2019. január 2., szerda

Svédország-Stockholm 1.rész

26.-án kora reggel indultunk, jól ráhagyva időt a közlekedésre, becsekkolásra.
Tudtuk, hogy a reptéren sokan lesznek, de ugye egy csomó bolt 26.-án kinyit és baromi nagy akciókkal csábítja a sok hülyét a népet, hogy Karácsony másnapján is shoppingoljon.
A reptér durván forgalmas volt, a security check-nél konkrétan üvöltöztek, hogy ki-mit csináljon, mint egy elcseszett kiképző tábor, olyan volt.
Több, mint egy órán át tartott, míg átjutottunk, de még így is bőven volt vagy 2 óránk a gép indulásáig.
Délben indultunk, SAS-szal, és svéd idő szerint 3.50-re értünk oda. Ugyan itt is későn kel a nap (8.50-kor) és korán megy le a nap (16.30), de Stockholmban fél-fél óra extra sötétség van. A naplementét a levegőben néztük végig, illetve tök sötétben szállt le a gépünk. De így láthattuk, hgy milyen csodaszép kivilágítva Stockholm este. Kaptunk teát-kávét, tölthettük a kütyüket, de a wifi -nekünk- fizetős lett volna, így azt passzoltuk.

A reptéren kiváltottuk a Travel Card-ot, 7 napra, ezért mindent tudtunk korlátlanul használni: ingázó-vonatokat, metrót, villamost, buszt, sőt hajót is.
Olyan szállást foglaltunk, ami ugyan messze volt a reptértől (50 perc vonat), de átszállás nélkül eljutottunk oda, sőt a vonat állomástól kb 5 perc séta volt.
Az itteni 10-11 fokból a mínusz 3-ba érkeztünk, de volt mindenünk, én még termo-gatyákat is tettem el, hátha alapon. Volt hó, ami megmaradt karácsony előttről, amíg mi ott voltunk nem havazott, de kiélveztük a téli időjárást.
A szállásunk egy 4 csillagos (sztem inkább 3) hotel volt, családi szobával és reggelivel. A családi szobánál elfelejtették leírni, hogy az ötödik ágy egy pótágy lesz, így nem volt helyünk semmire, lapjával tudtunk csak közlekedni. A szálloda kívülrő egy orosz laktanyához hasonlított, de belül okés volt, a kaja meg olyan bőséges volt, hogy egy csomó dolgot meg sem tudtam kóstolni a 6 nap alatt. a fiúknak túl egészséges volt a választék, a reggeli gabonapelyhek is, semmi kakaósbogyó meg cukros cornflakes, de éhen senki sem maradt.

Szóval érkezésünk napján nyakunkba vettük a várost: bejártunk a kihalt belvárost (minden zárva volt, csak Karácsony volt, illetve egy-két kocsma volt nyitva), megcsodáltuk a karácsonyi fényeket, próbáltuk megkeresni az ország karácsonyfáját (ami minden évben Európa egyik leghatalmasabb kaácsonyfája) -akkor nem sikerült, de másik napon igen.

Nobel-múzeum

Elmentünk metrózni, miután szétfagytunk az utcákon: a stockholmi metró 100 megállójából 90 különféle stílusban van kidekorálva: szobrokkal, mozaikokkal, festményekkel és installációkkal. Másfél-két órát metróztunk, mielőtt  hullafáradtan visszamentünk a szállodába.
Másnap elutaztunk "vidékre", Alan régi barátait látogattuk meg, az egész napot ott töltöttük.

ez akkor készült, mikor Kariék is már megérkeztek

Lazac írta...

Tetszenek a képek, jó sok hó maradt azért. :):)
Várom a további érdekességeket:)

Verus írta...

Ja, örültünk is a hónak, mint a hülyegyerekek. :D