2018. október 30., kedd

TBT: Nyár2018, Trelleborg-Koppenhága

Ott fejeztem be a nyaralásunk történetét, hogy Rostockban felszálltunk egy Svédországba tartó kompra. Éjszakai járat volt, kabinban aludtunk, érdekes, új élmény volt.
Majd kora reggel kikötöttünk Trelleborgban.
Kinéztük már, hogy itt található egy Trelleborgen viking erőd. (Vikings-fanok vagyunk, így pl a Lagherta által megépített falat testközelből láthattuk)
Ez az erőd az egyetlen svéd földön megtalálható rekonstruált kör alakú viking földvár. A város közepén található, teljesen szabadon bejárható, és mivel egyfajta közösségi parkként is működik, nincs bezárva. Így nem volt gond, hogy mi reggel 7-kor néztünk meg és jártuk körbe.
















Innen  Malmőbe mentünk, ott megreggeliztünk, és Alan a meg nem írt bakancslistáján kipipálhatott megint egy tételt: átautózott a Öresund-hídon. 
Hihetetlen élmény volt, az a mérnöki munka.. igyekeztünk jó lassan menni, hogy minél tovább gyönyörködhessünk benne.








Koppenhágára jócskán szántunk időt, estére kellett csak egy Hamburg melletti szállásra érnünk.
Leparkoltunk, és amit lehetett bejártunk, megnéztük, amit lehetett:
A Rosenborg kastélyt, a királyi palotát -Amalienborg- és az őrségváltást, a Kastellet -et, a Kis Hableányt és a kikötőt. Vásároltunk szuvenír boltban is.
Az egész egy szuper, élhető, üde fővárosnak tűnt, sok-sok bringással, a nagy tömeg ellenére sem volt túl zsúfolt. Nekem Oslót juttatta eszembe, ahova visszamennénk bármikor, és most már Koppenhágába is. 
Sajnos a telefonom lemerült a királyi palotánál, így a Székesegyházról nincsenek fotóim, pedig csodaszép.. de így legalább még inkább van ok visszamenni oda. :D 






















4 megjegyzés:

Lazac írta...

Nagyon jó nyaralásotok volt idén, tele élményekkel, szebbnél szebb tájakkal és képekkel.:):) Én még nem voltam északra, valamiért kimaradt eddig, Belgiumnál és Hollandiánál nem jutottam messzebbre :):) Bár pár évig volt egy élő meghívásom Norvégiába is, nem éltem vele, most meg már hazaköltöztek az ottaniak.:):) Így jártam :)

Verus írta...

Ah, Norvegia.. Pont ket eve voltunk ott Benivel, (mmint Osloban) es en nagy Jo Nesbo rajongo vagyok, aki nemcsak Oslot szerettette meg velem, hanem a nyugati reszt is.. Azota lett egy listam, hogy mit akarok megnezni, majd egyszer. Lofoten-szigetek, Alesund, Bergen, Stavanger -a Szoszek sziklaval- .. Remelem, hogy sikerul egyszer osszehozni ezt..

Lazac írta...

Én drukkolok, hogy sikerüljön. :*

Verus írta...

Köszi <3