2013. május 23., csütörtök

dolgos

3 szabadnapom van/volt egyben, és annyi sok teendő halmozódott fel, hogy komolyan fáradtabb vagyok, mintha dolgoztam volna.

Hétfőn megnyitották az ösztöndíj igényléseket, így Tomival azon nyomban neki estünk.. Tudtam, hogy kelleni fog a P21-es nyomtatvány az adóirodától, hiszen tavaly is kellett, mikor Hannus igényelte. 
Van online rendszer, így itthonról lehet(ne) intézni a dolgokat.. csakhogy a tavalyi adóévemet nem tudták lezárni, mert a voltam táppénzen. És tavaly óta minden egyes fitying, amit táppénzként kapunk adóköteles.. bekerül a bruttó jövedelembe, így értelemszerűen megnő az adóalap. Tulképpen fogalmam sincs, hogy miért is kellett bemennünk, illetve mi volt az, amit a csaj "elintézett".. hiszen a táppénzes csekkeket be kell mutatni a munkáltatónak, aki évközben hozzáteszi a jövedelmekhez, és adózhatunk még többet, boldogan. (szarkazmus)
Mindegy, a P21-es nyomtatvány KELL, így mentünk.. kivártuk a sorunkunkat. Bemegyek, annyira nem is gáz ám, mint a magyar apeh, mert lélekben azért vmi ilyesmire készültem. 
Egy kedves nőci olvasgatja fel az adataimat, csakhogy minden stimmel-e.. mondja, hogy akkor egyedülálló, igaz..? Ööö, -mondom- nem, házas vagyok.. Mióta..? Hát 21 éve már..
Kiderült, hogy ugyan anno én beírtam mindent, de valahogy "elkallódtak" Alan adatai az éterben, és ezidáig egyedülállóként szerepeltem. Itt behívtam az uramat is, hogy kellenének az adatai, így 5 év után, újra. :D
Egy a lényeg, a táppénzes valamit rögzítette a nő, másnap már az emiljeim között volt a P21-es PDF.

Szerdán a GP-t illetve a körzeti nővért látogattuk meg.. 
Az van, hogy hiába az EU, meg mindenféle egyezményes szarok, az oltási rendszer tök más. Erre akkor derült fény, mikor Kari hazajött egy papírral, ami a kanyaró kampányoltásról szól. Elvileg ezt otthon 11 évesen meg kellett volna kapnia, itt szintén ebben az időben van egy emlékeztető oltás.. de sem itt, sem otthon nem kapta meg, így most -majd egyszer- oltják be, merthogy járvány van. Főleg a UK-ben, de itt is regisztráltak kanyarós gyerekeket..
Na, a lényeg: összevetettem az oltásokat, és realizáltam, hogy mind a négy (Kari-Jancsi-Marci-Beni) gyereknél kimaradtak oltások. Pl. a hepatitis B-t itt már babakorban beadják, otthon meg nyolcadikban kapják meg. (emlékszem, Tominak én adtam itt be a 2. adagot).
A nővér mondta, hogy felhívja a központot, hogy utánajárjon, mi a teendő. Késő délután hívott fel, hogy akkor 3-4 féle oltást nem kaptak meg időben a gyerekek, és hát az egyikért 25 eurót kellene fizetni / gyerek, merthogy túlkorosak.
Persze el kezdtem utánajárni, hogy akkor most mi a franc van.. Mert természetesen kifizetek 100 eurót, ha muszáj, de valahogy kétlem, hogy a gyermekkori kötelező védőoltásért fizetnünk kelljen. 
A GP-vel írattam fel gyógyszereket, és írt egy újabb levelet az orthopédiának, hogy mielőbb küldjenek időpontot nekem.. ui. a nyakam fáj. Állandóan. Hol kicsit, hol nagyon, de nincs olyan, hogy nem fáj. :S

Ma este, záróakkordként pedig megyünk Tomi Graduation Ceremony-jére. Afféle ballagás.. persze az elmaradhatatlan misével. :)


Nincsenek megjegyzések: