2008. szeptember 30., kedd

sok minden...

... kavarog bennem.
Sok mindent le szeretnék írni, de szinte alig van most olyan, hogy egyedül vagyok a gondolataimmal, és írhatok.

Úgyhogy most csak egy zagyva, zavaros, -de nekem átlátható- bejegyzés lesz ez.

Az ismerkedés a hellyel, a szokásokkal még mindig napirendi pont.
Szokni kell, hogy egy útkereszteződésben jobbra kell először nézni (vagy mielőtt lelépek a járdáról :P) Vagy azt, hogy egy ezresért visznek el egy közepes zsáknyi szemetet :-/
A házba való beköltözéskor felmértük, h mi nincs, mi kell SOS és mire van pénzünk..úgyhogy mi nagyon kellett, azt megvettük, és realizáltuk, hogy
- baromi drágák a tepsik,
- aranyárban mérik az evőeszközöket és a bögréket, a tálcákról már nem is beszélve
- fillérekért lehet kapni mindent, ha az ember nyitott szemmel jár.
Persze fizettünk tanulópénzt is rendesen, pl. megvettük a tízeurós béna wc-kefét, majd két nap múlva megláttuk azt, amilyet szerettünk volna, egyötvenért :)) Még jó, hogy van 3 wc :D

Hihetetlen, nekem magyarnak, hogy ha itt akció van, az tényleg kedvező, 50% minimum, és nem lejárt, kiolvadt dzsuvát próbálnak így ránk sózni.
Az, hogy a gyerekekről szól sok minden, ezt tudtuk, de szembesülni olyannal, hogy a teszkóban kétüléses bevásárlókocsi van... (ja, igen, itt egy kis teszkó van, amolyan bót.) .. illetve kombinált, hogy a totyogót és az újszülöttet is tudod egyszerre, egy bevásárlókocsiban tolni... vagy, hogy úttesten jönnek-mennek a gyerekek (OK, ez nekem durva amúgy), és nem féltik őket az autósoktól... hogy a kis biciklik, a játékbabakocsik a járdán hagyva, másnapig.. és nem vágja pofán senki.. hogy a hivatalnok szemrebbenés nélkül vette át a 6 gyerek útlevelét, nem hökkent meg, nem húzta a pofáját, h eeeennnnyyyi gyeereeek ..

A negatív gyerekes élményem... egyrészt a mekibe bejáró kölykök, arcra felismerem már többüket.. szóval iszonyat neveletlen, pofátlan népség.. másrészt a környékbeli kiskölykök is hasonlóképpen durvák, jórészt amiatt, hogy mindent szabad nekik. Teljes ledöbbenést okozott körükben az, hogy Buddy kiszólt az ablakon rájuk, h az abalkuk előtt ugyan ne barmolják már szét a fákat a k***a hurlingütőjükkel.
Le vagyok döbbenve, meg vagyok ijedve, hogy ezek közé kell majd beeresztenem a gyerekeimet, féltem a fiaimat, hogy ezek a fakanalas kisördögök majd bántani fogják őket.. szóval... annyira nem bánom, hogy még nincs meg a lehetőségük arra, hogy itt járjanak suliba.
Aztán persze nem csak ők vannak, a suliban sok a bevándorlógyerek: lengyelek, litvánok, pakisztániak, magyarok.. és gondolom a normálisabb ír családban nevelkedő gyerek nem mekibe jár és/vagy az utcán lóg.. szóval persze kicsit túldramatizálom most egy kicsit, de tényleg nem jó érzés ez.


7 megjegyzés:

Ann írta...

Ilyen faszétverők mindenhol vannak - sajnos :( De nagyon átérzem, amit írtál... meg fogják oldani, ha kell! Bízzál bennük!

Viszont itthon is van 2 üléses kocsi a tacskóban: Gödöllőn tuti! Kár, h nem járunk oda, de remélem, ide is ilyet hoznak, ha már 60országban is megnyitják eccer a világméretű bótjukat - kb. a hónap végén...

István írta...

Szia, örülök, hogy "itt is" látlak!

Nekem csak halovány sejtelmem van az átállás nehézségeiről, Ti pedig aztán kapjátok élőben tömören. Gondolom nem egy eccerű dolog úgy "belecsöppenni" egy teljesen más világba, hogy jelenlétetek nem kirándulás jellegű.

A srácokkal kapcsolatban talán szerencse, hogy mire suliba kerülnek, talán már jobban mexokják, megismerik, hogy mi az ábra.

Puszmákok Nektek!!!

malyvacsiga írta...

Milyen az a kétüléses bevásárlókocsi?!

Ann írta...

Szilvi: egymás mellett ülnek ott, ahol normál esetben egy gyerek (2 ülés, 2x2 lyuk a lábnak), hiszen van olyan széles, hogy elférjenek - legalábbis a gödöllői ilyen.

Szunyó: írta...

Hajrá átállás!
És tudod: nagyrészt nevelés kérdése! A Ti gyerekeitek sosem fognak olyanok lenni! :DDD Élvezzétek a jó oldalát!;))

vero írta...

Én is azt gondolom, hogy az értékrend számít, amit otthonról visznek. Persze, tök megértem, hogy aggódsz, én is így vagyok vele folyton...

verbena írta...

Ann: igen, tudom, csak.. csak... érted. Jó lenne soxor bebújni egy nagy házba, és nem engedni be semmit/senkit.
Hát, Pécsen van 2 nagy, 3 kis teszkó.. nincs 2 üléses, vagy tandem bevásárlókocsi. :O :D

István: én is örülök Neked/NEktek. Ok, igyekszünk ezzel az átállással, igaz, még mindig el vagyunk tolódva időileg.. :D És még tart a felpörgött állapot is, este alig tudunk elaludni. :O

Szunyó-Vero: persze, tudom én. Az, hogy mi miként neveljük őket, az egy dolog.. de látom -főleg a kisebbeken- ahogyan nem értik, hogy más gyerek miért teszi/teheti azt, amit tesz. De ez otthon sincs másképp, az én fiaim sem pisztolyoztak/verekedtek sosem, míg az oszttársaik igen. Vagy Hanna és a fiúzás.. szóval, tudom, nem fura egyáltalán ez a másság, csak most töményen kaptam a neveletlen gyerekeket, és ez riasztott meg. Asszem, ha a Nyugati téri mekiben dolgoznék, a kőfallal elkerített várba záráson gondolkoznék el...mmint, h odazárnám el az enyéimet a fertő elől. :/ :)