafent kilengett-rezgett-megállt órákra percekre a kerék.
A csónakázó tóhoz nem mentünk le, Alan már nagyon sz*rul volt, mire felértünk, majdhogynem el is ájult..
Tomitól és Catherinetől elköszöntünk, nekik másnap hajnalban jött a gépük vissza, mi meg elindultunk a 10 naposra tervezett, de csak egyhetes magyarországi nyaralásunk felé.. 


A törcsvári szállásunkról a kilátás

Medve az erdélyi havasokban (AKA Bernard az örökkön velünk utazó maci)




Balra a gyalogos lejárat, jobbra a lift..

sorbanállunk a lifthez

Szemben a lépcsősor lefelé, és az odavezető párkány jobb oldalon

20 méteres óriáskerék

Panorámalift


Kilátás a kerékből




csónakázótó

Alulnézetből



2 megjegyzés:

Lazac írta...

Tényleg fantasztikus látvány! Én a parajdiban voltam, oda egy vonat vitt le, az sem volt semmi élmény.:):) Az nincs ennyire szépen kiépítve, meg csónakázó tó sincsen, de a magasságok, mélységek ott is jól érzékelhetők már bent a tárnában. Klassz képek.:):)

Verus írta...

Ezert tenyleg erdemes oda elmenni, nagyszeru hely! Koszi!