2022. május 4., szerda

Környéken, négy keréken

 A tegnapi napunk nem a klasszikus kedd volt, a suliban szünet volt, én kikértem szabadnapnak, hogy a fiúkkal itthon legyek én is. Igaz, reggelre befoglaltam időpontot vérvételre, meg -azt hittem- fogászatra is. 
Csakhogy hétfőn beakadt a derekam, ahogy gazoltam. Az este már nagyon fájt, úgyhogy kedden még kértem egy extra időpontot az orvosomhoz is. A fogászatról meg kiderült, hogy elfelejtettem visszaigazolni (új a rendszerük, eddig ez nem kellett) az időpontot, úgyhogy semmisnek vették.
Szóval ezen a héten itthon vagyok, a derekam volt már rosszabb is, de bizonyos mozdulatoknál nagyon fáj, mint pl a cipő felhúzás.
A kocsiban pl tudok ülni, és sétálni is. Úgyhogy úgy döntöttünk, hogy ebéd után, amíg Jancsi online nyomja a parazitológia (fúj) vizsgáját, Alan elvisz minket azokra a helyekre, ahova bringával szokott elmenni.



A Lough Doire Bhile-hoz vitt ki minket először.
Ez egy nagyon helyes kis halastó, a semmi illetve egy tőzegföld mellett.
Marci hozta a horgászbotját, hátha alapon, mi körbe sétáltuk a tavat, addig ő pecázott, (tele volt kis halakkal), majd egy padnál üldögéltünk még egy jó fél órát, élveztük a napsütést. Marci fogott is valami kis halat, visszadobta és mehettünk is tovább.







Innen a Grallagh kastélyhoz mentünk. Ez Horse and Jockey (igen, ez a városka neve, nincs olyan alkalom, hogy ne röhögnénk rajta..) mellett van, két lakóház közé van beékelődve ez az 1500 körül épült torony. 
Sajnos nincs parkolóhely, így a szomszéd tanya beállójába álltunk be.
Aránylag jó állapotú a kastély, a fenti részek le vannak zárva, nem lehet felmenni.





Holycross volt a következő megálló, az apátságba nem mentünk most be, mindannyian voltunk már ott, úgyhogy a Suir folyó másik oldalán lévő kis parkba mentünk, itt is sétáltunk egyet.




A végső állomás a Farney kastély volt, amit nemrégiben fedezett fel Alan. Sokszor eltekert mellette, de mivel ez egy lakott kastély, egész mostanáig nem tudta, hogy odabent van egy kis shop, egy kis ez meg az, (a tulajdonos egy porcelán és gyapjúruha dizájner, az ő cuccait árusítják) de lehet itt kávézni is.
Úgyhogy kértünk kávét, amit az 1495-ben épített körtorony legaljában szolgáltak fel nekünk, a körasztalnál, olyan bőr székeken ültünk, hogy libabőrös lett tőle az ember. A főfalak 4 méter vastagok.
Kaptunk egy kis körbevezetést is, nagyon érdekes volt. A körtorony mellé az 1800-as években építették a kastély többi részét.
Írtunk a vendégkönyvbe is, ami brutál vastag volt. 
Nagyon jó kis délutánunk volt, a derekam is jól bírta.














2 megjegyzés:

Lazac írta...

Szuper nap lehetett, és jó, hogy tudsz sétálni. Én még mindig nem, de azért megyek Bogyóval, ha kissé féloldalasan járok is. :) Nagyon klasszak a helyek, ahol megfordultatok, imádom ezeket a képeket. ♥

Verus írta...

Köszi szépen, és remélem, hogy hamar jól leszel.