2020. december 14., hétfő

10 nap

 Ezen a héten még suli a fiúknak, Jancsiéknál is mindjárt vége az első szemeszternek, januárban fognak vizsgázni, mert ugye a covix mindent felülírt. Később kezdtek, mint szoktak, így a karácsonyi vizsgáik január vége felé lesznek. 
Marcinak ezen a héten vannak vizsgái, Beninek 2 hete volt, neki aránylag okésak lettek az eredményei.
Marciéknak volt TY graduation, amit még májusban kellett volna megtartani, de idáig eltolták. Kapott egy-egy workshopról emlékplakettet (persze csak februárig, onnantól semmi sem volt) meg hogy elvégezte a TY-t.. 







Karinak meg volt a hivatalos diplomaátadós-fotózás, viccből csináltatott maszkkal is, majd annak a linkjét küldte el, hogy akkor ez lesz, jó? 
Hát.. lefagyott a mosoly az arcunkról.. de szerencsére csak poén volt.



A hétvégén svéd hangulatot idéztem fel, csináltam isteni finom kanelbullart kardamomos-fahéjas tekercset, kipróbáltam a tangzhong technikát, és olyan foszlós lett a süti, hogy eztán minden foszlósnak tervezett dolgot így fogok csinálni.
Ezt azért csináltam, mert épp nagyon sajnáltam magunkat, hogy mennyi minden kimaradt idén, és ki tudja, hogy mikor jutunk el újra Északra.. 




Ez pedig egy 9 évvel ezelőtti cukiság, hogy legyen szép az estém. 🥰😍😍




4 megjegyzés:

Lazac írta...

Jujj, de cuki Beni a képen! ♥♥♥
Gratulálok minden vizsgázónak! ♥♥
Nagyon szépek lettek a kalácskáid. Mijaza új technika? Még nem is hallottam róla eddig.

Verus írta...

Ugye? Feldobta az estémet teljesen.. 🥰
Szóval ez a tangzhong technika.. még ezer éve olvastam, hogy a japán kenyerekhez ezt csinálják, mert így tartósítószer nélkül lesz puhább a kenyerük napokon át.
De aztán, azt hiszem a kingarthuron olvastam, hogy ez az élesztős tésztákkal jól működik, (briósok, kalácsok és ilyenek) gondoltam, hogy egye kutya kipróbálom ennél. A lényege az egésznek, hogy magas fehérje tartalmú lisztet vízzel/tejjel fel kell főzni, mint egy rántást, kihűteni és ezt a tésztádhoz hozzáadni. Merthogy így a lisztben lévő keményítòt zselatinizálod (pre-gelatinezed) és így több folyadékot tud megkötni az élesztős tészta, több langyos tejet tudsz hozzáadni, mint szoktad illetve magasabbra kel meg a sütemény, könnyebb a tésztával dolgozni, kevésbé lesz ragacsos, illetve tovább marad friss. Kb 500 g lisztből készülő tésztához ez a mennyiség kell: 3 evőkanál liszt (én very strong lisztet vettem, ennek 14 g a fehérje tartalma) 5 evőkanál tej, 5 evőkanál víz. Összekevered egy lábosban csomómentesre és közepes lángon 60-65 fokosra főzöd, jó sűrű trutyi lesz. Átrakod egy edénybe kihűlni, de addig is le kell fóliázni. Ha kihűlt, mehet a tésztádba bele. Ennyike. Így az én tésztám felvett majd’ dupla annyi folyadékot (tej illetve tojás) mint általában. .

Lazac írta...

Hja, bakker, én ilyent szoktam csinálni a teljeskiörlésű kenyereknél, én csak úgy hívom ragacs :D:D:D De nem tudtam, hogy ez egy japán technika. :D:D Élesztősnél még nem próbáltam, de jó, hogy írtad, akkor legközelebb bevetem a trükköt. Köszi, köszi, Istennő vagy! ♥♥♥

Verus írta...

Igazán nincs mit 😊 azóta csináltam próba bejglit, így.. hát mit mondjak.. fantasztikus lett 😋👌😇