2022. május 2., hétfő

Anyák napja

 Kari is és Tomi is hazajöttek a hétvégére, Tomi csak egy éjszakára, de Kari mindhárom napra (hosszú hétvége van nálunk). 
Kaptam gyönyörű virágokat, meg egy nagy doboz Lily O’Brien desszertet, meg egy nagyon finom ír gint. Ezt este le is teszteltük, meg kell, hogy mondjam, hogy új kedvenc. Sütöttem nekik 2 nagy csokis babkát, én meg kaptam Karitól egy házi készítésű vaníliás gyümölcsös tortát.




Alan új PC-jére rátettük az összes meglévő fotónkat, videókat, így azóta nincs nap, hogy ne néznénk bele a mappákba, és merülnénk el benne.. így volt most a srácokkal is, szombaton konkrétan 2 órán át nézegettünk a régi képeket, meg a családi videókat. 

Tegnap, miután Tomi hazament, összeszedtük a srácokat és elcsalinkáztunk egy kicsit. Jancsit meg itthon hagytuk, mert ezen a héten ezerrel vizsgázik és tanul. (Csóri, a szerdai vizsgájától tart nagyon, pláne, hogy kedden lesz egy este 7-ig, a szerdai meg reggel kilenckor kezdődik.. a keddi még itthon online, a szerdai IRL az RDS-ben, ahova nem is érne be időben, ha a legelső vonattal menne, így kedden a legutolsó vonattal elmegy, és az egyik haverjánál alszik, aki az rds mellett lakik..) 
Már tavaly kinéztük ezt a helyet, de ugye a covid miatt, ha lehetett menni, mindenhol tömegek voltak, itt meg kicsi a parkoló, úgyhogy most néztük meg. 
A lismore-i kastély mellett vannak a ballysaggartmore-i tornyok. Ezek is még a lismore-i uradalomhoz tartoztak, Arthur Keily-Ussher építette a feleségének, de elfogyott a lóvé, így a nagyravágyó tervek elúsztak és csak ezek a tornyok és egy félkész nyári lak maradt meg az utókornak.
Mára egy kis túraútvonal lett, piknikező helyekkel, padokkal. 
És ugyan úgy indultunk el, hogy az sem érdekel, ha esik az eső, akkor is sétálunk egyet, Tipperary határtól nem esett egy csepp sem, így már-már meleg volt az erdőben. 
























Hazafelé még megálltunk egy másik híd/kapunál, a Dromana Gate-nél, amit a helyi földesúrnak építettek a bérlők, a brightoni Royal Pavilion (amit volt szerencsénk már látni) ihlette, a frissen házasodott földesúr ui Dél-Angliában töltötte a mézesheteit az osztrák feleségével, és mikor hazajöttek, ezzel a kapuval várták őket. Akkor még fából és papírmaséból készült, de annyira tetszett az ifjú párnak, hogy megépítették tartós elemekből is.











Ma lazulós napot terveztünk, reggel még Alan elvitte Karit vezetni, rutinozni, majd füvet nyírt, én gazoltam, kertészkedtem..(ennyit a lazulásról.)
Kari hazahozta a téli ruháit és elviszi a nyáriakat, 2 hét múlva mennek Tenerifére, oda már tényleg kellenek. 
Tomi amúgy még 3 napig dolgozik a régi helyén, 16.-án kezd az új helyen, de addig meg elmennek Bordeaux-ba 5 napra, nyaralni. 
Amúgy kelta hagyományok szerint tegnap óta nyár van itt, igaz még nem érezni, de bizakodni lehet. 
Holnapra kivettem egy szabadnapot, elmegyek vérvételre, majd fogászatra.. nagyon izgi. 

3 megjegyzés:

Lazac írta...

Awww, csoda helyeken jártatok ismét! Tagja vagyok valami ír csoportnak és tegnap ott is láttam erről képeket. :) Még meg is mosolyogtatott, hogy jé, ismerős helyek! :):) Gyönyörű ez az ország, és nagyon jó, hogy ott éltek, mert így legalább mindig látok róla képeket. ♥♥♥ Boldog anyák napját utólag is! ♥♥♥
Csak megjegyzem, hogy Toscanában vettem egy Gordon gint, amit szicíliai citrommal ízesítettek...sajnos már csak múlt idő. :):)

Verus írta...

Köszönöm szépen, neked is sok boldog anyák/mamák napját!
Az a gin is finom, de ha tudsz Malfi gint kóstolni, akkor ne hagyd ki. Olasz gin, szicíliai citrommal. Üti a gordont.

Lazac írta...

Akkor nincs mese, vissza kell menni! :):)