2022. október 19., szerda

Évreux, Fécamp, Étretat, Deauville, Honfleur

A normandiai nyaralásunk utolsó 3 napján a fenti helyeken jártunk.
Évreux: erre a kisvárosra csak úgy ráakadtunk. Eredeti terveink szerint Rouen-be mentünk volna, de ott is bevezették ezt az Air-stickert, amit Párizsban, így matrica híján csak a város határában állhattunk volna meg, és tbh nem egy egész napos programot akartunk Rouenben.
Így, ahogy Párizsból mentünk az utolsó airbnb-s szállásunkra, útba esett Évreaux városa. Vasárnap lévén minden is be volt zárva, és hiába volt szép időnk, egy kávét sem tudtunk sehol sem inni. Fura volt a full kihalt belvárosban lézengeni, egy-két elveszett turistával együtt. Ettől függetlenül a katedrálist megnéztük, pont a harangjátékra értünk oda. Hihetetlen méretekkel rendelkezik amúgy, 78 m magas a csúcsa. A belső terek is hatalmasak, plusz érdekessége egy 2006-ban épített, futurisztikus orgona volt.

Fécamp: ide is az Atlanti Fal miatt, azaz az itt lévő II. VH-s bunkerek miatt jöttünk el.
Az időjárás aznap fordult egy nagyot, és olyan szeles, esős volt, hogy azt hittük, meg sem tudjuk nézni a bunkereket. (Sziklafal tetején annyira nem vicces az orkán)
Kiértünk a sziklákhoz, ömlött az eső.. úgyhogy online esőradar app-on megnéztük, hogy kb fél órán belül kitisztul az ég. Így is lett, amint alább hagyott az eső, kimentünk a bunkerekhez. Rajtunk kívül konkrétan senki sem volt itt.

Étretat: Fécamp után ide indultunk, másik bakancslistás hely. Monet inspirálta álom.
Nagyon fújt a szél, így messzire nem mentünk ki, sőt a kősziklákat meg sem másztuk. (Másnap olvastam a hírekben, hogy vmi spanyol turistát lefújt a szél pont aznap onnan, és keresik a tengerben.. teszek ide videót, hogy milyen hullámok voltak..)
A város szép, hangulatos, de itt már nem éreztem túl jól magamat.. sajnos hiába öltöztem fel jól, csak vhogy sikerült felfáznom. Aznap este görcsökben ültem a wc-n, persze 2 db medveszőlőlevél tablettám volt összesen.

Deauville: ide csak kiautóztunk, reggel ugyan a patikában vettem vmi port, amit cisztitiszre lehet kapni, és végül is segített. Az idő továbbra is szutyok volt, és ugyan kimentünk a klasszikus deauville-i fotókon látható plázsra, de olyan erősen fújt a szél plusz az eső sem hagyott alább, hogy lőttünk pár fotót és visszamenekültünk a kocsiba. Autóskirándulást csináltunk aznap, elmentünk Honfleur-be, meg végig autóztunk a parton. Olyan villákat, olyan fantasztikus helyeket láttunk, hogy ez az élmény is full megérte.

A hazautunk ennek az orkánnak a jegyében telt, őszintén nem volt életem kompozása. Miután elhagytuk a kikötőt, megkértem Alant, hogy menjünk a kabinba vissza inkább, mert nem volt kellemes a hajó imbolygása.

Lazac írta...

Fura, hogy vasárnap minden is bezár. Barcelonában csak a boltok és a piac volt bezárva, a vendéglátó egysége mind nyitva voltak. Nekem így viharosan is tetszett minden és látom a jókedved azért töretlen maradt ♥ Étretat az az Arsene Lupinos hely, nem? Az a szikla annyira jellegzetes! Minden kép nagyon hangulatos, de az a hírességek sétánya sem semmi! Mindenkinek van egy darab kerítése? :) Örülök, hogy ennyire jól sikerült az egész út, örökre szóló élmény és emlék marad ♥

Verus írta...

Igen, igen, az Arsene Lupinos, imádtam!
A deauville-i promenád közel egy km hosszú, és mivel itt van a második legnagyobb filmfesztivál Fr-ban Cannes után, minden nagy sztár, aki itt megjelent, azután elneveztek egy-egy öltöző kabint, amit kibérelhetsz. Persze aranyáron és évekre előre le vannak foglalva.
Sajnos, hogy olyan retek időnk volt, Deauville az észak St Tropez-ja, mindenkinek van itt luxus villája, Yves Saint Laurent is itt élt, meg Coco Chanel is itt nyitotta meg az első üzletét. Nyáron illetve jó időben biztosan hatalmas élet van ott.
Örök élmény, az tuti, nagyon jó volt!