2020. március 22., vasárnap

Tavasz van

“Tavasz van, tavasz van, gyönyörű tavasz...”

Tényleg kitavaszodott a héten, reggeli fagyokkal, napközbeni ragyogó napsütéssel. A benti kiskertem már legelhető: a snidling, bazsalikom, petrezselyem.
Odakint még korai lenne nagy dolgokat csinálni, mert csak most nyírta le Marci a télen megnőtt füvet, most fog tudni csak igazán kiszáradni a föld.
Viszont az orgona bokrom kirügyezett, a kinti petrezselyem/zellerzöld is beindult a növekedésben.
Ma délután kiültünk a ház elé, a napi scrabble-játszmát ott játszottuk le.
Lars nagyon élvezte, dobáltuk a labdát neki, kávézgattunk, odakint szárítottam a ruhákat, amiknek csuda jó illata lesz..tök idilli volt.




A HSE ajánlását igyekezzük betartani, nem megyünk továbbra sem sehová, a kutyával is csak naponta egyszer megyünk el nagyobb sétára, a kertben igyekszünk vele játszani.
Alan elmegy bringázni, de az 50 km-es út alatt meg sem áll, még inni sem (💪) Kari és Marci pedig naponta egyszer elmennek futni, de akkor sem találkoznak senkivel.
Én hétvégente kenyeret sütök, ui a helyi boltban -Lidl- csak az aznap/másnap lejáró friss árut teszik ki,  így pl tegnap hiába mentünk el kora reggel, a tömeg előtt, vásárolni, vettem darált marhát, chili con carne-nak, erre büdös volt..  répa..másnap már rothadt.. alma ugyanez.. dühítő nagyon. És most vagy elmegy az ember messzebb, vagy nem tudom.. a helyi centrát utálom, kicsi, büdös, sötét, oda tuti nem megyek be. 
Tegnap meg kreatívkodtam: maszkokat hajtogattam, orvosi papírtörlőből. 

A munkahelyemen elbúcsúztunk a rendőreinktől, pénteken délelőtt. 
Rendhagyó volt, hiszen úgy tették le az esküt, hogy szülők nélkül, külön kis csoportokban esküdtek fel, a parádét pedig a social distance-t gyakorolva mutatták be. 
Az ilyenkor szokásos ebéd, amin a Taoiseach, a belügyminiszter és a rendőr főkapitány (plusz a sleppjük) vesz részt, most elmaradt.. csak kávét-teát szolgáltunk fel nekik, igyekeztek távol ülni/állni egymástól, de szerintem bőven kevesebb volt, mint 2 méter. 
Amúgy mi vagyunk a helyi ufo-k, csak Alan hord kesztyűt a boltban, maszkot meg konkrétan senki sem hord. És valahogy úgy érzem, hogy itt, a helyiek nem érzik ennek a helyzetnek a komolyságát. 
Holnap meló, mivel van még szabadságom, plusz túlóráim, pénteken maradok itthon. 
Fogalmam sincs mi lesz velünk, pletykák szerint az egyik épületünkben teszt-center lesz.. meg majd ugye egyszer karantén kórház.. de hogy ez mikor lesz, lesz-e egyáltalán, a jó ég tudja..
Mára már 906 beteg lett és újabb beteg halt meg. 

3 megjegyzés:

Lazac írta...

Nagyon tetszik Nekem, ahogy csináljátok, így is kell, okosan, nem pánikolva, megfontoltan, kiszámíthatóan most mindent. ♥♥♥
Nem tudni meddig fog ez tartani, de remélhetőleg nyár elejére azért már lecseng, bízzunk benne. ♥♥
Addig is kitartást és főleg jó egészséget kívánok az egész családnak és Larsnak is. :*

Verus írta...

Köszi szépen a kedves szavakat, azért van, hogy bepánikolok.. sőt minap éjjel tuti egy enyhe pánikrohamom volt, mert arra ébredtem, majd’ kiugrik a szívem, levert a víz...alig bírtam lenyugtatni magamat.. hiába na, az agyam valahogy csak próbálja feldolgozni ezt az egészet..

Lazac írta...

Ismerős érzés, én tegnap este voltam így...majd csak elmúlik..♥♥♥