2011. január 16., vasárnap

Vendégek

Ma vendégeink voltak, Gy.-ék, akikkel jó régen találkoztunk már, és bár rengeteget beszélgettünk, mégis kevés volt az idő, ahogyan az már lenni szokott.

Annak idején, mikor én voltam kölyök, a tesómmal akarva-akaratlanul, kimondva-kimondatlanul, de két csoportba osztottam anyámék vendégeit. A gyerekek édesen önző módján, nyilván. Voltak azok a vendégek, akik szemérmetlenül nagy doboz csokival és egyéb édességgel állítottak be, és voltak azok, akik hoztak egy szál növényt mondjuk meg valami lényegtelen (szigorúan gyerekszemmel persze) haszontalanságot...italt, vagy mittudomén. Ha anyámék vendéget vártak, mi izgultunk, és leskelődtünk az ablakból, vajon ki mennyire "tesz ki magáért".
Nos, én hiszek abban, hogy egész másképp neveljük a gyerekeinket, és nekik az értékrendjük nem pontosan ugyanaz, mint ami annak idején nekem volt....de az biztos, hogy annak idején Gy.-ék az én mércém szerint határozottan a menő vendégek közé tartoztak volna :)

Nincsenek megjegyzések: