2019. január 18., péntek

Tervek 2019

A felnőtt gyerekeimtől azt kaptam Karácsonyra, hogy elutaztatnak Párizsba, és a két lányom lesz a kísérőm. 
Nem jártam még ott, de abszolút tervben volt: nekem. 
Merthogy Alant egyáltalán nem izgatja fel és ha nagyon muszáj lenne, jönne, de ha már megyünk együtt olyan helyre menjünk, ahova mindketten vágyunk, nem igaz? Úgyhogy már többször szó volt róla, hogy na majd egyszer, mi csajok elmegyünk oda.. Mindkét lány járt már Párizsban, többször is, így ez most tényleg rólam fog szólni, oda megyünk és azt nézzük meg, amit szeretnék. 
Mindjárt megyünk is, március 2.-án; mi Karival innen, Hannus Münchenből, kora reggel és majdnem ugyanakkor érünk be a CDG-re. 
Mit szeretnék látni? Klasszikusan mindent, ami belefér 3 napba. OK: nagy terveim azok, hogy pl. fel akarok menni az Eiffel torony tetejére, de tériszonyos vagyok..amit direkt módon igyekszem legyűrni, kisebb-nagyobb sikerrel. Sajnos a bp-i Bazilika tetején pánikrohamot kaptam 3 éve, vagy a Mecsextrémnél a fa tetejéről le kellett menteni, mert beijedtem. Szóval a tervem az, erre a párizsi esetre, hogy először a Diadalívet másszuk meg, ott meglátom, hogy mennyire akad ki az agyam, és ennek tudatában megyünk az Eiffelhez. 
A Louvre, a Notre-Dame, a Montmartre, a Sacre Coeur, ... a Père-Lachaise temetőnél ugyan kiakadt Kari, hogy azt meg minek.. de mondtam, hogy hippilányka koromban az alap volt, hogy ha majd egyszer eljutok Párizsba, elmegyek a JimMorrisson sírjához..erre a válasza: pff klasszikus 80-as évek :))) 

 A nyaralós terveink most még képlékenyek, vannak foglalások, de kivárjuk a Brexitet, hogy mi lesz a kompokkal, meg az áraikkal, meg a vámolással pl. Lehet, hogy Normandiába megyünk (akkor lehetne folytatnom Versailles-jal, meg a Rouen-i katedrálissal és Mont St Michel-lel a francia élmények begyűjtést).. vagy Közép-Olaszországba: Modena környékére..itt a fiúk nagy örömére a Ferrari és Lamborghini múzeum kapna fontos helyet a látnivalók listáján. 
A szabadságot beírattam, 3 hetet vettem ki, egy extra hetet tartogatok októberre, a házassági évfordulónkon ismét elmennénk valahova kettesben és a karácsonyi időszakra még egy hét szabi. 

 A nagy tervezések közepette megrendeltük a Revolut kártyát: ui. még amikor a stockholmi jegyeket vettük, akkor az történt, hogy ugyan kifizettük a SAS-nak a jegyeket, de minden egyes jegyre külön nyújtottak be fizetési igényt, így egyszer tényleg levonták a pénzt, egyszer pedig 5*X eurót felfüggesztettek a számlánkon, egy hétre. Tök fasza volt, hogy mindenki a másikra mutogatott, a bank a légitársaságra, az meg vissza a bankra. Akkor még csak beszéltünk arról, hogy csak kéne a Revolut kártya, majd most a párizsi jegyeket a Kari számlájáról vették meg és az Air France is ugyanezt csinálta vele..kétszer adtak be igényt a bank felé a jegyek árára. Majd a Bookingon foglalt párizsi szállás "ellenőrzés" céljából lefogalt a Kari számláján újabb 107 eurót, amit pár nap után visszautaltak.. de ez eddig nekünk max 1 euró volt. Úgyhogy gyorsan beregisztráltam a Revoluthoz, kértem  kártyát, és arról mennek az összes booking-os foglalásunk innentől.

Úgyhogy megy a visszaszámlás megint: Párizs még 6 hét, a nyaralásunk pedig 188 nap múlva kezdődik. :D 


3 megjegyzés:

Lazac írta...

Juhhu! Nos, én csak egy picit vagyok tériszonyos, konkrétan amikor a harmadikra költöztem anno, nem mertem kimenni az erkélyre. :):) Az Eiffelre zárt lift visz fel, és a legfelsőn sem lehet annyira kimenni, hogy le tudj nézni, csak a távolba látsz el.:) Legalábbis így emlékszem már 5 éve voltam ott fent. A tervek jók és menjetek élvezzétek ki minden percét. Mi idén Isztambulba megyünk a csajokkal hármasban, kellenek az ilyenek is, naná.:) Brigi épp a héten szült nekem, hogy kezdjek gyűjteni, mert családilag megyünk Párizsba majd jövőre, ők négyen és én.:) Imádok utazni! ♥

Verus írta...

Koszi szepen! Jo lesz Neked is, kenyeztetnek majd a torokok Titeket, csajokat! 😀
Mi is szeretunk utazni, bar ugy lehetne, hogy egy honap munka es 11 honap utazgatas..es abbol az egy honapnyi keresetbol meg is élne az ember egesz evben..😂😂

Lazac írta...

Hát az igen nagyon jó lenne, szavazzuk meg! :):)