2009. december 13., vasárnap

mézeskalácsház

.. a történet úgy kezdődött, hogy a legutóbbi ikeázásunkkor vettem a bótjukban mézeskalács-házikó készletet.. amit ma, mikoris neki álltam a szokásos mézeskalácsok sütésének, kiderült, hogy romokban hever .. nem kicsit, nagyon.
Dühöngés a javából, hiszen a kissrácok beizgatva, felpörögve.. úgyhogy nem maradt más hátra, mint, hogy megsüssem életem első mézeskalács házát.

A hibákat nem sorolom :))) -vannak és kész, de alapvetően sikert arattam a gyerekeim körében vele.
A mézes figurák díszítése holnapra maradt, ezzel ugyanis elment bő 2 és fél órám.



(És mint a fotón látszik, ma a karácsonyfát is felállítottuk.)

11 megjegyzés:

Szunyo írta...

Nagyon helyes kis házikó lett! (A karácsonyfát is egyből kiszúrtam. :P Az is nagyon klassz!)

verbena írta...

:) Köszi :)

Ann írta...

Szerintem is édes - tetszenek a hóemberek előtte :)
Mivel ragasztottad, tojáshabbal? Juca ugye karamellel, amibe nem merek belevágni, nincs fölös kidobnivaló lábasom... :P Pedig idén terveztem nagyon, hogy mézeskalács-házazok...

Szunyo írta...

Ezek az alumínium színűek olyanok, hogy még ÉN SEM égetem le bennük a karamellt! :P

Ann írta...

Juca, akkor meséjjé'! Hogy is kell azt csinálni? (Átalakítottuk V-ék blogját gasztrobloggá :P)

Szunyo írta...

Beleteszek egy csomó cukrot és keverem, amíg folyóssá nem válik és kicsit meg nem barnul. Aztán leveszem a tűzről és belemártom a mézest, hozzányomom a másikhoz. Ha kihűlt a karamell, akkor visszateszem, amíg meg nem olvad megint. Csak túl forró a karamell, úgyhogy vigyázni kell vele. De szerintem stabilabban ragaszt, mint a tojásfehérje.
(A maradékhoz önthetsz egy kis tejet és kész a karamellás tej. :P)

verbena írta...

Én is olvastam, hogy Juca karamellel ragasztott, de én sem akartam az első házat még nehezebbé tenni :P, meg így is meg vagyok jó pár helyen égve, nem akartam még a karamellt is magamra égetni :(
Amúgy Ann: 2 tojásfehérje, és fél kiló porcukor volt ez a ragacs. Nekem ami miatt tetszett, az az, hogy a tésztalapok aránytalanságát nagyon szuperül tudtam korrigálni, a sarkok sajnos kerekebbek lettek, így oda jó sok glazúrt tettem. :)
A hóemberek, hógolyók, a hókásák és az ezüst golyók egy szett részei, azok is ezzel lettek odaragasztva.

Erika írta...

Köszönöm az infókat! :)

Erika írta...

Állj! Még egy kérdés: ragasztás előtt vagy után díszíted?
(Az egyik ovimban volt egy mézeskalács kiállítás és ott a kolléganők előtte díszítették)

verbena írta...

Mielőtt a tetőt ráragasztottam, Erika. :) (bakk.. néztem egy percig, hogy ki lehetsz.. :))))) )
Szóval az alapra ráragasztottam először 2 oldalt, akkor belülről is jól megragacsoztam, aztán a másik kettő, óvatosan azokat is megerősítettem belülről. Aztán csináltam a "varratokat" a sarkokhoz, majd a díszítés, és a tető felragasztás. Annak a díszítését pedig ez után csináltam csak. (a havas háztető vizes ujjal való elsimítás eredménye, a cserepezés nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna.. )

Ann írta...

Az legszebb, hogy én is néztem vagy egy percig, hogy ki lehetek?! :P
(Az anyukám itt nézte meg a leveleit és úgy maradt a google...)

Ilyen néven is köszi az inkókat! :)