
Igen, adja magát a kérdés, hogy túlemelkedve azon, hogy a magyar édesség egy lengyel ruhába bújtatott márkacsoport tagjaként, angol névvel kerül a polcra Írországban, hogyan lehet az, hogy 2500 kilométerrel a gyártás helyétől csaknem fele annyiba kerül a termék, mint a saját országában, ahol folyik az előállítása. Nem hinném, hogy a Lidl ráfizet. Oké, értek annyit a kereskedelemhez, hogy felfogjam: nagy multikonszern nagy megrendelése esetén egyedi árat kaphat, amivel nyilván agyon is nyomja azokat a kiskereskedőket, akik a nekik fenntartott nagykereskedelmi áron juthatnának hozzá az adott termékhez. Ezt értem, bár nem értek egyet vele....de most nem ez a kérdés. Hanem inkább az, hogy akkor abból kiindulva, hogy ezen a terméken a Lidl kereskedelmi hasznán kívül még a szállítás költsége is ott van, akkor vajon mennyibe kerül a gyárnak a termék előállítása?
És vajon a Magyarországon fellelhető árak szerkezeti struktúrája vajon mit fedne fel? Vajon hány százaléka a fogyasztói árnak otthon az a mennyiség, ami konkrétan a termék előállításához kell? Vajon hol van a különbség?? Igen, a pick szalámi is olcsóbb németországban....tudom, mert hazafelé autózva mi is mindig ott vásárolunk be. Mert otthon drágább.
Ebből a kis csomag édességből sajnos elég sokminden kiderül az otthoni politikai-gazdasági helyzetről, és rámutat arra, hogy van baj bőven :-(
1 megjegyzés:
Szomorú de így van....nálunk nagyon nyugati árak vannak nagyon balkáni fizetéssel szemben. :(
Megjegyzés küldése