2019. január 3., csütörtök

Stockholm 2. rész

A vidéki barátokhoz vonattal mentünk el, online megvettük a jegyet, még itthonról, és a vonattársaság application-jén volt a QR kódos jegyünk, amit mobillal olvasott le a kalauz.
Harmadnap a bőséges reggeli után elmentünk a szálloda melletti Willys-be, ez egy boltlánc, ott vettünk mindenféle finomat a másnapi oslo-i utunkra, meg jól megnéztük az árakat: hasonlatosak az itteni árakhoz, egyáltalán nem volt drágább, mint Írország.
Majd újra mentünk várostnézni.
Csodaszép időnk volt, bementünk a belvárosba, Jancsi kérte, hogy egy McLaren szalont keressünk meg, így menet közben megnéztük mindenféle divatcég kirakatát is. A szalon zárva volt, esélytelen lett volna bemenni, csak előre leegyeztetett időben nyitják ki.

Majd hajóra szálltunk és átmentünk az egyik szigetre:

Eztután elsétáltunk/villamosoztunk a Történelmi Múzeumhoz, ahol legfőképp a viking kiállítás érdekelte a srácokat nagyon, tök jó volt, látványos, és most fogják lezárni, hogy egy nagyobb kiállítást csináljanak. A múzeumban megebédeltünk, svéd húsgolyót of course. Isteni finom volt!

Ezután a Városházához indultunk, metróval, és épp egy házat fotóztam, hogy milyen szép, mikor a fiúk felhördültek: ui egy Ferrari/Maserati szalon volt a ház aljában. Hátperszehogy elmentünk oda is, de itt kiszúrták, hogy van a szalonban egy hapsi, bementek hát, megkérdezni, hogy megnézhetik-e a kiállított autókat. A hapsi jófej volt és mondta, hogy nyugodtan..mondjuk én tiszta ideg voltam, hogy nehogy megkaristolják/letörjék/mittomén bármelyik autót.

A Városháza kettőkor bezár mindennap, így csak kívülről tudtuk körbejárni, megnézni. Impozáns épület, a toronyba is fel lehet menni extra pénzért, ha nyitva van.

Innen átmentünk az Óvárosba, egy újabb szigetre, közben megcsodáltuk a naplementét a fjord felett, és végre-végre megtaláltuk A Karácsonyfát...

ír kocsma, mindenhol.. :D

Folytköv :) :) :)

Lazac írta...

Nagyon köszi a virtuális városnézést, szuperek a képek. Atyaég tényleg bazi nagy ez a fenyő! :):)

Verus írta...

Azt hiszem, hogy 33 meter magas a fa.. Beni nagyon meg akarta nezni, erdemes volt.