2022. december 18., vasárnap

És már olyan hideg van/volt, hogy befagy a vízcső

 Ahogy írtam a munkahelyemen nem volt fűtés, mert elfagytak a múlt hétvégén a csövek, életemben nem fáztam még úgy és annyit, mint hétfőn.
2010-ben volt a Big Freeze, akkor 3 hétig kemény mínuszok voltak, az ország vízcsöveinek a  3/4-e befagyott. Mi is úgy csináltuk végig a karácsonyt, hogy 2.5 hétig nem volt vizünk, mosni eljártunk máshova, vizet barátoktól hoztunk, lavórban fürödtünk..stbstb.. a karácsonyi sütés-főzést igyekeztem a legkisebb edénykoszolással összehozni és azóta is emlegetem, hogy milyen romantikus volt papírtányérból enni.
Akkor a sokat tapasztalt, környezettudatos írek (tulajok, szomszédok, kollégák..) elmondták, hogy ha jön a fagy, akkor bizony nyitva kell hagyni a konyhai hidegvíz csapot, az a főcsap. És akkor nem fog majd befagyni.
Így, most bizony mi is folyattuk a főcsapot, és nem is.. de pénteken elmentünk moziba és valahogy rutinból elzártuk. A leghidegebb estén persze, (-8 volt a kocsiban) és a moziból késő este estünk haza, a franc sem csekkolta már le a konyhai csapot.. és szombat hajnalban már nem volt vizünk.
Azóta melegszik a levegő, jött vmi melegfront, és ma volt az első hajnal, hogy nem csurom jég minden, de továbbra sincs vizünk.
Tulajék lapítanak, sztem arra várnak, hogy majd úgyis kiolvad egyszercsak, addig meg oldjuk meg. (Ha itt van a telken belül, nekik lenne dolguk, hogy megkeressék a jégdugót, felmelegítsék a csövet stbstb)
A szomszédságban van víz, a lidlben vettünk 5 literes kannákban vizet, azt majd fel tudjuk töltögetni ha kell, és ma reggel bejelentettem a vízszolgáltatónál is, hátha a vízóra aknában van elfagyva vmi. Sztem ott lesz amúgy a gond, mert ugyan a felszínen olvad már, de a föld alatt 40 centire még simán be lehet fagyva.
Úgyhogy boldog advent 4. vasárnapját, a mai mézes tészta megsütését eltolom, reménykedve, hogy ma este/holnap reggelre megoldódik minden.

Képek a 2022-es befagyott életünkből.. a kereszt (mt brandon) nem az én képem, de annyira epic és megmutatja, hogy micsoda hidegek voltak.. 








Update: 30 óra után kiolvadt a csövünk, lett víz, mostam, forró fürdőt vettem, hajat mostam, a mosogatógép kimosott mindent is és a mézes krémes tésztáját is megsütöttem. 

1 megjegyzés:

Lazac írta...

Az a kereszt kép, na az brutál! De gyönyörű ♥
Örülök, hogy visszatért a vizetek és minden sikerült abszolválni ♥