2013. április 17., szerda

attitűd

Minap lájkoltam egy régesrégi ismerősünk írását, miszerint kitörölte azon embereket a FB-os ismerősei közül, akik tetszikelték a jobbikot. 
Ez a férfi a szüleim barátja, a lányaival együtt nőttem fel, nekem csak "papa"-ként van az agyamban. Író. 
Apámmal közösen írt pl. két könyvet, az egyik díjnyertes is volt. (az azt követő Karácsonyunk kicsit gazdagabbra is sikeredett, mint általában megszokott volt nálunk: pl. vettek a gyerekszobába egy Junoszty tévét, és kaptam egy citromsárga 2 részes síoverállt )
A különféle írásai, szereplései miatt pl. a g*ó*j motorosok rendszeresen megfenyegetik.
Szóval érthető, hogy törölte őket.
Nemrégiben, a Gerendás ügy kapcsán, képbe került nálam is egy weboldal, egy lista, amit teljes megdöbbenéssel olvastam, és az ott leírtak szerint az is zsidó, aki csak annak látszik, vagy azokkal barátkozik.

"Természetesen" a papa is fent van.. no meg apám is, hamár közösen írtak könyvet.. és ha én szeretem a papát, akkor ugye én is zsidó(barát) vagyok, ja meg apám lányaként is. És asszem anyámnak nagy az orra.. de az anyai nagyapámnak tuti az volt. 
Arról nem is beszélve, hogy a bátyám tele van tetoválva zsidó jelekkel.. a sógorom zsidó..az unokaöcséim is.. És szeretem Leon Uris írásait is. És szívemig hatolnak a holokauszt témájú könyvek, filmek. És *pszt* meg sem vagyok keresztelve.

Ja, és a legfontosabb: az apósom pedig cigány ember. Most meg lehetne magyarázni, hogy na de ő zenééészcigááány (ami igaz is, több, mint 40 évig volt tagja a Magyar Állami Népiegyüttesnek, és ki-belépett a 100tagúból), nem olyaaaaan... ne cifrázzuk: cigányember.
A férjem félig az, a gyerekeim negyedíziglen azok.

Szóval tessék: lehet gyűlölködni, listára venni engem is, minket is.

De egy biztos, hogy ezekkel a tényekkel együtt is ugyanaz az ember vagyok, aki voltam. 
UFF. 


5 megjegyzés:

Orsi írta...

Néha meglepődik az ember miket írnak,osztanak meg az ismerősei.Egy osztálytársam (nő) folyamatosan Holocaust tagadó,rasszista posztokat tesz fel.A nagyapám zsidó,egyedül ő élte túl a nácikat a családjából.
Rosszabb lenne,mint egy ilyen nő?Nem hiszem...
Tetszik az írásod :)

verbena írta...

Lazac, igen, ez sosem volt kérdéses :)

Orsi, ugyan, dehogy.
Engem az a hév döbbent meg mindig, ami ki tud szakadni egyes emberekből. Az vad és elvakult gyűlölet, amivel én nem tudok mit kezdeni.

Ági írta...

Nekem kimaradt az a lista, nem is hallottam róla. Szomorú. Nem az, hogy nem hallottam róla, hanem az, hogy egyáltalán létezik. Forog a gyomrom attól, hogy Mo-n mindenféle listákat készítenek. Szerintem mi is fent vagyunk néhányon családilag (ha nem is pont ezen), több ponton nem felelünk meg a jelenlegi "elvárásoknak".

verbena írta...

KovácsÁgi: sajnos szerintem a gyűlölködés mindenütt jelen van, csak otthon az a baj, hogy zsidó/cigány, az USA-ban az ha fekete/latino, ÉszakÍrországban meg az ha nem protestáns... ez valami rohadt népbetegség.

Ági, én is úgy akadtam rá, hogy a gyerekeknek akartam kevésbé ismert Gerendás számokat mutatni, és szinte az első oldalon behozta a gugli.. persze nem magyar a weboldal.

Mandula írta...

Döbbenet... szeretnék valamit írni hsz-ként de nem tudok, inkább emésztem...