2010. október 21., csütörtök

Körtés csokitorta

Az nlc-n találtam a receptet, tegnap kipróbáltam... nyammmmi! :))))

Hozzávalók 8-10 szelethez:
• 3-4 darab puha körte

• 12 dkg olvasztott vaj

• 3 dkg kakaópor
• 15 dkg liszt
• 1 dl meleg víz
• 4 dkg cukor
• 1 csomag sütőpor
• 2 csomag vaníliás cukor

• 1 dl tejföl

• 1 tojás
• vaj és liszt a forma kikenéséhez


A csokoládémázhoz:

• 15 dkg vaj

• 15 dkg porcukor

• 1 dl joghurt
• 4-5 dkg sötét kakaópor

Egy 15-20 cm átmérőjű kerek tortaformát kivajazunk-kilisztezünk. A meleg vizet, az olvasztott vajat és a kakaóport simára keverjük. A lisztet, a sütőport, a cukrot és a vaníliás cukrot elkeverjük, hozzáadjuk a kakaós péphez, majd végül a tejfölt és a tojást is belekeverjük. Az így kapott masszát az előkészített tortaformába töltjük, és belenyomkodjuk a meghámozott, apróra vágott körtéket. 180 °C-ra előmelegített sütőben 15 percig sütjük, ha szükséges, közben forgatunk rajta. 160 °C-ra mérsékeljük a hőmérsékletet, és további 20-25 percig sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, sütés után pedig hagyjuk kihűlni.
A csokoládémáz hozzávalóit kis lángon addig kevergetjük, míg a vaj teljesen el nem olvad. Nem kell teljesen felmelegíteni. Ha kihűlt, a torta tetejére kenjük.




Én alapvetően csak átfutottam, megjegyeztem a receptet, azt az apróságot nem néztem, hogy 15-20 centis forma kell, nekem meg 26-os van.. szóval a süti lapos lett, de naggggyon-nagyon csokis és finom ééééés a körtét nemszerető 2 gyerekemnek is bejött. :DDD


Nincsenek megjegyzések: