2008. szeptember 27., szombat

A nagy utazás - 3. részlet

A nagykompon a hajóút maga volt a borzalom. Emberek mindenhol, elfekve a földön, összezsúfolódva az üléseken, padokon…mindenütt. Ez egy nagy hajó volt, asszem 2000 autót tud elszállítani egy körben. A tenger viharos volt, úgy dobálta azt a hatalmas hajót, mintha papírból lett volna. Többen hánytak, én is majdnem, de végül megúsztam komolyabb rosszullét nélkül. Kapaszkodás nélkül nem lehetett helyet változtatni a hajóban. Végül egyébként a gyerekeknek fenntartott játszórészben telepedtünk le, baromi kényelmetlen üléseken. Marci végigaludta, Jancsival nem volt gond, és Beni is jól viselte. Túléltük, és végre legurultunk a 4 órai utazás után a szárazföldre.


És beléptünk Írországba, konkrétan Rosslare-be, illetve ez már talán Wexford.


Az első kúton teletankoltam végre a kocsit, és irányba vettük Roscrea-t, ahol a barátaink laknak. Este tíz körül értünk oda hozzájuk.


Nem egész egy hetet töltöttünk náluk, sajnos elég szűkösen, hiszen ott is van 3 gyerek…közben eltelt a hétvége, és az első munkanap elmentünk a barátnőmmel az ingatlanirodákba érdeklődni kiadó ház után. Verbena pedig néhány helyre beadta a CV-jét. Az ingatlanosok nem sok jóval biztattak, pedig a neten rengeteg jó kis ház volt. Gondoltam, az biztos csak a kirakat. Aztán másnap, és harmadnap minden reggel újra bementem, hogy na, mi újság? Az első ház, amit megnéztünk, nagyon szutykos volt, 3 szintes ház, négy háló, egy fürdő, konyha, nappali. Minden csupa kosz, lelakott ágyak, szóval nem tetszett, ráadásul drága is volt.
Közben Verbenát felhívták a McDonalds-ból, hogy tudna-e pénteken kezdeni. Naná, felelte. A második ház ahova küldtek, az CloneKelly-ben volt, ami cca 12 km Roscrea-tól…úttalan utakon. A tulaj nénivel megbeszéltem egy randevút egy roscrea-i benzinkútnál, hogy egyáltalán odataláljunk. A ház épp felújítás alatt volt. Hatalmas, legalább 6 hálószoba volt, és két nappali. Melléképületek, hatalmas föld, 3 km-es körzetben ember se…viszont 60 éves épület, egy szem fürdőszoba, öntöttvas kád, összesen két ágy, és egy nyilvánvalóan kifűthetetlen nagy tér, plusz egy sötét konyha….nem igazán erre gondoltunk. Bár én belementem volna már, mert nem akartam tovább zavarni a barátainknál. De Verbena meggyőzött, hogy ne menjünk bele, lesz még jobb is.
Következő nap napközben is bementem az irodába, szegény csajszi biztos már a háta közepére kívánt…de elmondtam, hogy esetleg, talán egy három hálószobás kecó is képes lenne kielégíteni az igényünket…. Azt mondta, hogy hát van itt egy, megmondta a címet, és ígéretet tett, hogy ha sikerült beszélnie a tulajjal, akkor hív. Nem hívott. Másnap is bementem, és láss csodát, fel tudta hívni a tulajt, aki magyarázkodott neki, hogy temetésen voltak, ezért nem vette fel két napig a telefont. Azon nyomban ki is mentünk a házhoz, és amikor megnéztem, rögtön tudtam, hogy ez kell nekünk. Szinte vadi új minden, gyönyörű, igényes ülőgarnitúra, szép kandalló, három wc, két fürdő….mi kellhet még?



Meg is kötöttük a szerződést. És olcsóbb is volt, mint amire számítottunk. Az elektromos szolgáltató már hétfőn küldte az üdvözlő levelet, melyben közölte, hogy vagy csoportos beszedési megbízással fizetünk, vagy 300 euro depositot leszünk szívesek becsengetni nekik.
Mivel Verbenának eddigre már volt is munkahelye, így tudtuk, hogy bankszámlát is fogunk tudni nyitni…itt ugyanis ha nincs munkahelyi igazolás, nem lehet bankszámlát nyitni…így elintéztük a bankszámlát, és adtunk megbízást csoportos beszedésre a helyi ELMÜ-nek.
A telefont még mielőtt beköltöztünk, el tudtam intézni, mert láttam, hogy van csatlakozó a falban, és a barátainktól felhívtam a társaságot, és közöltem, hogy én vagyok az új bérlő. Fél órán belül aktiválták a telefonszámot, amit beolvastak nekem a telefonba. És azt mondták, hogy a szélessávúnet miatt hétfőn telefonáljak (ez péntek volt). Hétfőn fel is hívtam őket, és hagytam magam rábeszélni egy "talktime afterhours" nevű csomagra, amiben szélessávú net van, csúcsidőn kívüli korlátlan írországi vonalas hívás, és még egy rakás kedvezmény, mindez havi 51 euróért. Még a szemétszállítást kell elintézni, de várunk vele, mert 150 eurót kellene befizetni fél évre ahhoz, hogy kukát kapjunk. Addig félmegoldásként, de anyagilag ugyanúgy járva, 5 euróért megvehetjük a zsákot, amit kéthetente elvisznek a kukások.

3 megjegyzés:

vero írta...

Nem semmi, hogy milyen gyorsan mindent elintéztetek! :O :)))))
A ház meg szupin néz ki, de nagyon!!!
Várom majd milyen lesz amikor jobban belaktátok. :)

vero írta...

Mármint, úgy értem, hogy még jobb lesz, ha majd a kis nyomaitok is ott lesznek mindenhol, rajzok, cuccok, hangszerek, miegyéb...

verbena írta...

Egy rajz már ki van téve.. a legutóbbi, még Mo-n készült Jancsi rajz.
Sajnos kevés bútor van bent, így míg nem veszünk, eléggé kupis, nincs hova elrakni pl. a könyveket, jobb híján az ablakban vannak.
De sok minden apróság kell, szóval biztosan be fogjuk lakni, idővel. :D