2022. február 1., kedd

München

Pénteken kora hajnalban ment a gépünk, és mi mindig rászámolunk időben, hogy tuti odaérjünk, mert kitudjamilesz. Na, az első meglepetés, hogy az előre kifizetett parkolóban, alig találtunk helyet.. hajnali 4-kor. Majd a következő paff: akkora sorok álltak a biztonsági ellenőrzéshez, hogy már azt vizionáltuk, lekéssük a gépet. (Nem pánikolás volt, ez konkrétan megtörtént az ősszel, hogy több ezer ember lekéste a gépét, mert a reptérnek nem volt elég beengedő embere szolgálatban..)
De nem, aránylag hamar, fél óra alatt átjutottunk.. terveink között volt, hogy majd iszunk egy kávét, de inkább már a kapuhoz mentünk.
Ezer éve nem utaztunk ryanair-rel, a gépünket konkrétan liliputiaknak szánták. Szerencsére 2 órás volt csak az út, kibírható.
Memmingenbe repültünk, ez 70-80 kmre van Münchentől. Közvetlen reptéri busz visz be a müncheni főpályaudvarhoz, erre vettünk még itthon jegyet. Ahogy kiszálltunk a gépből, onnantól az ffp2 maszkban kellett lennünk.
A távolsági buszra is oltási kellett (oda elég a 3G, azaz oltatlan is utazhat, de negatív tesztje legyen) de szinte mindenhová a 2G+ volt a követelmény, mi a boosterrel már 2G+-osnak számítottunk. A szállodába is csak így, a BMW múzeumba, az éttermekbe, a kocsmákba.. és szigorúan ellenőrzik, nem úgy mint itt, amikor még kellett volna kérniük (yeah, it’s grand, I believe ye guys), hanem szkenneltek állandóan, meg kérték a fényképes igazolványt mellé. (mekiben is volt külön szkennelő emberük).
Ahogy vártunk az útlevél ellenőrzésnél, pittyen a telefon: Hannus. Az volt megbeszélve, hogy pénteken munka után találkozunk a belvárosban, meg a szombatot együtt töltjük, este meg elmegyünk egy bajor étterembe.
Rossz hír: aznap reggelre close contact lett, közvetlen kollégája plusz egy baba a csoportjából covidos. (Azóta kiderült, hogy még két másik baba is, meg egy másik kolléga, akivel csütörtökön együtt ebédelt). Nem lesz semmi a találkozásunkból. 7 nap karantén neki, közben teszteljen, ha vannak tünetei, de kiszabadulni csak hivatalos negatív teszttel lehet. Szombat reggelre sajnos már nem volt jól, fájt a torka, iszonyat fáradt lett, ami azóta is tart, de az antigén tesztjei negatívak.
Az élet jó szar viccet űz belőlünk, nem és nem tudunk személyesen találkozni.

Sikerült a kondenzcsíkot lefotózni

A szállodát úgy foglaltuk be, hogy legyen központban, meg a szobánkban legyen egy ülőalkalmatosság, egy kanapé vagy fotel legalább. Hát volt. Nem volt kényelmes, de volt.
Ultra jófejek voltak a recepción, ui a buszunk délre ért be a belvárosba, a megállótól 500m-re volt a szálloda, bementünk, hátha készen lesz korábban a szobánk (3-tól volt a check in) de már adták is kulcsot. Életmentő volt. Lefürödtünk, ittunk egy kávét és nyakukba vettük a belvárost. Az idő nagyon hektikus volt, hol szakadt a hó, hol meg vakítóan sütött a nap.
Sétáltunk 9 km-t, estére meg egy olasz étterembe foglaltunk asztalt, ami a szállodától kb 5 percre volt. A többszáz fotóból csak párat teszek ide..

Szt. Mihály templom

A müncheni Katedrális

Városháza

Másnapra, mivel felborultak a tervek, azt találtuk ki, hogy végre kipróbáljuk a share-now-t és leautózunk az Alpokig. Úgyhogy kb 800 m-re volt tőlünk egy 5 ajtós mini, majdnem tele tankkal, azt lefoglaltuk. Az egész autózásban van egy fajta furcsa kettősség, hogy kúl meg minden, de közben meg bizarr is, hogy kb semmi közünk a kocsihoz, minden az app-on keresztül működik, azzal nyitottuk-zártuk a kocsit, és pl mikor Alan a telefonnal a zsebében kiszállt, hogy fotózzon, a motor deaktiválódott, biztonsági okokból. Mindegy, érdekes élmény volt és nekünk antiszociálisoknak való ez a kocsi bérlés, senkivel nem kell cseverészni, meg jópofizni.
Elmentünk a BMW múzeumba, aztán onnan le Andechs-be, Hanna ajánlására. Itt egy bencés apátság van, ahol 1400-as évek óta főznek sört. Bejártuk az apátságot, majd átestünk a már-már szokásos covid papír ellenőrzésen, és beültünk a sörfőzde éttermébe. Én ittam egy helyi világost, Alan egy alkoholmentest, ettünk mellé perecet, a csülökhöz nekem még korán volt. :)

Innen tovább mentünk Garmish-Partenkirche-be, ahol majdnem mindenki itt száll meg, ha idejön a Zugspitzére mászni, vagy síelni. Fantasztikusan szép bajor városka, az Alpok veszi körbe, és olyan szerencsések voltunk, hogy ragyogó napsütésben tudtunk itt egy hatalmasat sétálni..plusz be illetve kiültünk egy söröző/étkezde teraszára és berendeltünk egy nagy sör mellé egy hatalmas tányér eredeti császármorzsát. (Én mindig a nagymamám féle grízes császármorzsát ettem/csináltam, de Hanna már többször csinált nekünk bajor “kaiserschmarnit.”)

Innen visszamentünk Münchenbe, letettük a kocsit, mászkáltunk még egy laza 5 km-t az esti városban, láttunk utcai misét (pap az utcán, mikrofonnal, körülötte a nép, nénikék a sáros járdán térdepelnek.. fura látvány volt).

Másnap reggeli után letettük a hátizsákjainkat a csomagmegőrzőbe, és újra besétáltunk a belvárosba, ott megkávéztunk, majd vissza a buszhoz, ki a reptérre és haza, Dublinba.

Lazac írta...

Tényleg milyen ez már, hogy mindig odabac ez a rohadt vírus! Nálunk is folyamatosan valaki beteg, most épp Brigi, de előtte Bogi volt benne. :( Mi is találkozunk végre 1-2 nap, aztán megint bezárkózás. :(
Nagyon sok mindent beletettetek ebbe a 3 napba, klassz volt minden élmény. :) Nagyon jól a képek is, és fura volt Münchent így látni, ennyire üres utcákkal. Ráadásul ugye hétvége is volt. Amikor én voltam, akkor szinte egy normális képet nem tudtam lőni a rengeteg ember miatt. Németország mindent ilyen szigorúan ellenőriz, kötelező az FFP2 maszk, mindenhol nézik az oltás igazolásokat. Nekem nem hitték el, amikor hazajöttem októberben, hogy tényleg sehova nem lehet bemenni a QR kód leolvasása nélkül és a személyes igazolással együtt csak. Nálunk egyelőre ilyen nincs, soha nem is volt még, vagy én nem járok olyan helyre, ahol ennyire ellenőriznek. Örülök, hogy azért láttatok havat is. :) SZuper volt minden, kivéve, hogy Hannával nem tudtatok találkozni. :(

Verus írta...

El sem hiszem már…, hogy nálatok is ez van.
Ó, az éjszakai/esti bulik idején mozdulni nem tudtunk az utcákon.. szombat este konkrétan annyian voltak az utcákon, hogy már a kellemetlen kategória volt nekem az az ember mennyiség.
De Hanna azt mondta, hogy most ott beteg a fél ország, mikor kérdeztem, hogy hol vannak az emberek.. aki meg nem beteg, az meg dolgozik..

Agyrágóbogár írta...

Csodás képek! Amerre mi voltunk (Malaga) qr kódot leolvasták itt ott, nem mindenütt, és azt hiszem egy helyen ellenőrizték, hogy tényleg a te kódod legyen. Egy étterembe úgy mentünk be, hogy beléptünk, van asztal, van... várjunk egy kicsit, amíg vártunk szórakozásként leolvastuk a kódot, zölden csipogott, majd a csaj visszajött, hogy ja, le kell olvasni (belépés előtt de mi már bent voltunk..), mondtuk, hogy megvolt és ezzel téma le is volt zárva, nem zavartatta magát, hogy ellenőrizze. Inkább "essünk túl rajta" volt mint bármiféle komoly ellenőrzés. Más két kajáló helyen senki se kérdett semmit.

Verus írta...

Köszi szépen!
Akkor az olyasmi ellenőrzés, mint, ami itt volt régebben. Nálunk már 2 hete nincs igazolás olvasgatás, az már csak a külföldi utazáshoz kell. Remélem, hogy mihamarabb feloldják mindenhol.