2022. október 9., vasárnap

Párizs

 A normandiai szállásunktól jó 300 km-t kellett menni a Párizs környéki szállásig. 
Ez egy hotel volt, semmi extra, ingyenes parkolás, ez volt az egyik szempontunk, meg, hogy közel legyen a RER állomáshoz.
A leírásban 800 m volt, de ez másfél km volt igaziból, de tulképpen egy lakóparkon keresztül kellett menni, így csak a késő esti hazajöveteleinkkor volt fura a kihalt telepen átvágni.
2-re be is csekkoltunk, így egy gyors kipakolás, mosakodás után már a Defense-be mentünk.
Alan rám bízta magát, azt mondta szervezzem meg nyugodtan.. de se versailles-i kastély, sem múzeum, se templom ne legyen benne. Ezek őt hidegen hagyják, sosem állna órákon át sorba a Louvre-nál, hogy lássa a Gioconda-t. Így két helyre vettem jegyet csak, az Eiffel toronyba és a Montparnasse toronyba.
A Defense-negyed rám nagy hatással volt, a Grand Arche-ot muszáj volt megmutatni Alannek. 110 méter X 110 méter X 110 méteres kocka, a Diadalívvel pont szemben van, annak egy reinkarnációja tulajdonképpen. 
És persze a felhőkarcolók, amik szintén lenyűgözők, legfőképp azoknak (mi), akik még nem jártak Amerikában. 








Innen bemetróztunk a Diadalívhez, hatalmas tömeg volt, a “szokásos”-on felül, mert valami katonai rendezvény is volt. 





És innen pedig a Montparnasse toronyba mentünk. A tetőteraszon szeptember végéig sky-bar üzemel, ide akartam elvinni Alan-t, innen nézni a naplementét és azt, ahogy felkapcsolják az Eiffel-torony világítását. 
Annyira szerencsések voltunk, hogy ezen az estén konkrétan a szél sem fújt, így hiába voltunk a 210 méteren, semmi légmozgás nem volt. A naplemente nem volt felhőtlen, de ez volt a legkisebb negatívum. A kilátás fantasztikus volt, lett egy hencsergőnk is, itt iszogattunk jó sokáig, Alan vmi helyi kézműves sört, én meg rozét.










Késő este visszavonatoztunk a szállásra, egy gyors alvás után másnap megint nyakunkba vettük Párizst.
Amilyen esősen, szürkén, nedvesen indult a nap, arra számítottunk, hogy egész nap ez lesz, így pl én is a túrabakancsomba mentem, az jó vízálló.. mákunkra dél-egy körül kitisztult az ég, és onnan fantasztikus napsütéses napunk volt.
Elmentünk a No.1-ra, az Eiffelre, de most is csak a másodikig merészkedtem fel, persze lifttel, és a legtetejére továbbra is gyűjtöm az energiát. Az első emeleten itt is egy summer-terasz volt, így miután kimászkáltuk magunkat, ott letelepedtünk, és vagy egy órán át csak gyönyörködtünk a városban. Jó volt úgy itt lenni, hogy nem hajt a tatár, azt csináltuk, amihez kedvünk volt.
Elmentünk aztán Montmartre-ra, sétáltunk a Szajna partján, a Concorde térnél végigsétáltunk a Tuilleriák kertjén át a Louvre-ig, és mikor már a közel 15 km-nél jártunk aznap, elindultunk hazafelé. 
A párizsi tömegközlekedés még mindig lenyűgöz, mondjuk innen nézve minden lenyűgöző, ahol egyáltalán van mondjuk metró :) meg  2 villamos vonalnál több.. 



























5 megjegyzés:

Lazac írta...

Én is nagyon szeretem Párizst, szerintem még van egy csomó minden amit nem láttam, pedig kétszer jártam ott. :) A legfelső sem félelmetesebb ám, hidd el, mert védőkorlát van, ki sem tudsz hajolni, nem is látod a mélységet igazán, szóval biztatlak. :) A Mona Lisa meg olyan pichányi kicsi, hogyha nagy a tömeg, akkor szinte semmit nem lehet látni belőle, és ott mindig nagy a tömeg. Nekem mondjuk bejött a versailles-i kastély is, mert szeretem az ilyeneket megnézni. A Montparnasse toronyban viszont még nem voltam, úgyhogy van miért visszamenni. :) Köszi az idegenvezetést, nagyon klassz volt ezt is olvasni. ♥

Verus írta...

Ok, lehet, hogy akkor majd legközelebb felmerészkedek már a harmadikra is. A Louvre nekem nagy élmény volt, de mi Karival vagy jó órán/másfélórán át álltuk sorba. Ez Alannek kínzás lenne, nincs az a kép, szobor, ami neki ezt megérné. Én így okés voltam, mert voltam már ott, nincs hiányérzet. A versailles-i kastély még várat magára, Karival nem mentünk ki 3 éve, de majd azt is legközelebb 😅👌
A Montparnasse-t érdemes beütemezni, nekem mindkétszer fantasztikus élmény volt, igazán kár lenne kihagyni.

Lazac írta...

Mi csoporttal voltunk, így semmit nem álltunk sorban. :) Csak odamentünk és egy külön ajtón beengedtek. OK, ha még egyszer megyek, akkor ezt szem előtt fogom tartani. :) Amúgy ha jól érzékeltem, magasabban van mint az Eiffel, ez a tetőterasz.

Verus írta...

Jah kérem..így könnyű 😅😅
A Eiffel harmadik emelete magasabban van, mint a tetőterasz. A terasz is és az 56.-on lévő körétterem/bár viszont magasabban van, mint az Eiffel második emelete. Montparnasse 210 m, illetve 204, ha csak az étterembe mész, az Eiffel 3. szintje 276 méteren van, a második viszont 125 méteren. És hiába a sok új felhőkarcoló a Defense-ben, még mindig az Eiffel a legmagasabb Párizsban.

Lazac írta...

Na ezt sem tudtam eddig, köszi. :) :*