2022. augusztus 13., szombat

Vadkempingezés az Inch-en

Bakancslistás volt ez is.. a fiúknak a közepes sátrat vittük, mi pedig leteszteltük azt, hogy működne egyáltalán az a terv, hogy a kocsiban alszunk, ha mind az öt hátsó ülést kivesszük..mert idővel ebben gondolkozunk.
Az a gondolat hamvában holt, hogy a kempingezős matracunkat vigyük, mert az autókompresszorunk nem volt kompatibilis a matrac “szájával”.. így mindenféle plédeket, párnákat tettem be, hogy az ülések miatti szintkülönbséget áthidaljuk.
Odaértünk kora délután, megnéztem még korábban, hogy a dagály délután fél hatkor fog tetőzni, ahhoz viszonyítva parkoltunk le az éjszakára. És ugye ez egy homokdűne, arra is figyelni kell, hogy nagyon ne menjen be a dűnéhez az ember kocsival, mert elsüllyedhet tengelyig.
Rettentő sokan voltak, de csak délután/estig. Direkt hétköznapra terveztük ezt a kempingezést, mert a hőhullám miatt a hétvége felejtős a tengerpartoknál.

Amivel nem számoltunk az a nagy szél.. mert ugyan “tengeri szellőt” írt az app, de este 7-ig olyanok voltunk, mint a beduinok a sivatagban, mindenünket is beterítette a homok. Így állítottunk sátrat, így (próbáltam) vacsit főzni.. de mindenünk is homokos volt, evés közben is ropogott a homok a szánkban.
De egyszer csak enyhült, és estére szinte el is állt.

Vittünk egy kis fát itthonról, az esti tűzhöz, de gyűjtöttünk mellé uszadék fákat is. Beni ásott egy szép nagy gödröt, volt gitár is, néztük a naplementét, majd a vérhold felkeltét, aminek akkora fénye volt, hogy konkrétan árnyékunk volt, lámpa sem kellett. Így a Perseidákból csak a nagyobb meteoritokat láttuk.

A reggel fantasztikusan nyugis volt, enyhe 14 fok, szél nuku, a hullámok hangja.. á.. leírhatatlan.  Tényleg priceless.

Agyrágóbogár írta...

És milyen volt végül az autóban aludni? Mi is valami hasonlóban gondolkozunk, "majd egy nap" veszünk valami mini furgont vagy egy minivant és azzal megyünk világgá :D Csak épp a pénz ami hiányzik úgy az autóra mint az üzemanyagra, a gyűrődést még bírnánk :))) Kissé irigyellek a parton való kempingezésért! Ez Spanyolországban szigorúan tilos, úgy mint a tűzgyújtás is!!!

Lazac írta...

De szuper lehetett! Még sok ilyen kívánok. ♥ Az Inch amúgy is egy csodahely! ♥

Verus írta...

Bogár, az autóban alvás nem új nekünk, sokszor aludtunk már, a galaxy-ban volt a legkényelmesebb, de az nagyobb volt kicsit, mint ez. (Ok, meg a doboz Barkas-szal is kempingeztünk vagy 30 éve a Velencei-tónál.. abban volt bőven hely 😅)
Itt a kérdés a mérete volt, mert a legszűkebb része csak 110 centi: hogy bírjuk-e az ennyire kicsi helyet is még. Nem volt gond. A hossza okés, mi 180 és 188 centisek vagyunk, kinyújtott lábbal is simán. Ahol a 3 szék van, a második ülés sornál 140 centi volt az ágy szélesség, odatettük a fejünket. Most majd egy mobil platformot kell kialakítanunk, ami kiegyenlíti a padló egyenetlenségeit és erre mehet rá a matracunk. Ma vettünk a lidlben egy autós matracpumpát.
Itt a vad kempingezés mindenhol szabad egy éjszakára, kivéve, ahol tiltják illetve a privát földeken. Még a nemzeti parkokban is van kijelölt terület, ahol a túrázás közben felverheted a sátradat.

Lazac, köszi szépen, reméle, hogy nem ez volt az utolsó ilyen. 😅