2021. augusztus 7., szombat

Észak-Írország

Belfasttól 15 km-re lévő Newtownardsban volt a szállásunk, cuki kis apartman, teljes felszereltséggel, de mi most konkrétan semmit nem használtunk ki ezekből (nem mostam-szárítógépeztem, nem főztem, nem mikróztunk, nem vasaltam..😃 ) ellenben a hidromasszázs kádat, azt használtuk.
Csütörtök este 7-re volt asztalfoglalásunk egy belfasti olasz étteremben, ez volt az egyetlen fix ebben a 2 napban. Aránylag korán elindultunk itthonról, ugyan csak 300 km-re volt a szállás, de hát..na.. ez Írország, ezt nem 3 óra alatt teszi meg az ember. Itt-ott megálltunk, de elég vacak volt az idő, esett szinte végig. 4 utánra értünk a szállásra.
Jó másfél órával előbb bementünk Belfastba, hogy barangoljunk, a fiúkkal már voltunk Belfastban, ami látványosság érdekelt minket akkor, azt kimaxoltuk, most meg a covid miatt minden olyan izé, így kihasználtuk, hogy épp nem illetve alig esik az eső és kicsit lézengtünk a Lagan folyó partján.

Az étteremben kicsit sz.rul indultak a dolgok, mert vagy 15 percig felénk sem néztek, 10 perc után megbeszéltük, hogy kapnak még egy kis időt, majd felállunk és elmegyünk. (Közben az utánunk érkezők már vidáman ették az előételeiket..) de már épp szedelődzködtünk volna, mikor odajött a pincérnő, hogy akkor “are u ok guys?”
A kaja amúgy finom volt, Alan evett arancinit, én bruscettát, mindketten pizzát kértünk, mert az a gyengénk, a jó pizza.. és ez nagyon finom volt (a tripadvisoron is jókat írtak az ételekről, ezért is idejöttünk), folytatta egy dupla fagyikehely, amit ketten ettünk meg. Alan sörözött, koktéloztam, a vége £60 volt, a revolut €71-nek számolta, szerintem ahhoz képest olcsónak mondható, hogy ez egy belvárosi étterem.

Másnapra annyit terveztünk, hogy ha esik, ha fúj, mindenképpen megnézzük a Scrabo tornyot, ami a városka fölötti hegytetőn áll, és onnan olyan a kilátás, ami miatt megéri a hegymászás.
Végül épp nem esett, a helyi golfclub parkolójában meg is tudtunk állni, így csak egy kicsi hasalás volt. (Amúgy mintha másik országban lennénk..és tényleg.. 😅😂 még ide is jól kiépített gyalogút vezetett, nem lettünk szügyig sárosak, míg felmásztunk, a parkolóban köz wc, tiszta.. és ez az utunk északír végéig jellemző meglepetés volt, hogy úton-útfélen wc-k a közparkoknál, piknikező helyeken és mind tiszta, kulturált)
A tornyot nem lehet belülről megnézni, de a panoráma a hegytetőről is fantasztikus. Kelet felé Newtownardost, a tengeröblöt, nyugat felé nézve Belfastot is látni lehet.

Newtownards

Belfast

Innen Bangorba mentünk, északabbra, azt gondoltuk ki, hogy  a part mentén leautózunk Portaferry-ig, onnan átkompozunk a túloldalra, majd a (kedvenc északír hegységem) Mourne hegységen át leautózunk Greencastleig, onnan egy újabb komppal a carlingfordi szoroson át, az írországi Greenore-ba.

Az időjárás nagyon kegyes volt, mert a bangor-i tengerparti sétányon andaloghattunk (meglepően meleg, fülledt, szélmentes volt az idő),  a  groomsport-i öbölben pedig tudtunk kávézni, reggelizni.. aztán esett az eső egészen az első kompig, de ott szigorú szabályok voltak, ki sem szállhattunk a kocsiból, az ablakot sem húzhattuk le (amúgy sokkal szigorúbban nézték az északíreknék a maszk, contactless dolgot, a sainsburyben vásároltunk ezt-azt a srácoknak,(plusz feltankoluk az italos szekrényét mindenkinek, mert ott sokkal olcsóbb az alkohol és nagyobb a választék) ott a beengedő ember szigorúan nézte a maszkhordást, akinek nem volt, annak adott, és csak az mentesült a maszkhordás alól, akinek egy plasztikkártyája volt a nyakában, hogy ez a személy ilyen-olyan betegség miatt nem tud maszkot viselni) míg west-corkban pl minden boltos “cash only” táblát rakott ki, ami nekünk sokszor gondot okozott, ui szinte sosincs nálunk már kp.

Szóval átkompoztunk Portaferryből Strangfordba, onnan a Mourne hegységen átautóztunk, ami fantasztikusan szép, pedig esett rendesen az eső.
A hegy másik oldalán, a carlingfordi kompnál viszont már nem esett, így ki tudtunk szállni a kocsiból a kikötőnél és mivel ez már ír cég, a kompozás alatt  kiszállhattunk, nézelődhettünk.

Lenini arcélű szobor

Jobb oldalon Észak-Írország, bal oldalon Írország

Onnan hazafelé jöttünk, igaz, megálltunk még enni egy burgert, meg kávézni még kétszer.
Idehaza a fiúk életben voltak, a kutya is, Jancsi még egy mosást is elintézett, szóval teljesen rendben voltak ők is.
Nagyon jól sikerült ez a 2 nap, kellett már egy kis család/gyerekmentesség.

Lazac írta...

Annyira imádom, ahogy írsz, szinte ott vagyok! És ezek a képek!!! Imádom, imádom! ♥♥♥

Verus írta...

💝💝 Nagyon szép helyeken jártunk, mindenképpen vissza akarunk menni arra a részre még.

Agyrágóbogár írta...

Szuperek a képek! És ti is nagyon jól néztek ki azon a szelfin!