2011. január 17., hétfő

csokis-kávés torta (szuflé)



Az elnevezése még nekem sem tiszta teljesen.. a recept szerint torta, szerintem inkább szuflé ... annak ellenére, hogy életemben először csináltam ilyen sütit, de ettől függetlenül piszok okos vagyok. :)))
A tálalása illetve a sütése nem szuflé-szerű lett, de sztem ezen felülemelkedhetünk. Pl. Nem melegen lett tálalva, nem kis spéci edényben lett kisütve
Gyuriék voltak a tesztalanyok.
Tudom, hogy nem szerencsés vendégeken tesztelni egy süteményt, de az esetleges mellényúlás ellensúlyozásaként csináltam egy tutibiztos túrótortát.


Szóval a süti:

fél font (22 dkg) jó minőségű étcsokoládé
fél font (22 dkg) vaj
1 dl erős kávé
16 dkg cukor
4 tojás
2 evőkanál liszt
vaj a forma kenéséhez
tejszínhab a tálaláshoz (nálunk ez most elmaradt)

A tojásfehérjét kemény habbá vertem, belekevertem a tojássárgákat és a cukor felét.
A maradék cukrot, a kávét és a vajat felforralni, ráönteni a csokoládéra. Simára keverni, amíg a csoki teljesen el nem olvad. A csokoládés löttyöt belekevertem a habba, majd legvégül még belekevertem a lisztet.
Kivajaztam egy hosszúkás, téglalap-formát (alternatív estben őzgerincforma), ebbe öntöttem bele a masszát.
Ezt beletettem egy nagyobb tepsibe, majd ebbe a tepsibe vizet öntöttem (gőzfürdő), és 180 C fokos (előmelegített) sütőben kb. 40-45 percig sütöttem.

Langyosan is, és hűtőben lehűtve is finom.

Ennyi maradt belőle.. :

1 megjegyzés:

Levin írta...

Semmiképpen nem szabad megfeledkezni a kókuszgolyókról sem, mert az is nagyon finom lett. Mint minden más is. Remek délután volt. Köszönjük.